Mitäs pidätte Music Line Editorista ?...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 » Mitäs pidätte Music Line Editorista ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Maanantaina, 12. tammikuuta, 2004 - klo 3.51:   
Mitäs pidätte Music Line Editorista ?
PS. Vain highpass puuttuu ja formantti filsakin toki olisi kooli mutta kyllähän 68k perhe on aika rajoittava tälläisillä softilla.

 

deeq/RNO
Maanantaina, 12. tammikuuta, 2004 - klo 11.48:   
Joskus sillä tuli pari biisiä väännettyä. Vähän tarviis lisää potkua synteesiin kyllä.

 

JPQ
Maanantaina, 12. tammikuuta, 2004 - klo 16.14:   
mitä siihen kaipaisit ? ja löytyykö noita kappaleitasi netistä ?

 

deeq/RNO
Maanantaina, 12. tammikuuta, 2004 - klo 17.51:   
Enpä tuohon enää kaipaile mitään kun softaa tuskin enää kehitetään. Muistaakseni tuolla sai tehtyä ihan kelvollisia biisejä, mutta kanavarajoitteisuus ja softasynteesi oli aika perusmenoa.
Kappaleita ei netistä löydy mutta jostain backup cd:ltä hyvällä säkällä.

 

JPQ
Maanantaina, 12. tammikuuta, 2004 - klo 18.27:   
deep/RNO: no ei kehitetä ei (siis tietääkseni) mutta jos puhumme samasta konseptista ja kysyn siis teoria tasolla.

 

Pekka Nissinen
Keskiviikkona, 14. tammikuuta, 2004 - klo 11.42:   
Juu, ihan hauska softa on... Tuli silläkin joskus leikittyä mutta koska se ei toimi kunnolla graffalaudan kanssa (kuten moni muukin; Music-X, AHX, Art Of Noise jne...) en ole siihen sittemmin juuri kajonnut. :( Tosin niitä biisejä tulee kyllä joskus kuunneltua DeliTrackerillä kun se soittaa ne +4 kanavaiset huomattavasti paremmalla äänenlaadulla kuin itse ohjelma.

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. tammikuuta, 2004 - klo 13.03:   
Pekka Nissinen: eikö sitten modepro kehiin ja se on siinä ja toimii ainakin P96+CV/643d yhdistelmällä. Itse sillä sitä käyttelen täytyy yrittää sillä tehdä musaa kun se ratkaisee eräät protracker/octamed softien pulmat.

 

Pekka Nissinen
Keskiviikkona, 14. tammikuuta, 2004 - klo 13.12:   
@JPQ: Siis Musicline osaa avata näyttötilan BVisionilla ilman ModePro:takin, mutta se kärsii aivan muista ongelmista, kuten Art Of Noise:kin. Ne kummatkin kärsivät lähinnä patternin scrollaus ja editointivaikeuksista RTG-ruuduilla, ainakin CGX4:lla, P96:Sta ei ole kokemuksia. AHX:ää ja Music-X:ää ei saakkaan ilman ModePro:lla avaamaan ruutua gfx-laudalle, mutta varsinkin Music-X:än käytön tekee mahdottomaksi aivan muut asiat kuin sen saaminen näkymään RTG:llä. Aluksi sekin näyttäisi toimivan ok, mutta sitten huomaa etteivät kaikki GUI:n osaset toimi ollenkaan. Esim. Imagine kärsii samankaltaisista ongelmista RTG:llä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. tammikuuta, 2004 - klo 14.52:   
Pekka Nissinen: surullista kun MusicX on toiseksi paras amigan midi sequista paras on Bars&Pipes siis minusta siinäkin on graffa pulmia ja toinenkin pulma jota softan nyky kehittäjä ei saanut edes toistettua näin käsitin.:(

 

Teemu I. Yliselä
Perjantaina, 16. tammikuuta, 2004 - klo 16.30:   
MlEdillä tuli jokunen biisi aikoinaan väännettyä. Ihan hassuja soundeja siitä sai taiottua ja käyttöliittymästä pidin.

Mutta eipä nykyään tule Amigalla käyteltyä muuta kuin AHX:a. On se softasynana sen verran ylivoimainen.

 

JPQ
Lauantaina, 17. tammikuuta, 2004 - klo 1.38:   
Teemu L. Yliselä: onkos siinä filtteriä ?
ja mistäs löytyy kysyn etukäteen sitä varten jollen hakemalla löydä.:)

 

Teemu I. Yliselä
Lauantaina, 17. tammikuuta, 2004 - klo 15.19:   
Juuh, onhan siinä filtterikin. Lähinnähän tuo on suunniteltu kuusnepatyylisten pörinöiden tekemiseen.

Taitaa vielä olla imuroitavissa tuolta:

http://amigascne.org/abyss/ahx/

 

JPQ
Lauantaina, 17. tammikuuta, 2004 - klo 17.19:   
Teemu L. Yliselä: sen tiesinkini SID tyyppistä pörinää siitä saa ja sidissähän on filsa jopa analoginen. Jos ei ole tuolta saatavilla niin heitätkö maililla ?
Menen tästä nyt katsomaan ihan kohta.

 

Rebb
Sunnuntaina, 14. maaliskuuta, 2004 - klo 19.45:   
AHX on kyllä todella hyvä ohjelma. Innostuinpa tässä jo tekemään remiksejäkin vanhoista AHX biiseistäni. Eikä unohdeta Future Composeria tahi Delta musicia.

 

JPQ
Sunnuntaina, 14. maaliskuuta, 2004 - klo 20.37:   
Rebb: ei tietenkään.:) ne vaan ei taida toimia 060:lalla eikä mitenkään näyttökortin kanssa.:( Ja tuo AHX ei toimi ainakaan mulla 060:lan kanssa tai mikä ongelmia tekeekin eli oliko näyttökortin ruudulle siirto sille liikaa kun THX:än sain kait joskus siirettyä.:)

 

Bumtsi bum
Sunnuntaina, 14. maaliskuuta, 2004 - klo 22.46:   
Nollakuusnollalalla? Nollakuusnollalan? Trallala.

 

JPQ
Sunnuntaina, 14. maaliskuuta, 2004 - klo 22.48:   
Bumti bum: aika hyvä typo minula myönnän.

 

Janne Peräaho
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 9.24:   
Oisko kukaan kiinnostunut testaamaan minun SIDTrackeriä? (Näyttää ja tuntuu SoundTrackerilta, mutta käyttää SID-ääniä.)

Se tarvii grafiikkakortin ja mielellään Catweasel MK3:n kunnollisten SID-äänien aikaansaamiseksi. Jos ei ole Catweaseliä, niin sitten SID-ääniä emuloidaan playsid.libraryllä. Erityisiä prosessorivaatimuksia ei ole, mutta 68000 saattaa olla liian hidas, jos SIDiä joutuu emuloimaan.

Ohjelmassa on muutama sitkeä bugi, joita en ole onnistunut paikantamaan ja siksi se on jäänyt julkaisematta.

 

JPQ
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 14.01:   
Janne Peräaho: toki voisin olla. ja kerrotkos bugin laadusta ?
PS. pistän tässä tänään myöhemmin jollen unohda asiasta mailiakin.

 

Rebb
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 16.18:   
Kiinnostusta löytyy täältäkin. Tosin joudun grafiikkakortin puutteen takia testaamaan winuaella. Laita spostia jos tarvetta testaajalle vielä löytyy.

 

Janne Peräaho
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 16.37:   
JPQ: Hienoa! :)

Luultavasti varatun muistin vapauttamisessa on jotain ongelmaa, joka kaataa koneen satunnaisesti ohjelmasta poistuttaessa.

Joissain efekteissä ja filterin säädöissä on myös bugeja, mutta ne ei kaada konetta.

 

JPQ
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 16.47:   
SIDin filsa on itse asiassa sen ulkopuolella oikaisen aikaisempia sanomisiani.:)

 

Rebb
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 16.50:   
JPQ: Nyt ei ymmärrä :)

 

JPQ
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 17.52:   
Rebb: siis sen osat on C64:sen emolla ei siis itse SID piirissä.
PS. Katso muuten sinne Delfina/Kelloportti rauta ketjuun mulla siitä Delfina Flipperistä TÄRKEÄ kysymys. Ja jos et katso niin kysymys on miten pitkä ulostulopalan ja itse kortin välinen kaapeli ?

 

Rebb
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 19.38:   
Minun käsittääkseni SIDin filtteri on kyllä itse piirissä. Ainakin hienosti noissa Midibox sid virityksissä filtterit toimivat. Noihin filter nastoihin sid piirissä tulee kondensaattorit, jotka valitsevat filtterien taajuusalueen.

 

JPQ
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 20.26:   
Rebb: no noi konkat oli ne mitä tarkoitan ja ne lienee ulkoiset siksi että tiettyä isommat komponentti arvot eivät onnistu mikropiirin tietääkseni tehdä.

 

Rebb
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 20.39:   
Eli kyllä se filtteri siellä piirissä on.

 

JPQ
Maanantaina, 15. maaliskuuta, 2004 - klo 20.51:   
Rebb: oukei.:) (nipot u ei ole turha se on tarkoituksella mukana)

 

JPQ
Keskiviikkona, 17. maaliskuuta, 2004 - klo 17.48:   
Janne Peräaho: missä SidTracker viipyy ? vai oletko päättänyt ettet sittenkään toimita testiin eli annahan kuulua itsestäsi.

 

Janne Peräaho
Torstaina, 18. maaliskuuta, 2004 - klo 9.10:   
JPQ: Lähetin sulle eilen. Mulla on tällä hetkellä pientä ruuhkaa sähköpostien kanssa ja vastaus voi venyä seuraavaan päivään. Hieman kärsivällisyyttä :)

 

JPQ
Torstaina, 18. maaliskuuta, 2004 - klo 13.48:   
Janne Peräaho: ei mitään tosin sinulle on jo lähetty yksi bugi reportti tosin en käyttänyt sitä valmista pohjaa ja kieli on suomi.:(
PS. en ole kärsimätön.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: