Classic-koneiden myynti uusien tieltä...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 04/2003 » Classic-koneiden myynti uusien tieltä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 16.52:   
Classic-koneiden myyntikeskustelu siirretty Pegasoken ostoketjusta. -Thoriel

 

TSK
Perjantaina, 7. maaliskuuta, 2003 - klo 18.48:   
Lähteekös Pegasoksen ostaneilta classic-kamaa edullisesti kiertoon ?

 

Thoriel
Perjantaina, 7. maaliskuuta, 2003 - klo 18.59:   
TSK: Edullisesta en osaa sanoa, mutta jossain vaiheessa olisi todellakin tarkoitus pistää nuo Amiga-romppeeni myyntiin. Olen ollut tässä jo 2,5 vuotta ilman kunnolla toimivaa Amigaa, ja jos Pegasos vastaa odotuksiani - hyvä niin. A4000, A3000, sekalainen lisälaitevalikoima... Kun vain olisi joskus aikaa ja vääntöä kaiken listaamiseen.

 

Markus
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 22.05:   
Tuosta klassisen Amiga-kaman myymisestä... En ole ostamassa, mutta kiinnostaisi tietää, että paljonko Thoriel pyytäisit A4000 ja A3000 koneista?

 

JPQ
Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 23.20:   
Thoriel: Nuo ns. oikeat amiga vaikka just nyt en ainakaan osta olisi tosiaan kiva tietää.

 

Thoriel
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 10.50:   
Markus: Enpä ole ehtinyt kauheasti miettiä, mutta varmaan jostain 200 eurosta on lähdettävä per kone, muuten menee polkuhintaan. Lisälaitteissakin on niin sekalaista sälää - hyvin toimiva CVPPC, sitten taas CSPPC jossa toimii vain 060 + SCSI (ja CVPPC), mutta ne sitten moitteettomasti. (Kirottu kahden pennin tuuletin nusautti 8000 markan turbokortin. Kyllä nauratti...)

Minkä verran muut ovat luopumassa Classic-koneista? Kysyntää niille tuntuu olevan reilusti, ja vieläpä kohtuuhintaankin (sekä ostajan että myyjänkin kannalta). Itse en enää jaksa tapella Classicin kanssa, kun hommasta tuli sellainen Mr. Murphy -projekti että järki kaikkosi päästä.

Vielä pitäisi saada noilta UW-SCSI-levyiltä vanhat Amiga-sälät talteen... Pitääkö kesällä järjestää Oulussa joku "pelastetaan Thorielin arkistot" -miitti. :)

 

Markus
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.22:   
Minulla on vanha A4000, jolla minulla on menossa rakas Ultima-tyyppisen pelin koodausprojekti, mikä tosin on ollut jäissä muutaman kuukauden, mutta olen päättänyt tehdä pelin joskus valmiiksi.

Koneessani ei ole grafiikkakorttia, jolla saisi koneeseen piristävämmän ilmeen, ja lisäksi kone on pöytämalli, minkä tuuletin on ärsyttävän kovaääninen, joten ei tule konetta paljon käytettyä. Mietinkin, että mitenkähän onnistuisi tuon pelin teko PC+WinUAE:lla... Eipä olisi aikoinaan uskonut, että tuollaista koskaan miettisin...

Jos/kun ostan uudensukupolven Amigan (ja CommodoreOnen), niin A4000:lle ei kyllä asunnossani ole tilaa, mutta en aio luopua siitä kuitenkaan. Ylihinnoiteltu A4000 oli niin kallis, että en aio konetta myydä ja haluan pitää koneen lisäksi muistona Amigan kulta-ajoilta...

 

JPQ
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.24:   
Thoriel: mutta jos tylyn oloisesti sanon halpaa tuuletinta/yms. ei kannata ostaa. Vaikkei ole sama asia multa irtoo jatkuvasti halvoista siveltimistäni karvat mutta vähän kaliimista ei niinkään.
Kaikki: Minä taas mietin saisinko Bars & Pipesin toimiin modernissa amigassa ja mieluiten myös Octamed Sound Studion. Ja nyt moderni Amiga=AmigaOne tai Pegasos ja nyky valossa ehkä jälkimäinen mielummin mutta valaistus voi muuttua. Jos saan niin voi olla classic amigat ei minua enään tarpeeksi huvita koska sittenhän pitäisi tärkeät softat toimia tuolla uudella alustalla.

 

Anu Seilonen
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.41:   
JPQ: Kerro se phase5:n kuolinpesälle. Minä en halpaa olisi ostanutkaan. Se kahden pennin tuuletin oli ihan phase5:n oma valinta, kyse on PPC-prosessorin päällä valmiiksi olleesta tuulettimesta. Niitähän paukkui yhdellä jos toisella, osa ehti saada kortin vielä takuuhuoltoon, osa ei. Sitten meni p5 nurin, pitkän ajan päästä sitten DCE mämmelsi huoltojen kanssa ja... Todella "ei näin" -tyyliin hoidettu homma. Malliesimerkki siitä, mitä tapahtuu kun säästetään väärässä paikassa eikä kukaan vastaa mistään sen jälkeen kun firma menee nurin.

 

JPQ
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.44:   
Anu: anteeksi kovasti ennakkoluuloisuuteni mutta kun ATK väessä monet tekee ristiriitaisia valintoja. Mun oma sivellin juttu oli ymmärtämättömyyttä joka on korjattu.

 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 12. maaliskuuta, 2003 - klo 20.13:   
Ultima-peliprojektin keskustelu siirretty Pelit-alueelle omaan ketjuunsa. -Thoriel

 

JPQ
Keskiviikkona, 12. maaliskuuta, 2003 - klo 20.34:   
Anu Seilonen: mikä prossu on A4000:sessasi on vakiona ?

 

JPQ
Torstaina, 13. maaliskuuta, 2003 - klo 13.59:   
mikähän olisi järkihinta muistitomalle scsilla varustetulle 603e 200Mhz + 68060/50mhz turbolle käytettynä ?

 

jzu
Torstaina, 3. huhtikuuta, 2003 - klo 8.28:   
Mulle kelpaisi kyllä Blizzardzin 060/50MHz-turbo :)
Mikäli joku olisi myymässä, niin otappa yhteyttä esim. sähköpostilla :>

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: