Kiinteä nettiyhteys

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 09/2001 asti » Kiinteä nettiyhteys « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Pekka Nissinen
Perjantaina, 17. elokuuta, 2001 - klo 18.09:   
Tuota noin, nyt kun taloyhtio on asentamassa kiinteää nettiä asuintalooni olisin kiitollinen vinkeistä, joilla A1200:seni saisi liitetyksi verkkoon. Tuolta aikaisemmista posteista (aiheella "NET") löysin jutun, missä vilahti PC-SuperStoresta hankittu PRETEC-LAN10 merkkinen PCMCIA-verkkokortti. Eli siis tuon edellä mainittun kortin pitäisi siis toimia A1200:ssa? Harry Sintosen cnet.device:n avulla ilmeisestikin, vai menikö arvaus metsään? Minulla on rekisteröity MiamiDX, eli toimiiko se cnet.devicen kanssa vai pitäisikö hommata/ottaa käyttöön joku toinen vastaava? Esim. OS3.9:n Genesis? Entäpä tuo A1200:en PCMCIA reset-bugi? Miten se vaikuttaa kortin käyttöön? Koneeni on tornimallinen, enkä viitsisi aina ruuvata koteloa auki vain käyttääkseni verkkokorttia irti. Siispä kaikki mahdolliset neuvot ovat tervettulleita ja olisivat todella tarpeen tähän tiedonpuutteeseen! :)

 

Jontsa
Perjantaina, 17. elokuuta, 2001 - klo 19.42:   
Enpä tiedä mitään PCMCIA:sta, mutta sanonpa vaan, että MiamiDX on
päällikkö ohjelma ja 99.9 % varmuudella cnet.device toimii.
Eli älä siirry mihinkään Genesikseen, jos sinulla on rekisteröity
MiamiDX.

 

Henri Urpalainen
Lauantaina, 18. elokuuta, 2001 - klo 8.57:   
Joo siis Pcmcia-Bugi vaikutta niin että aina buutin yhteydessä joudut irrottamaan verkkokortin.
Cnet.devicen mukana tulee korjaus ohjeet ja nykyään saa Englannista tilattu Gayle piirin päälle liitettävän korjauksen joten ei tarvi kolvailla. Kannatta kysyä Gentle eye:ltä
http://www.ge.vip.fi tai puh 040-5482044.

 

Anu Seilonen
Tiistaina, 21. elokuuta, 2001 - klo 0.34:   
Ja mikäli yhteys vaatii DHCP:tä, kannattaa muistaa, ettei Genesis ymmärrä DHCP:stä höykäsen pölähtämää - ei edes OS 3.9:n mukana tullut versio. Muilta osin Genesis on kuitenkin varsin kelpo TCP/IP-pino. Itse olen käyttänyt sekä Miamia (myös Dx) että Genesistä, ja kummassakin on omat hyvät puolensa.

 

Mika Hanhijärvi
Tiistaina, 21. elokuuta, 2001 - klo 15.21:   
> Joo siis Pcmcia-Bugi vaikutta niin että aina > buutin yhteydessä joudut irrottamaan > verkkokortin.

Ei pidä paikkaansa. Verkkokortin joutuu irrottamaan ainoastaan sillon jos koneesta on hetkeksi katkaistu virta ja sitten laitettu virtaset taas kulkemaan. Eli tuo bugi aiheuttaa sen, että jos virtoja koneeseen kytkettäessä verkkokortti on jo kytkettynä niin se ei resetoidu, vaan se pitää ottaa irti ja tyrkätä takaisin. Kun kortti on virtojen kytkemisen jälkeen saatu toimimaan, niin pelkkä koneen boottaaminen ei aiheuta ongelmia, vaan kortti toimii edelleen bootin jälkeenkin. Esim itse olen käyttänyt kolmea PCMCIA verkkokorttia, eikä yhdenkään kanssa ole pelkkä boottaaminen aiheutanut ongelmi

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: