Levyasema-ongelma

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 07/2003 » Levyasema-ongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jouni
Torstaina, 24. heinäkuuta, 2003 - klo 17.31:   
Minulla on 2 kpl vanhaa A500:sta, ja molemmissa on levyasemassa ongelmaa (df0:).

Osaako joku sanoa mistä johtuu:

Kone1: Levyasema toimii, mutta lähes joka levystä se väittää joskus "not a DOS disk", tai ilmoittaa "you MUST return volume blabblah to df0:", sitten taas kun kokeilee uudelleen, niin toimii. Tekee myös tallennuksessa melko usein kirjoitusvirheitä. Levyt ovat kunnossa ja niissä ei ole viruksia.

Kone2: Kirjoitusvirheitä muka kaikissa levyissä, myös niissä jotka toimivat toisessa.


Mikä mahtaa olla vialla, voiko tuollaisille tehdä mitään vai pitääkö vaihtaa levyasemat?

Jos A500:seen laittaa PC:n korppuaseman, siihen kai tarvitaan tuollainen 30 euron adapteri. Mutta onko siihen mitään halvempaa keinoa, tai onko tuollainen adapteri vaikea tehdä itse, ja onko siihen jostain saatavana ohjetta?

 

Jouni
Torstaina, 24. heinäkuuta, 2003 - klo 17.31:   
Heitti sitten hymiön tuohon, kun piti lukea df0 ja kaksoispiste...

 

jansa
Torstaina, 24. heinäkuuta, 2003 - klo 21.14:   
Yks yksinkertainen ja halpa keino voisi olla koittaa syöttää noille asemille puhdistusdiskettiä ja kattoa, onko sillä mitään vaikutusta.

 

JPQ
Torstaina, 24. heinäkuuta, 2003 - klo 21.24:   
Toinen "halpa" joka teki mulla lukuvirheitä oli se että kaapeli oli löysällä. Säikähdin itsekkin että on pahempaa vikaa,se oli itse löystynyt.
PS. Täytyy selvitellä sulle sitä ratkaisua.

 

Flux
Perjantaina, 25. heinäkuuta, 2003 - klo 9.43:   
Ammoisia A500 -aikoina korjasin oman ja kavereiden df0-asemia. Pelikäytössä ilman lisälevyasemia olivat kovassa käytössä. Kupletin juoni oli se, että yläpuolen lukupää liikkuu väärään asentoon. Ratkaisu: Avataan korppuasema, löysätään ylemmän lukupään ruuvit. Säädetään paikkaa, samalla kun xcopy lukee korppua. Säätämistä jatketaan, kunnes xcopy antaa vihreitä palloja eli luku onnistuu.

Xcopy näyttää mainiosti ylä- ja alalukupään erikseen. Näkee siitä, kummassa on vikaa.

 

miksuh
Perjantaina, 25. heinäkuuta, 2003 - klo 12.34:   
Veikaisin minäkin, että joko asema on likanen tai sitten lukupää on tosiaan vähän pois paikoiltaan. Koputin auki ja säätämään. Itse olen mm. kaverin lisälevarin saanut noin toimimaan pariinkin kertaan.

 

miksuh
Perjantaina, 25. heinäkuuta, 2003 - klo 12.50:   
Sitäpaitsi WB2.x näyttää ihan sika rumalta 1.3 rommeilla :) Tuo johtuu siitä, että AmigaOS 2.x:n neljän ekan kynän kohdalla valkonen ja musta on vaihdettu päikseen verrattuna 1.3:n. Tosta taas seuraa se, että ikonit, ikkunan reunukset jne näyttää rumilta kun musta ja valkonen on vaihtanut paikaa. Esim kaikki ikonit näkyy "negatiivisina".

 

JPQ
Perjantaina, 25. heinäkuuta, 2003 - klo 14.11:   
miksuh: oletko muka tosiaan onnistunut KS1.3:sella latamaan Workbencch 2.04:lan minä en onnistunut.

 

miksuh
Perjantaina, 25. heinäkuuta, 2003 - klo 14.58:   
Ohos toi tuli ensinnäkin näköjään väärään threadiin :) Ei sitä tähän pitänyt postata vaan tonne missä oli alkjuperästen korppujen hankkimisesta kyse.

JPQ: No itsekään en nyt ole enää varma toimiko se ollenkaan. Joku tuossa toisessa threadissa sano, että olisi toiminut jotenkin... Tuo hiukka hämäsi mua. Jotenkin semmoinen muistikuva, että se olisi jotenkuten latautunut. Voi olla, että muistan väärin. Täysin mahdollista, että homma tyssäsi jo libraryjen versioiden tarkistukseen. Se olisi ihan järkevääkin. Siitä on todella paljon aikaa kun oon edes koskenut johonkin 1.3 koneeseen.

Mutta kuten tuolla toisessa threadissa sanoin, niin se on varmaa, että kunnolla se ei ainakaan tietenkään toimi, siis jos koneessa on 1.3 rommit.

Ja toi värihommeli mitä sanoin, oli lähinnä sanottu niin, että vaikka joku sattuisi saamaan sen toimimaan vanhalla rommilla, niin rumalta se näyttäisi. ihan samasta syystä kuin WB1.3 näyttää rumalta 2.x rommeilla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: