Blizzard PPC reset-ongelma (+muuta)...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 asti » Blizzard PPC reset-ongelma (+muuta) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ville
Tiistaina, 6. tammikuuta, 2004 - klo 1.31:   
Noniin, kellotin bppc:ni 060-prossun 66 mhz:iin ja ppc-prossun 240 mhz:sta 264:ään, eli kumpikin toimii 66 mhz:n kiteellä. Tai ainakin luulen niin...koska:

1. Mitä tahansa testiohjelmaa käytänkin (AmiGOD, WhichAmiga...) ne näyttävät ppc:ni nopeudeksi vain 233 mhz. Kuitenkin testit osoittavat sen olevan nopeampi nyt kellotuksen jälkeen kun testasin SysSpeedillä. Hmm...

2. Ensimmäinen buutti onnistuu ja toinenkin (se missä käytän BlizKickiä 3.1 romin muistiin laittamiseksi) toimii, mutta kun resetoin näppikseltä tai tornin napista koneen, eteen pamahtaa lopullisesti PUNAINEN RUUTU. Ongelma ei poistu ennenkuin sammutan virrat ja laitan uudestaan päälle. Eli kaikki on niin kauan hyvin kunnes kone resetoidaan.

Mielestäni olen tuulettanut tornin hyvin, käytän 12cm x 12cm kotelotuuletinta joka pohottaa suoraan 68k:hon sekä ppc:hen ja ilma kiertää myös kortin takapuolelle tuulettelemaan prossuja. Kummankin prossun päällä on kunnon siilit sekä ppc:n pieni tuuletin on myös paikallaan (napattu rikkinäisestä kannettavasta :)). Virta ppc:lle tulee suoraan virtalähteestä +5V:stä. Muisteja olen koittanut 50ns ja 60ns 64 mt:n muisteja vain yhtä kerrallaan käyttäen ja koittanut myös eri muistiasetuksia ppc:n buuttivalikosta. Olisikohan muisteissa jotain...

Kiitos etukäteen avusta!

 

Ville
Tiistaina, 6. tammikuuta, 2004 - klo 22.48:   
Ok, sain pari kertaa buutattua koneen ilman punasta ruutua mut seuraavalla käynnistyskerralla ongelma toistui taas, johtuisikohan 68k:n kellotuksesta. Enivan?!

 

Ville
Keskiviikkona, 7. tammikuuta, 2004 - klo 19.04:   
Ongelman ydin selvisi: BlizKick!

Jos buuttaan koneen käskyllä

BlizKick * .... eli lataan emolevyn ROMin muistiin ei tule punaista ruutua ja homma toimii, mutta jos buuttaan

BlizKick KICKFILE=devs:Kickstarts/kick40068.a1200 .... eli tiedostoROMin muistiin niin punainen ruutu ilmestyy aina.

Tietäisiköhän itse Piru tähän syytä?

 

itix
Keskiviikkona, 7. tammikuuta, 2004 - klo 19.55:   
Heh, onko sulla kenties uusin CGX päivitys? Ainakin mulla kun joskus kauan sitten päivitin CGX:n netistä uusimpaan versioon ilmeni täysin samanlainen ilmiö. Kaikki toimi muuten hyvin mutta jos koneen boottasi alkoi resetkierre... Aivan sama ongelma kuin sinullakin.

Poistin sitten BlizKickin kun en muutakaan keksinyt. Ja sehän auttoi.

 

Ville
Torstaina, 8. tammikuuta, 2004 - klo 21.25:   
On uusin CGX asennettuna. Täytyypä koittaa tota korjata jotenkin. Kiitti.

 

Ville
Sunnuntaina, 11. tammikuuta, 2004 - klo 18.38:   
Hoh, nyt suostuu buuttaamaan 3.5 ROMin muistiin, flashasin bppc:n uuestaan uusimmalla flashupdatella, auttoiko toimenpide, en ole varma. Toiseksi laitoin romfixes-modulen melkein viimeiseksi blizkick-riviin. Ongelma tuntui olevan tuossa romfixesin sijoittelussa myös...mene ja tiedä. Edelleen prossun nopeudeks tulee millä tahansa testiohjelmalla tuo 233 mhz... prkl! :)

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 13. huhtikuuta, 2012 - klo 8.43:   
luultavasti Rom muistit ei pysy mukana käynnistyksessä
konetta käynnistäessä startti reset synkkaa kaiken
soft resetissä näin ei taida tapahtua

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: