Toimivuus PCMCIA CD-asemalla A1200:lla?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 08/2003 » Toimivuus PCMCIA CD-asemalla A1200:lla? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ad20xx
Perjantaina, 15. elokuuta, 2003 - klo 17.49:   
Havanduin, että työpaikallani olisi nyt halvalla noita PCMCIA cd-asemia ja olisin kiinnostunut jos joku tiedäisi tuohon sanoa, että toimiiko se? Enemmän se kiinnostaa tuon pöytänmallisuuteen sijoittaa cd, tätä kautta... :)

 

miksuh
Perjantaina, 15. elokuuta, 2003 - klo 18.07:   
Helpompaa on saada iha normaali IDE ATAPI asema toimimaan :) Uudemmatkin asemat sisältää kyllä yleensä tuen vanhalle IDE-väylälle. Itsellänikin on LG:n 52x 24x 52x CDRW-asema A1200:n ideväylässä.

Amigalle on kyllä PCMCIA-ajureita verkkokorttien, joidenkin serial/modeemi korttien, muistikorttien jne käyttöön. Mutta mä en kyllä äkkiseltään muista että PCMCIA romppuasemille olisi ajuria...
Amigalle on kyllä ainakin yksi oma PCMCIA:n tökättävä romputin, mutta noi vakioasemat ei varmaankaan toimi sillä ajurilla. Eli...

JOS ajurit on olemassa, niin joku muu varmaan voi auttaa, mä kyllä vähän epäilen ettei niitä ajureita ole. IDE-väylään romputtimen sitten saakin helposti, vaatii toki koneen aukasun.

 

JPQ
Perjantaina, 15. elokuuta, 2003 - klo 18.47:   
miksuh: mullakin oli PCMCIA romppuasema siis oikeasti asema oli ide ja tiedän siitä oli pitkän tornissa käytössä ja edelleen löytyyk komerosta. Eli jollain erikois kikalla surku ajureilla saatiin PCMCIA asema siitä. Ja ajurien laatu oli aika hirveä ja laite oli Q-Drive 1241. Ja olihan lisäpalikankin laatu kamala.

 

miksuh
Lauantaina, 16. elokuuta, 2003 - klo 21.50:   
JPQ: No siis Q-Drive on juuri toi ainut tietämäni Amigalle oleva PCMCIA CDROM-asema. Juuri tuota asemaa tarkotin, pääsi vaan nimi unohtumaan.

Mutta siis pointti oli se, että mä en usko vakio PCMCIA aseman toimivan Q-Driven ajureilla. Ja muita ei kai pahemmin Amigalle ole. Sen paremmin Q-Driveä tuntematta, oon aika varma, että ne ajurit vaatii just jonkun Qdriveä varten tehdyn palikan aseman ja PCMCIA-portin väliin.

 

JPQ
Lauantaina, 16. elokuuta, 2003 - klo 22.31:   
miksuh: tuo oli tosiaan oikeasti IDE palikka. Ja jos ei miksi se toimii IDE väylässä kuin unelma. Ja onhan noita SCSI adaptereitakin PCMCIA väylään tehty.
Elektroniikka parrat: Mitenhän IDE laite oli sovitettu PCMCIA väylään onko vaikeaakin ?