ReActor-guruilta kysyttävää...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2003 » ReActor-guruilta kysyttävää « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Lauantaina, 12. heinäkuuta, 2003 - klo 20.04:   
Tutkinpa tässä jokin aikaa sitten tuon DevCD 2.1:n mukana tullutta ReActoria ja vaikutti ihan mukiinmenevältä. Tuolla ei pitäisi olla vaikea tehdä kelvokkaita käyttöliittymiä omiin softiin. Eräs asia vain jäi mietityttämään. Guidessa oli annettu esimerkkikoodinpätkä tuollaisen ReActorilla tehdyn GUI:n käyttämiseen. Tuo koodinpätka voisi varmaan toimia aika hyvin pohjana omille koodeille mutta eräs asia jäi epäselväksi.

Funktio RL_GetObjectArray palauttaa tiedon tyyppiä struct Gadget** eli käytännössä osoittimen Gadget-pointteritaulukkoon. Jos tuolla funktiolla hakee osoittimen esimerkiksi muuttujaan GadPtrTable niin antaisiko GadPtrTable[3] gadgetin 3 Gadget-osoittimen ? Vai gadgetin 4 (jos numerointi alkaa nollasta) ? Tai jotain ihan muuta ? Jos esimerkiksi Reactorilla luodussa GUI:ssa olisi ListBrowser numerolla 3 (numerointihan alkaa tuolla 1:stä) onnistuisiko seuraavankaltainen:

GadPtrTable = (struct Gadget**)RL_GetObjectArray(...);
...
LBAddNode(GadPtrTable[3], NULL, NULL,...);

Eli ReActorilla oltaisiin luotu valitsin jossa on ListBrowser ja pari namiskaa ja siihen listaan halutaan heittää käyttäjän valittavaksi vaihtelevaa tietoa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: