A500 uusi Hiiri

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 11/2003 » A500 uusi Hiiri « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

C64
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 21.00:   
Elikkä Commodoren "ergonominen ylpeys" vetelee viimesiään mistäköös sais hankittua uuden Gentle Eye myy ilmeisesti vaan sitä samaa ja haluaisin paremman käteensopivan. Pystyykö PC hiirtä Serial/PS2 muuttaan amiga yhteensopivax. Netistä löytyi juttua sarjahiiren liittämisestä amigan sarjaporttiin adapterilla mutta en haluais tuhlata kyseistä porttia siihen. Löytyykö kellään/mistään kunnon hiirtä Amiga 500:een olis kiinnostunut. PS Ebays en rupee tilaan :-)

 

potkustart
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 1.02:   
Aminetista löytyy myös PS2 -hiiriadapterin ja Eprommerin (EPIC) teko-ohje. Adapteri käyttää PIC16F84 -mikrokontrolleria. Hintaa tuli tuolle omalle adapterilleni jotain 10 euroa. Eprommerin osat maksoi muistaakseni pari euroa.

 

potkustart
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 1.09:   
Myös PIC16C84 sopii tuohon tarkoitukseen.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 10.36:   
EI se ge:n hiiri sentää ole se neliön muotoinen hirvitys mikä a500:sen mukana tuli vaan aivan ok a1200:sen hiiri.

 

C64
Torstaina, 20. marraskuuta, 2003 - klo 20.20:   
hiiri tuli ostettua Ge:essä oli 3 tyypin hiiriä tarjolla otin ton A1200 mallin 20,5 € halvin taisi olla 16€ löytyy myös hieman hintavampaa Logitecin mousee

 

JPQ
Torstaina, 20. marraskuuta, 2003 - klo 20.50:   
Ibe U: joka jos sama oli myös escom amigassa on tosi hyvä kuten toi Wizzardikin ei oikein tuntemani PC hiiret vakuuta toi Wizzard istuu käteeni parhaiten. Amiga1200:sen hiiri istuu parhaiten käteen.

 

Jope
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 9.55:   
Itselläni Logitech M-S38 (kolmion muotoinen mouseman) tai T-CH11 (trackman marble ilman rullaa). Miksi vaihtaa, kun tietää jo parhaat. :-)

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 10.35:   
Liikkuuhan tuo pointteri mojovasti näppäimistöltäkin.. ja taas säästyy selvää rahaa :)

 

zipper
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 10.59:   
No viimeksi ostamani hiiret eivät ole kovin hääppöisiä (uusin Amiga ja Logic3) - molemmat ovat alkaneet ½-1 vuoden jälkeen kaksoisklikata itsestään. Eli yhdellä painalluksella tulee kaksi. Ilmeisesti mikrokytkimen nappi ei luista tasaisesti hiiren napin vastinpintaa pitkin vaan nytkähtää jossain kohdassa tuottaen tuplaklikkauksen. Siitä selviää pienellä viilauksella tai muulla manipulaatiolla mutta on se tosi ärsyttävää - etenkin kun klikkaa auki sähköpostin jota on poistamassa. Ei aikanaan Logitech tuollaista tehnyt - johto vain katkesi kerran vuodessa-kahdessa ja sitä piti lyhentää.

 

Pete
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 17.50:   
No, tuosta johdon katkeilemisesta pääsee eroon, kun hommaan johdottoman rotan :)
Itselläni on Mroocheckin välityksessä Amyssa kiini M$:n cordless wheel mouse.

 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.03:   
Pete: sepä ei vaan toimine systeemi epä ystävällisissä softissa vai mitä ? eli "patenttina" pitäisin noita.

 

Thematic
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.14:   
Johdoton nyt ei vaan toimi mielestäni. Parempi on sijoittaa johto niin hyvin, ettei se juuri edes liiku, ei tuo ole osoittanut vähäisimpiäkään katkeilun merkkejä ties kuinka monen vuoden aikana. Pöytätilaa ratkaisu voi kyllä viedä.

 

miksuh
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.18:   
Kyllä minä ottasin hyvin mielelläni langattoman hiiren, ja myös näppiksen. Ne mitä olen itse kokeillut on toiminut ihan hyvin. Mulla ainakin on jo aikoja sitten loppunut kärsivällisyys hiiren häntien ksnssa. Ne on aina jumissa jossain, jhäntä on turhan lyhyt tai sitten siitä katkeaa karva. Langattomien hiirten ja näppisten ongelma on toki se, että niihin tarvitsee akkuja, mutta itse olisin tuon epämukavuuden valmis kärsimään. voihan sitä olla laturi ja ylimääräsiä vara.akkuja, jotka pitää ladattuna. AmigaOneen/pegasoskseen tulee mulla varmasti langattomana noi.

 

miksuh
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.22:   
JPQ: Mroocheck ja vastaavat hiiriadapterit toimii kyllä kaikkien Amigan softien kanssa, myös pelien. Nehän tulee kiinni Amigan hiiriporttiin. Ne toimii vaan "tulkkina" PC:n rotan ja Amigan rottaportin välillä. Ne sarjaporttiin tulevat adapterit on eri juttu. ne vaatii ajurin toimiakseen, mroocheckin tyyliset ei.

 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 20.24:   
miksuh: jaa toi oli noita adaptereita meni hiiri adapterit sekaisin.

 

Ibe U
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 23.50:   
Tammiston mustassa pörssissä oli Microsoftin wireless desktop 29€, kahden viikon kuluttua mainoksesta kävin siellä ohi mennessä, ajattelin että ei niitä ole kuitenkaan jäljellä.

Niitä oli tajuton kasa heti ovella, myyjä sanoi että niitä ei oltu saatu kaupaksi paljoakaan.

Tohon hintaa olin aika yllättynyt.

 

C64
Lauantaina, 22. marraskuuta, 2003 - klo 14.22:   
Joo mua ihmetyttää toi miks noi Amyn hiiren on niin pieniä se Logic3 ja 1200:n hiiri oli mullekkin liian pieniä eli en saa kättä sen päälle kokonaan --->ranne väsyy,mutta pakko oli ostaa

 

itix
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 16.51:   
Ihmettelen miten joku on voinut saada hiiren hännän katkeamaan. No, ehkä kaikki ei tiedä että se ei ole mikään pyykkinaru :)

Olen kaverin luona käytellyt langatonta hiirtä ja näppäimistöä ja tuntuuhan se ihan kivalta mutta.... Se vain ärsyttää kun paristot tuppaavat tyhjentyä ja yhteys alkaa pätkiä. Surkea kirjoittaa kun kirjaimia putoilee matkalle ym. ym.

Mitään infrapunahärveleitä ei sitten kannata ostaa.

 

zipper
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 17.14:   
Logitechin johto oli erittäin ohutta ja joustavaa ja se katkesi aina heti siitä mistä se tuli hiirestä ulos - eli yleensä yksi piuha ja olikohan se hopea tai harmaa jossa oli ohuempi eriste kuin muissa...Joka tapauksessa lyhensin johtoa ainakin kolme kertaa ennenkuin kyllästyin ja vaihdoin merkkiä. Väkivaltaa ei käytetty, oli vain huonoa suunnittelua/toteutusta.

 

miksuh
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 19.29:   
Joo siis mullakin Wizardista on nyt vanhemmiten se johto katkennut useamman kerran. Se on katkennut juuri siitä johdon ulostulokohdasta. Ei se muista kohdin ole poikki mennyt.

 

C64
Keskiviikkona, 26. marraskuuta, 2003 - klo 23.09:   
Joo työkaveri kans korjas omaa Wizardiaan johtopoikki -->hiiri pätki

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: