Näppiksistä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 07/2003 » Näppiksistä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jari
Perjantaina, 27. kesäkuuta, 2003 - klo 15.15:   
Tarkoitus olis hommata Commodoren tekemään perus A1200:een uutta näppäimistöä, kun vanhasta pari näppäintä ei enää suostu yhteistyöhön niiden juotua hieman limunaatia :(

Vesalia niminen putiikki saksanmaalla myisi viiden euron hintaan international UK/US näppistä. Onkos tämä sellainen josta keskiriviltä puuttuu yks näppäin ja entteri on isompi? Ainakin muissa Amigamalleissa jenkkinäppis on sellainen. En vaan löytänyt 1200:sta kuvaa missä olis sellainen näppis.
Jos se on semmoinen, niin onko siellä entterin alla paikka sille yhdelle ylimääräiselle näppäimelle, vai onko se poistettu koko näppislevyltä, eli voisiko entterin vaihdolla saada sen yhden näppäimen käyttöön? Tietty voin sitten hommata Germany-version missä se ylimääräinen näppäinkin on olemassa, mutta se maksaa 11e enemmän, mikä on jo paljon meikäläisen tiukkaan budjettiin.

Tietty jos jollain on ylimääräistä toimivaa 1200:n näppistä, niin semmonenkin kiinnostaa.

Onko kellään muuten kokemusta tuosta Vesalia kaupasta? Pitäs nimittäin ostaa sieltä ainakin 3.1 ROM-piirit.

-jari

 

Rebb
Perjantaina, 27. kesäkuuta, 2003 - klo 15.24:   
Pitäisi itsekin tilata vesalialta A1200, jollen löydä käytettynä, jolloin jäisi ylimääräiseksi yksi a1200 näppis. Ainakin sähköpostiin vastaavat nopeasti. Postikulut vain nostaa hintaa ikävästi. A1200:sen postitus Suomeen maksaa 30Euroa, mutta saapa ainakin maksettua PayPalin kautta.

 

AOS
Maanantaina, 30. kesäkuuta, 2003 - klo 12.28:   
Itse olen kerran Vesalialta tilannut ja paketti tuli nopeasti ja maksu hoitui ihan tavallisella postiennakkomaksulla postiin pakettia haettaessa. Siitä tosin posti ottaa n. 6 euroa palvelumaksua.

 

Rebb
Keskiviikkona, 2. heinäkuuta, 2003 - klo 17.05:   
Viestintä Vesalian kanssa toimikin hyvin siihen asti kunnes maksoin paketin Visa kortilla. Tiedusteluihin paketin postituksesta etc, ei ole vastattu lainkaan :( Olisi kyllä pitänyt tilata postiennakolla.

Viimeksi tilatessani Amiga tavaraa ,eräästä Englantilaisesta liikkeestä, kävi samoin. Puoli vuotta sain soitella liikkeeseen ennenkuin tavara saapui, sekin tosin rikki. Palautuksen jälkeen ei toistuvista soitteluista/sähköposteista ole ollut apua. Kai tämä on sitä Amiga kauppaa parhaimmillaan.

 

Rebb
Keskiviikkona, 2. heinäkuuta, 2003 - klo 17.32:   
No niin heti kun hiukan avautuu alkaa homma toimia :) Lupasivat Vesalialta postittaa koneen Perjantaina.

 

jansa
Keskiviikkona, 2. heinäkuuta, 2003 - klo 18.41:   
Viitsitkö kertoa, mikä englantilainen liike oli kyseessä? Ei viitsisi tilata vahingossakaan mitään tuolla tavoin käyttäytyvästä liikkeestä.

 

Rebb
Keskiviikkona, 2. heinäkuuta, 2003 - klo 19.06:   
Analogic Computers

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. heinäkuuta, 2003 - klo 20.11:   
Rebb: ja vieläpä firma joka melkein parhaan kuvan antanut noista britti firmoista itsestään. Noh sitäpä minä en teille kerrokkaan mistä minä tilaan amiga tavarani.
PS. Vinkki löytyy googlella kun tarpeeksi etsii.

 

Rebb
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2003 - klo 12.43:   
Oho, Oletpas salamyhkäinen :)

 

JPQ
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2003 - klo 17.40:   
Rebb: no niin olen.:) Vinkki liike ei ole mikään mainituista.

 

Rebb
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2003 - klo 18.05:   
Juu onhan noita liikkeitä vaikka millä mitalla.
Boogielta tilaan kyllä, jos vain löytyy.

 

JPQ
Torstaina, 3. heinäkuuta, 2003 - klo 23.21:   
Rebb: kappas vain outo sattuma.:)
Tosin itse en vielä ulkomailta viitsi tilata.
Kun vesalian kanssa ainakin tietääkseni jollain ollut sähläystä ja niin edes päin.

 

Rebb
Tiistaina, 15. heinäkuuta, 2003 - klo 11.30:   
No niin A1200 saapui Vesalialta.
Tässäpä "puute" listaa:

Hiiren oikea näppäin ei toimi
Muuntajan kytkin ohitettu
Kone NTSC
Levari kaapeli irti

Jotta sellaista kauppaa tällä kertaa.

 

jansa
Tiistaina, 15. heinäkuuta, 2003 - klo 12.14:   
No huh huh... Itse olin tilaamassa n. kuukausi sitten Vesalialta palikkaa CDTV:seen. Koska eivät ikinä ekaan meiliini vastanneet, niin pistin sitten uuden. Siihen vastaus tuli melkein heti ja haluamani tuote oli jo myyty loppuun, ketutti...

Mitä oikein tarkoitat, että muuntajan kytkin on ohitettu? Saako koneeseen siis virtaa? Ostitko tuon käytettynä sillä siltä tuo ainakin puutteiden perusteella kuulostaa?

 

Rebb
Tiistaina, 15. heinäkuuta, 2003 - klo 12.22:   
Ihan uusi pitäisi olla. Kytkin ei siis ole toiminnassa lainkaan, vaan on kokoajan päällä.

 

JPQ
Tiistaina, 15. heinäkuuta, 2003 - klo 15.40:   
Rebb: urgh.
PS. Kylläpäs pilaatte syystä saksa kuvaani.
PPS. Kraftwerkin The Model soi taustalla.
Oppis vaan soittamaan sen ja ne vokaalit...

 

jari
Keskiviikkona, 16. heinäkuuta, 2003 - klo 10.28:   
Tilasin sitten sen UK-näppiksen Vesalialta samalla 3.1 Rommien kanssa. Mun kohdalla toimitus oli suht nopea, eikä muutenkaan valittamista ja maksu hoitui tilisiirrolla. Tosin jouduin pyytämään IBAN-tilinumeron erikseen, kun se oli unohtunut ekasta mailista.

Ja vastataan omaan kysymykseen: A1200:n UK/US näppiksessä on sama määrä näppäimiä, kun suominäppiksessäkin, Z-näppäimen ja enterin vieressä on vaan semmoset tyhjät näppäimet ja noi erikoismerkit nyt muutenkin on eri järjestyksessä, mikä nyt olikin jo tiedossa. Se ei haittaa, sillä vanhasta voi hatut vaihdella uuteen, tahmattomaan näppikseen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: