Civilization 2 lähdekoodi vapautettu...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2003 » Civilization 2 lähdekoodi vapautettu « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 8.34:   
HEi

Oiskohan jollakulla aikaa vilkaista ja kertoa kuinka vaikeaa amiga version tekeminen olisi?

http://apolyton.net/ctp2/

 

Ibe U
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 8.36:   
Lueskelin hiukan tarkemmin löytyy PC, Mac ja Linux sorsat saattaisi siis olla suht helppoa.

???????

 

miksuh
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 19.21:   
Ainakin Linux porttauksessa aiotaan ilmeisesti käyttää SDL:ää, eli Linux version porttaaminen Amigalle ei pitäs olla mitenkään mahdotonta, koska siinä grafiikka jne rutiinit on jo valmiiksi korvattu SDL-rutiineilla. Eli uskosin olevan järkevintä pyrkiä porttaamaan tota Amigalle samaan tahtiin Linux version kanssa.

 

Joanna
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 19.35:   
Onkos tuolla käytännössä pelillisesti paljon eroa sen Opensource variantin (FreeCiv) kanssa? Siis se on portattu vaikka minne.

 

miksuh
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 19.41:   
Aika samantapanen se FreeCiv KAI on. En ole koskaan pelannut Civ2:a eli en tiedä sen tarkemmin. Itse olen ollu oikeen tyytyväinen FreeCiv:n.

 

Ibe U
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 20.53:   
Civilization on ehkä vähän helpommin lähestyttävä, kuin freeciv, Civilization II on erittäin hyvä peli joka "stand test of time" ;-)

Itse en ole jaksanut freeciv:ä asentaa, kun en heti keksinyt miten siihen saa yksin pelin päälle, TCP/IP stackin käynnistely ärsyttää, myös, samoin se että en saannut hires grafiikoita toimimaan.

 

itix
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 22.46:   
Civilization II on parempi. Yksinpelinä FreeCiv on skeidaa (jotenkin tylsä, kömpelö) mutta moninpelinä pesee Civ 2:sen.

 

itix
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 22.49:   
Ibe U:

FreeCiv:ssä täytyy käynnistää oma peliserveri ja lisätä sinne haluttu määrä tietokonepelaajia. En kyllä muista miten. Sitten täytyy valita vielä mieluinen karttageneraattori. Netistä voi katsoa ohjeita :)

 

Jon
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 22.59:   
"set aifill 8" - pelaajan lisäksi mukaan tulee seitsemän tekoälyä. Ei sen kovin vaikeaa pitäisi olla.

 

itix
Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 23.01:   
Ei koskaan muista.

 

Jontsa
Tiistaina, 11. marraskuuta, 2003 - klo 8.35:   
Itse tuli myös joskus pelattua tuota civ2:sta useampi tunti shapeshifterin kautta ja itse ainakin haluaisin tuon amigalle.
FreeCiv on hieno moninpelinä, mutta yksinpelinä ei ole mitään herkkua. Mieluummin pelaisin civi2:sta jos mahdollista.

 

Ibe U
Tiistaina, 11. marraskuuta, 2003 - klo 9.58:   
Ei oo julkaistu uutisena muualla kuin amiga flamessa, jos joku englantia virheettömämmin kirjoittava voisi.... :-)

Niin saataisiin vähän julkisuutta tuollekkin, joku saattaisi vaikka kiinnostua.

 

Jon
Tiistaina, 11. marraskuuta, 2003 - klo 11.57:   
Ibe U: kyllä siitä minun muistaakseni oli puhetta ANN.lussa.