Demo hakusessa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 » Demo hakusessa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Guru Meditoi
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 10.33:   
Oon alkanut keräillä uudestaan Amiga-demokokoelmaa ja monta "klassikkoa" onkin jo tarttunut haaviin. "Red Sector presents, TCC design..." Oi niitä aikoja! Sattuisko kenelläkään olemaan muistikuvaa minkä niminen/kenen väsäämää oli demo jossa harmaa ikäänkuin varjokuvatyttönen tanssi värikkään ja välkkyvän taustan edessä. Poppi oli sen ajan (1991-2?) tyypillistä Amiga-teknoa. Demo oli ns. parhaasta päästä ja tyttökin oli muistaakseni jotenkin napattu videolta demoon, joten muuvit oli varsin realistisia. Ensin muistin, että se ois ollut Rebelsin "Coma", mutta nyt kun sain Kooman käsiini eipä ollutkaan oikea vedätys. "Coma" tosin on tyyliltään varsin samanlainen kuin hakusessa oleva vedätys. Osaisko joku yhdistää tän "selkeän" kuvauksen ko. demoon?

 

JPQ
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 10.47:   
Guru Meditoi: ehdotukseni on Spaceballs: State Of Art.
PS. Toi just yksi syy siis tietyt graffa kikat tuossa miksi pidän amigan piirisarjasta. Tosin demo vaatii kait puolen meganfastin plus Kickstart1.3:sen täällä ainakin.:(

 

Guru Meditoi
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 12.17:   
Jep, kiitti! Avaruus Pallothan oli asialla. Demo löytyi netistä myös videona (http://omr.planet-d.net/amidemos/s.html). Pitää myöhemmin koittaa saanko pelittämään ton emulla. Aika hurjaa mitä Amigasta väännettin tuolloin irti... Mulla on nimittäin mielikuva, että alunperin "State of the Art" pelitti A500:lla ilman lisämuistia! Se tais nimittäin olla mun silloinen kokoonpano (?). Huh, huh mitä puristamista. Jos nykyisestä P4:sta otettais samat tehot irti, sillä pystyis tekemään yhtäaikaa fraktaalilaskentaa, simuloimaan ydinpommikokeita, kattomaan leffaa, pelaamaan 20 peliä... Sama pätee C64:een esimerkkinä "The Last Ninja". Moinen peli "taskulaskimella" oli aika temppu. Mutta nykyään PC-maailmassa yks peli tarttee 6 romppua, 3D-näytönohjaimen (64Mb), tehoa enemmän kuin on tarjolla... Koodatessa ei tartte perussovelluksissa edes välittää tehosta, kunhan nyt muistin hallintaan kiinnittää vähän huomiota (512 Kb vs. 512 Mb!) No minkäs teet kun vahvin päättää. Ois kiva tietää mitä esim. Space Ballsin tyypit tekee nykyään...

 

TSK
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 12.29:   
Spaceballsin 9 fingers sopii myös kuvaukseen. Oletko sitä löytänyt mistään ?

 

TSK
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 12.31:   
Ääh ! Huomasin vasta edellisen viestin lähettämisen jälkeen että mainitsemani demo löytyy tolta samalta sivustolta, joka jo mainittu tossa aiemmin.

 

JPQ
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 15.44:   
Guru Meditoi: No amigan piirisarjan erikois piirteet salli tuon mainitun demon PC:tä helpomman toteutuksen. Ja tuskin pyörii nätisti emussa kun "PAL" workbench ainakaan mun tuntemissa PC:eissä on emuloituna tuskaa ja se on sentään yksikertaisempaa ja kevympää graafisesti.

 

Pate
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 15.59:   
Vaikka SOTA onkin vallan mainio demo, itseäni ja ihmetyttämään sen loppuskriinissä tuleva teksti joka meni jotakuinkin näin (ulkomuistista):

"Skidrow debugged this. How could this win? Lame code and an useless trackloader"

 

miksuh
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 16.05:   
Itse en tota demoa ole nähnyt, mutta joko se on joku läppä, tai sitten sulla ollu pahan kateellisen kräkkerin käpistelemä versio :)

 

miksuh
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 16.13:   
Näitä demolinkkejä löytyy täältä Sakufoorumistakin vanhoja postauksia kaivelemalla, mutta tässä nyt kuitenkin pari linkkiä:

Amiga Demoscene Archive:

http://ada.planet-d.net/

AmigaScne.org

http://ftp.amigascne.org/
ftp://ftp.amigascne.org/

 

Guru Meditoi
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 16.33:   
Paten mainitsema teksti löytyy myös aikaisemmin mainitun saitin SOTA:n videoversiosta. Oisko kyseessä joku parteissa tapahtnut sisäpiirikuvio tai sitten on käynyt niin ikävästi, että kräkätty versio levisi tehokkaammin kuin aito. Eipä ois Amigalla ainoa kerta, kun alkuperäinen versio ois jäänyt rannalle ruikuttamaan.... Enpä ois kuitenkaan mennyt Skid Rowna moista inttämään upeesta demosta... Hienoa tavaraa!

 

Piru
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 20.03:   
Todnäk alkuperäinen ei toiminut kaikilla masiinoilla ja Skid Row korjas sen ja pisti loppuun tommosen kommentin ihan piruuttaan.

 

jPV
Torstaina, 4. joulukuuta, 2003 - klo 22.18:   
Mun mielestä se alkuperäinen vaati 1MB chippiä, kun sitä kaverini a3k:lla pääsin ihailemaan, mutta omalla a500:lla se ei toiminut. Jospa Skid Row teki siitä sitte puolen megan version? Itse en ole tuota SR:n versiota nähnyt...

 

jPV
Perjantaina, 5. joulukuuta, 2003 - klo 10.55:   
Guru Meditoi: Tuolla on pieni historiikki, josta selviää vähän mitä vanhat jäsenet tekevät jne. Ja kuvat melkeen kaikista Spaceballsien produista... http://spaceballs.planet-d.net/

9 fingers toimi ihan puolella megalla chippiä a500:ssa. Sehän on siis "SOTA 2", mutta itse pidän kuitenkin enemmän alkuperäisestä värivalintojen yms takia. Teknisestihän toi 9 fingers on viety vähän pidemmälle.

 

JPQ
Perjantaina, 5. joulukuuta, 2003 - klo 12.07:   
jPV: State Of art on väreiltään teknonompi ja 9 fingers minusta tyylikkämpiä ja sanosin TV yhteen sopivampia värejä käyttävä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: