20GB HD Amigassa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 04/2003 » 20GB HD Amigassa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Allu
Perjantaina, 7. maaliskuuta, 2003 - klo 20.12:   
Tarvitsin Amigaani lisää kovalevytilaa ja ostin 20GB levyn. Kun ei löytynyt pienempää!?!

HDToolBox ei anna osioida(ainakaan perustoiminnoilla) enempää kuin 4GB.

Itseasiassa 4Gb:tä käytössä riittää enemmän kuin hyvin, mutta kuinka loput 16GB:tä saisi käyttöön(ei haittaa vaikka se vaatisi linuxin asentamista)?

 

Thematic
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 1.46:   
Ilmeisesti käyttöjärjestelmä on 3.1-julkaisu?
Haepa Aminetistä hakusanalla td64, mutta myös nsdpatch. Lue molempien
dokumentaatio niin selvinnee kumpaa kannattaa käyttää. Helpompi
tapa voi olla AmigaOS 3.5 tai 3.9 -päivitys.
Sen sijaan jos on kyseessä vielä vanhempi järjestelmä, ei taida tulla
mitään, hyvää ainakaan - lukuunottamatta muita
käyttöjärjestelmiä mutta nehän eivät edes buuttaa ellei erikseen
pyydä.

 

miksuh
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 10.26:   
Tai PFS3 ja sen DirectScisi versio ostoon :)

 

Egumies
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 15.41:   
Tai toki ilmainen sfs on myös vaihtoehto mikäli ei halua ylivoimaisesti parasta pfs3:sta hankkia.:) Mikäli joku muistaisi urlin tuohon voisi sen pastee tännne vaikkapa...kun itse en sitä muista:(

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 16.26:   
SFS vaatii NSDPatchin.

 

miksuh
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.30:   
Joo ton itixin sanoman jutun takia jätin sen sfs:n mainitsematta :) kyl muuten olisin sitäkin ehdottanu :)

 

jPV
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.48:   
Tai joku tosi vanha sfs, jossa oli vielä erillinen ds-versio ;)

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.50:   
1.13 taitaa olla viimeinen SFS jossa oli direct scsi ja sen saa Aminetistä. Mutta sitä ei sitten saa päivittää uudempiin versioihin.

 

itix
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.50:   
1.13 taitaa olla viimeinen SFS jossa oli direct scsi ja sen saa Aminetistä. Mutta sitä ei sitten saa päivittää uudempiin versioihin.

 

allu
Tiistaina, 11. maaliskuuta, 2003 - klo 20.13:   
Mitä h*i**ttia, lauantaina ryypätään, sunnuntaina ryypätään ja maanantaina podetaan krapulaa. Tiistaina tulee vastauksia ;).

Joo, käyttis on 3.1. Katselin tuota td64 infoo ja huomasin että sillä voi tulla aikaslailla ongelmia jos käyttää tiettyjä ohjelmia.

Sitäpaitsi luulen että suurempi ongelma tulee hdtoolbox:in kanssa, koska se näytti vain ekan n.8Gb:tä(en jaksa kaivaa levyn tietoja esille).

 

J.
Lauantaina, 5. huhtikuuta, 2003 - klo 18.25:   
Jos palataan vielä hetkeksi tähän. Itsekin hankin omalle koneelleni uuden 20 GB:n kiintolevyn. Aluksi en saanut sitä näkymään systeemiin vaikka HDToolbox näytti sen ihan OK. Aikani sen kanssa räplättyä sain sen lopulta toimimaan - laittamalla sen masteriksi EIDE-99:n secondary-väylään. Kai sillä oli niin kova ego ettei se suostunut yhteistyöhön alistetussa asemassa...

No, levyn sai näkymään ja osiointi ja alustuskin toimi. Tosin kun EIDE jakoi sen kovotasolla viiteen osaan ja vielä itse jaoin kunkin osan kahtia (varmuuden vuoksi, muistelen lukeneeni jostain ettei vakio-FFS oikein tykkää kahta gigaa suuremmista osioista) on koneessani nyt lopputuloksena 14 kiintolevyosiota.....

Toivottavasti en joudu hankkimaan isompaa kiintolevyä, voi muuten loppua työpöydältä tila pelkille kiintolevyosioiden kuvakkeille ;-)

 

allu
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 1.37:   
Minulla on tavallinen A1200:n IDE-liitäntä. Voisikohan siitä johtua, ettei HDToolBox näytä koko levyä osiointi-ikkunassaan. Siinä näkyy kuitenkin yli 4GB:tä, noin 8GB:tä. Tosin en tiedä, että kannattaako yläpuoliskoa käyttää. Ettei kirjoitukset mene alapuoliskolle.

 

Pete
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 11.19:   
Ei johdu, sillä minulla on ollut tuossa emolevyllä olevassa liittimessä 80 Gb:n kokoinen kovalevy. Itsekkin olen törmännyt kovalevyjä asennellessa ongelmaan ettei Wb 3.1:n mukana tullut HDToolbox tahdo näyttää koko kovalevyä. Tuohon on auttanut että pistää kovalevyn toiseksi asemaksi koneeseen joka lataa kovalevyltä 3.5/3.9:n ja installoi tuolla kovalevyn. Tämän jälkeen kovalevyn pitäisi näkyä kokonaisena myös vanhalla HDToolboxilla.

 

allu
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 14.06:   
En omista 3.5/3.9 osseja. Mutta, onko olemassa kolmannen valmistajan osiointiohjelmaa?

 

Pete
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 15.22:   
Aminetista löytyy ainakin disk/misc hakemistosta rdb391.lha ja hdinst.lha, mutta en ole koskaan kokeillut kumpaakaan, etten osaa sanoa auttavatko ne tähän ongelmaan

 

Pete
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 15.47:   
Ja tietysti jos nuo eivät toimi voisi minulta löytyä kaupattavaksi ylimääräiseksi jäänyt OS 3.5 ...

 

allu
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 16.22:   
Jaahas, paljonkos sellainen OS3.5 sitten maksaisi(voit vastata privana, jos haluat)? Se kai vaatii romppuasemankin, pystyykö kiertämään? Esim. kopioimalla verkon yli kamat HD:lle.

 

Hooligan/DCS
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 16.40:   
Mulla on kanssa ylimääräinen 3.5 koska omistan 3.9:nkin alkuperäisenä. Ja eiköhän tuo verkon yli kopioiminen ja kovolta asentaminen onnistu.

 

allu
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 17.01:   
No täytyyhän sellainen sitten ostaa. Laitoin "virallisen" ilmoituksen torille. Käyttispäivitys on vielä tässä vaiheessa erittäin helppo kun koneessa ei ole kuin perus 3.1 kamat ja ei ainoatakaan sovellusta tai muutakaan lisäsälää.

Vinkkejä, jos tulee vielä mieleen, voi edelleen laittaa tänne.

 

JPQ
Sunnuntaina, 6. huhtikuuta, 2003 - klo 18.21:   
allu: sellainen ainakin tosiaan just nyt hyvä paikka käyttis päivitykselle kun minusta joskus tuo päivitys poisti jotain ei käyttikseen kuuluvia ohjelmia näin minulla mielestäni kävi.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: