Viper 630 bugittaa...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 11/2003 » Viper 630 bugittaa... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

workbench
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 3.29:   
Moi,
Onnistuin vihdoin ja viimein saamaan käsiini A600:n
turbokortin. Tosin jouduin myös toteamaan että ei
toimi kuin muutaman kymmenen sekunnin ajan... joskus parhaimmillaan jopa minuutin. Luulen että kortti ei saa riittävästi virtaa 68000-prosessorin kautta johon se syötetään. Turbolla on valmiina paikka ilmeisesti virtaliittimelle mutta kasausvaiheessa ei ole liitintä ainakaan lisätty. Pitääkö mun lisätä joku diodi syöttöön jos otan lisää virtaa esim. levykeaseman liittimestä?

 

zipper
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 12.15:   
Oletko varma että se pysyy paikallaan; lämpeneminen voi häiritä kontaktia, joka A600-turboissa on suurin murheen aihe.

 

Jope
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 15.29:   
Jees, katso extreme A600 upgrading pagea.

http://www.amiga600.de/modifyapollo.htm

 

Joanna
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 15.40:   
Uh. Kludge..

 

miksuh
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 17.48:   
Kannattaa yrittää putsata liitospinnat, se voi auttaa.

 

workbench
Torstaina, 27. marraskuuta, 2003 - klo 23.12:   
Kiitos vinkeistä, itse asiassa käytin työpaikkani
juotosasemaa ja vaihdoin liittimen joka tulee 68000-prossun päälle. Sitten liimasin koko komeuden pysyväisliitokseen kumiliimalla. 030:en päälle asensin minikokoisen tuulettimen ja Viperille otin paksuilla kaapeleilla virransyötön läheltä virtaliitintä. Nyt kaatuu enää about kerran/kaksi päivässä :) Jotenkin tuntuu että kaatuilua esiintyy lähes ainoastaan kun käytössä on sekä HD että floppy, esim. ohjelmia asennettaessa. Laitoin elkot floppyaseman +5 ja +12 voltin syöttöihin. Mun A600 revisio on 1.5; oon kuullut että ainakin 1.3:en kanssa olisi tällä turbolla ongelmia. Tietääkö joku mitä muutoksia näihin emolevyihin on tullut versionumeroiden vaihtuessa? Kuulin että 1.1 kanssa ei ole ongelmaa... Voisi auttaa ongelman etsimisessä. Saako emolevyn suunnitelleisiin ihmisiin enää yhteyttä?

 

jPV
Perjantaina, 28. marraskuuta, 2003 - klo 11.43:   
Hmmm.. ja oletko varma, että virtalähde on tarpeeksi tehokas noille kaikille laitteille? Tulisi ensimmäisenä mieleen, jos yhtaikaa käytettäessä kaatuilee...

 

Jope
Perjantaina, 28. marraskuuta, 2003 - klo 14.12:   
AT-poweri kehiin ja juottelee siihen sitten virtaliittimen risasta A500-powerista. :-)

Niitähän ne "bigfoot"-virtalähteetkin aikoinaan oli.. Ainoa hieno juttu oli se muovikuori siinä ympärillä..

 

workbench
Sunnuntaina, 30. marraskuuta, 2003 - klo 2.13:   
Koko komeus saa virtansa 250W ATX powerista joten
ei pitäisi olla siitäkään kiinni... :)

 

Joanna
Sunnuntaina, 30. marraskuuta, 2003 - klo 3.04:   
Tulee mieleen että virransyötöissä ja emolevyllä ei varmaan ole riittävästi kondensaattoreita suodattamaan virtahäiriöitä.. Siis perus A600 ei todellakaan ole suunniteleltu kaikkeen tuohon :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: