Adsl Amigaan.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 asti » Adsl Amigaan. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tohtori AivoTurmio
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2004 - klo 4.29:   
Kyse tällaisesta:

A1200. siinä se ppc paikkojen lisääjä, jonka nimeä en musita, mutta johon Shark PPC:tä haaveillaan.

Tässä ppc systeemissä sitten ppc-verkkokortti.

ppc verkkokortti menee hubiin. Ja hubi taas on kytkettynä Telewell ADSL modeemiiin.

Hubissa on kiinni myös yksi Puucee kone, jolla siis nytkin näitä Amiga sivuja häpäisen tänne kirjoittamalla.

Ja ohjelmistona Netconnect v2.

Sen verran pitkälle olen asian jo saanut, että tulee ilmoitus "ppp online", eli käsitykseni mukaan homman pitäisi toimia. No selaimet eivät ainakaan suostu netistä mitään löytämään.

Eli joko tähän jotkin näppärät ohjeet tai sitten jos joku voi vastata onko Amigassa jotain Puuceen "Ping" käskyä vastaavaa, että pääsisi edes sen verran perille, että onko ongelma kenties DNS.

ja tuo "Ping" käsky kun muutoinkin on useasti käytännöllinen.

 

Ibe U
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2004 - klo 9.19:   
Vaporwarella taitaa olla jokin vastaava työkalu.

Jep Netinfo

PPC verkkokortti ;-) ???

Itselläni Genesis se oli ainakin vaivaton ja helppo, kaikkeen virittelyyn meni noin 5 min.

 

miksuh
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2004 - klo 12.05:   
"A1200. siinä se ppc paikkojen lisääjä, jonka nimeä en musita, mutta johon Shark PPC:tä haaveillaan. "

Meinaat varmaankin Mediator nimistä PCI-väyläkorttia, ei siis PPC paikkoja, vaan PCI :)
Mediatorissa on ihan vastaavat PCI-paikat kuin PC-koneissakin. Ja verkkokorttikin on varmaan PCI liitäntäinen :)

Onko sulla siis nettiyhteys, joka vaatii PPPoE:n (PPP over ethernet), vai miksi tuo PPP ?

Muistaakseni ping komento tulee joko Miami:n, MiamiDX:n tai Genesiksen mukana, tuosta Netconnect paketuista en ole ihan varma.

Aminetista löytyy esim NetInfo niminen ohjelma, joka sisältää mm. ping ja traceroute toiminnot.

http://www.aminet.net/comm/tcp/netinfo.lha

Vaporin ftp:ltä löytyisi ehkä uudempi...

 

Pete
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2004 - klo 13.09:   
Korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta minulla on sellainen muistikuva, ettei Genesiksestä löydy tukea DHCP:lle. Oletuksena ADSL-modeemi todennäköisesti odottaa tietokoneiden neuvottelevan asetukset itselleen juuri tuon protokollan välityksellä.

Itse en ole saanut Genesistä toimimaan lainkaan Mediatoriin liitetyn verkkokortin kanssa, vaikka minulla on suoraan kiinteä ip, gateway ja DNS:t. Miamilla olen nettin saanut toimimaan täysin kivuitta.

 

Ibe U
Perjantaina, 30. tammikuuta, 2004 - klo 16.59:   
Kyllä Genesikseen ainakin voi pistää DHCP:n päälle, tosin en ole sitä testannut koska on kiinteät ip:t

 

Tohtori AivoTurmio
Lauantaina, 31. tammikuuta, 2004 - klo 4.42:   
No oho. ppc:llä tosiaan tarkoitin pci:tä.

Jotenkin kuulostikin oudolta jo kirjoitettaessa mutta tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että jotain jännää siinä nimessä oli, kuten että PPC on tämä G4 ja ppc sitten tämä pci...

niin ja Mediator Pci se värkki tosiaan on nimeltään.

Genesiksessä saa DHCP:n ainakin manuaalisesti konfiguroitua.

Olen mielestäni joskus jopa ollutkin Amigalla Netconnect v2:n avulla ADSL:llä netissä. Jos oikein muistan, niin se tapahtui suunnilleen siten, että käynnistettiin kaksi Puuceetä samasta hubista ja ja sitten toisesta puuceesta kopioitiin Ip:t jne. ja tämän jälkeen puucee sammutettiin ja pistettiin Amiga tilalle.

Alussa tämä ei niin hirveä ongelma ollut, kun Sonera antoi luvan aina 3 vuorokaudeksi kerralla, mutta kun nykyään myöntävät sen vain 6 tunniksi kerralla, niin se on liian tuskaista semminkin kun tällä hetkellä ei ole kahta puuceeta talossa.

"Onko sulla siis nettiyhteys, joka vaatii PPPoE:n (PPP over ethernet), vai miksi tuo PPP ?"

Ei tietoa miksi tuon ppp online ilmoittaa, mutta niin se on mielestäni aina ilmoittanut, silloinkin kun se äsken selittämäni systeemi oli toiminnassa.

Mutta valaiskaa jos asialle pitäisi jotain tehdä.

 

Thematic
Lauantaina, 31. tammikuuta, 2004 - klo 7.56:   
Liekö 'ppp' vain (oletus)nimi, joka AmiTCP:stä on varattu. Itse ainakin muistan nähneeni usein "welho is now online", kun sen niin olin määritellyt.

DHCP onkin jännä, jos ei Roadshow yhtäkkiä putkahda pihalle niin joutuu varmaan selvittämään tuota; hain kyllä Aminetistä jotain clientiä mutta testaus on jäänyt toistaiseksi.

Kikkailusta sen verran, että Miamillakin sen IP-osoitteen voi saada... eli Miamin demoversiolla luvut talteen niin menee yhdellä koneella.

 

Fabio
Maanantaina, 2. helmikuuta, 2004 - klo 12.28:   
Mulla toimii ericssonin GPRS kännykkä ja Genesis muttei miamidx unregistered ja GPRS

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: