ATX powerin käyttö Amigassa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 9/2003 » ATX powerin käyttö Amigassa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

workbench
Tiistaina, 23. syyskuuta, 2003 - klo 1.03:   
Onko jollain kokemusta aiheesta? Olen erityisen
kiinnostunut tavasta jolla ratkaisitte virtakytkimen
"puuttumisongelman"...

 

miksuh
Tiistaina, 23. syyskuuta, 2003 - klo 13.37:   
Mä en ole ratkassu, kun mulla on 250W AT-poweri :)

Mutta siis eikös ATX-poweria pysty huijaamaan luulemaan, että se saa herätesignaalin koneelta.
Sillon siihen voisi rakentaa virtakytkimen. Netistä pitäisi löytyä ohjeet tohon, itse en tosiaan ole koskaan sitä tehnyt.

Jos ei halua viritellä, niin AT-powereita kyllä saa vielä nykyäänkin liikkeistä, vaikkeivat ne paljon niitä mainosta. Itse ostin oman uusimman AT-powerini verkkokauppa.com:sta joskus vuosi sitten tjsp.

 

tnt
Tiistaina, 23. syyskuuta, 2003 - klo 17.41:   
Muistathan olla testaamatta ilman kuormitusta? Jos jostain syystä käynnistyy ilman kuormaa(ei vissiin pitäis), hajoaa kuulemma.

 

jPV
Tiistaina, 23. syyskuuta, 2003 - klo 19.25:   
Etipä aminetistä vaikka "atx psu" hakusanoilla tms..

 

Joanna
Tiistaina, 23. syyskuuta, 2003 - klo 22.38:   
Riippuu hyvin paljon virtalähteestä miten se käyttäytyy kun siinä
perässä ei ole järkevää minimikuormaa. Nykyisten powerien kai pitäisi
kestää se ihan nätisti mutta aiemmin on tullut vastaan vallan vinkeitä
tapauksia.

Eli kannattaa laittaa jotain siihen.. vaikka edes joku vanha (iso)
kiintolevy kuormittamaan 5V ja 12V .. sitä en sitten tiedä ptiääkö
uusissa ATX:ssä olla kuormaa myös 3.3V:ssä???

 

itix
Keskiviikkona, 24. syyskuuta, 2003 - klo 23.43:   
Siitä vain kokeilemaan. Näkeehän sen sitten ;)

 

Flux
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 10.31:   
ATX-poweri käynnistyy (ja pysyy käynnissä), kun PS-ON johto kytketään maahan. Eli käytännössä vihreä ja musta johto yhteen.

3.3V kuormaa ei tarvita. PC-powerissa riittää 5V kuormitus stabiiliin toimintaan.

 

workbench
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 13.00:   
Kiitoksia vinkeistä! Olen rakentelemassa kytkentää
jolla saadaan toimimaan kuin ATX-emoissa eli "painallus-päälle ja painallus-pois". Aminetista löytyneet ohjeet kaipaavat hieman virittelyä, mutta kirjoitan näistä vaikka artikkelin Sakuun.

 

Flux
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 14.44:   
AT-powerin simulaatioon piisaa lukkiutuva on-off kytkin noiden piuhojen väliin.

 

Anu Seilonen
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 16.24:   
workbench: Hieno homma, jos saisit juttua tehtyä. Rakentelujutuista on aina pidetty. Seuraava Sakuhan ilmestyy 7. joulukuuta, joten aikaa on vielä mukavasti. Jutut voi lähettää minulle. :)

 

Flux
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 17.34:   
Kai kytkimen osaa kuka tahansa ilman ohjeitakin asentaa. Vai onko kyseessä softapohjainen sammutus, kuten PC:ssa windowsia sammutettaessa?

 

miksuh
Torstaina, 25. syyskuuta, 2003 - klo 18.16:   
Mun mielestäni poweria ei pidä koskaan mennä sorkkimaan edes ton vertaa ennenkun on lukenut ohjeet siitä mitä pitää tehdä.

 

Flux
Perjantaina, 26. syyskuuta, 2003 - klo 9.43:   
Jos osaa AT/ATX powerin jännitesyöttöpiuhat kytkeä Amigaan, osaa myös laittaa kytkimen kahden karvan välillä. Eikä poweria tarvitse edes avata. Lisäksi ATX:n ohjaus on turvallista heikkojännitettä, kun taas AT-powerissa kytkin on 230VAC.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: