Alias PIX

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 08/2003 » Alias PIX « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Perjantaina, 29. elokuuta, 2003 - klo 17.05:   
Onks Amigalle olemassa mitään kuvaformaatin muunnosohjelaa, joka osais muuttaa Alias PIX-formaatissa olevat kuvat jokskuksi vähän normaalimmaksi kuten PNG:ksi ?

Tein vaan tossa yks yö CandyFactorylla hienon logon tota mun omaa telkkusoftaa varten. Tuli vahingossa talletettua kaikki ne logion versiot tohon Alias PIX formaattiin, ja nyt mikää softa ei suostu avaan niitä ei edes koululla wintöötissä. Candyfactoryssa on se talletettaessa formaattivalintojen ylimpänä ja muistaakseni sen alla iff, ja tuli vahingossa sillon unisena tungettua ne toho ihme formaattiin.

Aluksi en edes tienny mikä kumma toi on kun CandyFactoryssa luki vaan Alias. Pienen nuuskimisen jälkeen näyttäs, että kyseessä on tuo Alias PIX.

Mä löysin jo MAC:lle m68k muunnosohjelman, eli kokeilen sitä kotona tänää shapeshifterillä, mutta toimivuutta en tiedä, siksi olis hyvä jos olis olemassa joku amiga softa esim. Photoshopille on näköjää plugini, mutta kun näissä koulun w2k koneissa on niin hankala yrittää mitää isoa asentaa ja saada toimiin.

 

miksuh
Perjantaina, 29. elokuuta, 2003 - klo 17.29:   
Jos tota Alias PIX:ä hakee vaikka goolella niin alkaa löytyä jutua SGI:stä ja Irix:stä :) muistelinkin, että CandyFactoryn dokuissa oli joku maininta SiliconGraphicsiin.

 

JPQ
Perjantaina, 29. elokuuta, 2003 - klo 19.52:   
Tämä on idea joka pohjaa SGI huomioosi. Huomasin että TVPaint3.6 (se joka on ilmais jaossa). Tukee jotain SGI muotoa. En tiedä tarkemmin mutta nämä lienee muistikuvan mukaan raaka RGB,RGBA fileitä jossa sopiva headeri ja muut tiedot. (Ainakin Koko siis)
Päätin kertoa että voit kokeilla itse en voi kun ei ole kuvia Alias PIX muodossa. Ja Aliashan on kait oliko SGIin softa tai työasema en muista taisi olla softa. Kuten Wavefronttikin.