Setpatch

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2003 » Setpatch « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Keskiviikkona, 22. lokakuuta, 2003 - klo 15.53:   
Monet tiettääkin, että Mediatorillehan on SuperTV-niminen telkkukorttisofta. Yksi sen fiitsöreistä on se, että telkkuikkunan voi hiiren klikkauksella muuttaa fullskriiniksi, eli niin ettei mitään ikkunan kehyksiä ole näkyvissä.

Mä olen yrittänyt tehdä omaan telkkusoftaani samanlaista toimintoa, mutta... Elboxin tv.libraryn API ei suoraan tue tota. Itseasiassa siinä on hoidettu ikkunan avaus niin tyhmästi, että ohjelmoija ei itse pääse asettamaan ikkunanavauksessa käytettyjä flageja, kuten borderless:a. Jo auki olevasta ikkunastahan ei kai saa kirveelläkään reunuksia enää pois, vai saako jotenkin ?

Mä olen yrittänyt raapia päätäni ja ihmetellä, että miten kummassa se SuperTV ton tekee. Jokin aika sitten alko epäilyttää, että se taatusti käyttää SetFunctionia ikkunan avauksen pätsäämiseen.

Katoin sitten Kiskometer:llä tekeekö se niin. kiskometer:llähän voi just katella mikä softa patchaa mitäkin. Ja kyllä, SuperTV käyttää Setfunctionia aina sillon, kun tv-ikkuna muutetaan fullskriiniksi.

Se muuttaa Picasso96:n p96PIP_OpenTagList() funktiota. Se siis kaappaa ton funktion kutsut, lukee tv-ikkunan avauksessa käytetyt tagit/liput, asettaa ne haluamikseen ennen kun kutsuu alkuperästä p96PIP_OpenTagList() funktiota.
Lisäksi SuperTv toki heti palauttaa alkuperäsen funktion, eli poistaa patchin.

Toi on aika sika ruma tapa, mutta nykysen Elbox:n tv.libraryn kanssa se taitaa olla ainut mahdollisuus saada aikaseksi reunukseton ikkuna :P

Mä olen yittäny tehdä tommosta, mutta kun en ole koskaan enen käyttäny Setfunctionia, niin en näköjää osaa tehdä jotain oikein. Koko hoito menee nurin heti kun tota yritää käyttää.

Onko jollain heittää toimivaa esimerkkiä, jossa Setfunctionilla oikealla tavalla patchataan joku funktio ? ja sitten toki poistetan se patchi.

Tiedän ettei tommonen ole kovin turvallista eikä kaunista, mutta vois nyt ainaki yrittää tehdä vastaavan kun SuperTV:ssä, kun vaan tietäs miten.

 

miksuh
Keskiviikkona, 22. lokakuuta, 2003 - klo 15.58:   
Tän threadin voi poistaa. Otsikkoon tuli vahingossa iha väärä teksti, eli postasin korjatun oikein. Eli tuo SetFunction-threadi on se mitä ajoin takaa :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: