Netistä abandonwarea...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2003 » Netistä abandonwarea... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Hermit
Maanantaina, 31. maaliskuuta, 2003 - klo 20.57:   
Terve. Vääntäkäähän joku rautalangasta, miten tallentaa PC:lle imettyä Amigan abandonwarea korpuille ja sen jälkeen käytellä Amiga 500:lla ihan kuin vanhoina hyvinä aikoina...

Aiempaa kokemusta asiasta ei ole, joten neuvokaa tyhmää. Kiitos jo etukäteen.

 

Ibe U
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 11.36:   
Tarvitaa seuraavat:

Cross dos = lukee PC:n 720kb levyjä
ADFblitzer löytyy aminetistä

ADF image pitää pakata ensin pc:n puolella että se mahtuisi PC 720 kb disketille (kaikki ei mahdu)

Käynnistetään cross dossin mukana tuleva PC0

Kopioidaan pakattu adf image ram diskille käynnistetään adfblitzer... loppu on helppoa

Vaikeuksia tulee muistia pitää olla yli mega tms.

PS. Abandonware ei ole olemassakaan, jos tiukkoja ollaan.

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 12.41:   
Hermit: kunhan kans on sit abandonwarea :) Eli esim www.back2roots.org:sta haettua. Tai siis itseasiassa edes back2roots:n kma ei ole abandonwarea, vaikka tuo site onkin saanut luvan laillisesti levittää noita pelejä.

Kannattaa hakea Back2Roots:sta ne kaupalliset pelit mitä netistä hakee. niillä on tosiaan ihan pelivalmistajien lupa levittää vanhoja pelejä. Ja niillä on paljon pelejä. Netissä on toki useita laittomia warezi sivuja, mutta niiden sivujen käyttöä ei kovin hyvällä katota.

[Edit: Viestit yhdistetty ja linkki lisätty. -Thoriel]

 

Ibe U
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 13.07:   
Hmmm

En ole löytänyt netistä ainoatakaan amiga warez sivustoa.

Ihan kohtuu hyvällä omatunnolla tuntuvat ihmiset sivujaan pitävän, eli ei mitään uudenpia ohjelmia ei ole näkynyt.

 

miksuh
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 13.40:   
Ibe U: No sit et ole ettiny kunnolla :) mut joo tarkotus ei ny ollu tota keskustelua taas alottaa :)

 

JPQ
Tiistaina, 1. huhtikuuta, 2003 - klo 19.11:   
Ibe U: kuten miksuh sanoi et ole etsinyt kunnolla (eikä sellaisen sivun löytäminen työllästä ole) ja tiedän sanan jolla ainakin joskus löytyi tosi helpolla wareja en vain imuta niitä yhtään ettette luule että olen piraatti. Enkä kerro sanaa jolla onnistuin. Ja niitähän sivuja ainakin yksi jossa oli vaikka mitä tosin monista softista kivi kautiset versiot sen uskaltanen sanoa.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 2. huhtikuuta, 2003 - klo 9.44:   
Mäkin tiedän hakusanan jolla kun hakee niin Bill G soittaa kotiin ja kertoo rakstavansa amigaa ja halunneensa aina ostaa sellaisen, sit se tarjoo amigasta miljoonan.

;-)

 

Hermit
Perjantaina, 4. huhtikuuta, 2003 - klo 11.27:   
Nythän on niin, että muistia ei tosiaankaan ole megaa enempää. Eikö tosiaankaan kukaan ole koodannut pc:lle softaa, joka kirjoittaisi suoraan korpulle tiedostoja siten, että Amigakin ne ymmärtää...???

 

Ibe U
Perjantaina, 4. huhtikuuta, 2003 - klo 11.39:   
Valitettavasti se on mahdotonta, amigan korpulle menee 880 kiloo ja PC 720 kiloa.

Moni on varmaan yrittänyt

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 4. huhtikuuta, 2003 - klo 12.39:   
PC:lle on olemassa softa-viritys jolla PC:llä pystyy lukemaan Amigan DD-korppuja, mutta kirjoitus ei onnistu tuolla ja tuokin vaatii kaksi korppuasemaa PC:lle. Sen sijaan jos haluat ihan oikeasti kätevästi lukea ja kirjoittaa niin Catweasel on olemassa myös PC versiona eikä ole edes mitenkään kovin kallis.

 

Markus
Perjantaina, 4. huhtikuuta, 2003 - klo 13.07:   
Hermit: Kyllä sinä saat ne ADF-tiedostot Amigan korpuille. Hae Aminetista tequilla.lha-paketti ja seuraa ohjeita. Siellä on sekä Amiga- että PC-päähän oma softansa. Muitakin vaihtoehtoja on homman läpiviemiseen on, mutta tuolloin joutuisit ostamaan lisää kamaa.

 

Pauli
Maanantaina, 14. huhtikuuta, 2003 - klo 21.34:   
Minä olen pilkkonut adf imaget kahteen osaan ja siirtänyt ne korpuilla. CrossDos ohjelma lukee PC-korppuja. DevBlocksilla pilkon WinUAE:ssa ja kirjoitan Amigassa. Kai ne voisi jollain pc ohjelmallakin pilkkoa en vain ole viitsynyt etsiä sellaista.

DevBlocks

Tequillaa en ole saanut toimimaan.

Suunitelmissa minulla olisi hankkia kovalevy A500:seen tai kokonaan uusi Amiga. Olisi helpompaa siirtä kaikki adf:t ja muut tiedostot kerralla kovalevylle ja kirjoittaa sieltä levykkeille (eikä kaikkea sitten edes tarvitsisi levykkeillä olla).

 

Ville
Tiistaina, 15. huhtikuuta, 2003 - klo 12.57:   
Klikkaa seuraavaa linkkiä...

http://ftp.uni-paderborn.de/aminetbin/find?transadf

Tuota olen itse käyttänyt ja toimii hyvin.