ColdFire kiihdytin kortit kesäkuun lo...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 04/2003 » ColdFire kiihdytin kortit kesäkuun loppun mennessä 220mhz « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 10.49:   
http://www.cdtv.org.uk/coldfire/1255.html

Tuntuisi kiinnostavalta mutta en taida ostaa mitään uutta A1200:seeni.

Emolevystä olisin ollut kiinnostunut.

 

Ibe U
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 13.09:   
kuinkakohan vaikeaa olisi tehdä emo jossa ei olisi erikois piirejä ja rommit revittäisiin jostain vanhasta amigasta.

Tuntuisi typerältä ostaa mitään uutta ikivanhaan systeemiini, josta aika jättää kumminkin jossain vaiheessa.

 

mkl
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 14.12:   
Ajattelin sellaista systeemiä, jossa olisi ColdFire ja FPGA. Lisäksi siinä olisi liitin
yhteensopivuusmodulille, jolla olisi Amigan ydinpiirit, esim. Agnus, Denise ja Paula.
Ohjelmoitavalle FPGA-logiikkapiirille voisi sitten tehdä nopeamman näytönohjaimen.

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 17.45:   
Ibe U: Ei itsetehtynä varmaan mikään helpoin projekti :) Liene kyl "hiukan" helpompi ratkasu ostaa amigaone tai pegasos :) Itse kyl meinaan tätä vanhaa a1200T pakettia vielä laajennella, ei kyl ole noihin uusiin koneisiin vielä varaa. Mut varmaan tulee laajenneltua vielä senkin jälkeen kun pöydällä on jopmpikumpi noista.

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 17.52:   
Jos tos kesällä on enempi töiden tapasta, niin mun a1200:n tulee varmaan syksyyn mennessä vielä CDRW, telkkukortti ja USB. Sehän noissa PCi-väylissä on kiva et vaikka a1200:sta tulis savut pihalle joskus, niin näytönohjain, verkkokortti, äänikortti, telkkukortti, usb, jne on käyttökelposia uudessakin koneessa. Tai no jollain voodoo3 3000 PCI kortilla ei viiti pegasosta esim kalustaa mut muuten. CDRW asemia jne koskee sama.

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 18.00:   
Mut joo zorro-korttien kanssa asia on hiukan toinen, ne kun tuppaa oleen suht kalliita eikä niitä juur esim pc:hen tai amigaoneen siirretä :)

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 19.13:   
miksuh: kyllähän tuo voodoo3 3000 menettelee jotenkin vaikka esim. hätävarana. Ja mullakaan ei ole uusiin varaa ja toiseksi odotan Delfina Flipperiäkin.
mkl: tuosta nopeammasta näytönohjaimesta siihen liittyen on päässä vaikka mitä ideoita jota raudaksi en pysty muuttamaan josta joskus ajattelin saku jutunkin vääntää. Ja eli eräitäkin piiri ideoita on joista osa olisi ollut kovia 80 luvulla ja osa 90 luvun alussa.

 

TSK
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 23.29:   
En minä ainakaan ole kaivannut oman Voodoo3 3000:n (AGP) tilalle mitään. (Se on siis kiinni PuuCee:ssa.) No ei sillä uusimmat (PuuCee) pelit toimi mutta en ole oikeastaan niitä edes kauheasti kaivannut. Nimim. Kyllä Sillä Pärjää

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 23.51:   
TSK: varsinkin kun minä olen hyöty käyttäjä ja riittää 1024x768 tila 24/32bittisin värein. Ja sattumoisin tiedän erään jolla PC:eessä Voodoo 3 2000 (AGP).

 

Ibe U
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 9.41:   
Miksuh: En ajatellutkaan itse tehdä, mut jos oot kattonut sen feature listan niin käy miettimään kuinka vaikeaa ois tehdä erikois piiritön tietokone jossa ois pari PCI väylää.

Onko järkeä tuoda markkinoille uusia turbo kortteja vanhoihin laitteisiin.

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 12.56:   
Ibe U: on järkeä ja perustelu valitettavasti en tiedä toimiiko eräs avain asemassa oleva softa Pegasoksessa tai AmigaOnessa jos toimiikin mistä ihmeestä rahat siihen?

 

miksuh
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 14.26:   
Ibe U: Jep en mäkään kyl varmaan uutta coldfire turboa enää ostas. Noiden mielekkyys on tässä vaiheessa vähän kyseenalanen kyllä. tosin kaikki ei vältämättä halua/voi ostaa noita uusia amigoita
eli saattaahan toi antaa vähän lisäaikaa vanhoille koneille.

 

JPQ
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 14.47:   
miksuh: eipä minuakaan tuo just coldfire kiinnosta koska PPC turbojakin on vaikka siitä ei ole apua 68k sidonnaisissa softissa. Ja
täällä kuten jo monesti selvinnyt on henkilö joka haluaisi ostaa muttei kovin helpolla voi. Syynä se tuttu nelikirjaiminen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: