Voodoo/mediator

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 02/2003 » Voodoo/mediator « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

tnt
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 20.04:   
Ovatko nuo Voodoo-kortit itsenäisiä kortteja, vai tarvitsevatko kylkiäiseksi 2d-kortin? Ja mikäs malli olis järkevä? Lähinnä pelottaa, että joutuu hommaamaan sen kalliimman mediatorin, ettei paikat lopu heti kesken... Tattis.

 

jPV
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 20.53:   
Mediatorin tukemat Voodoot (3, 4 ja 5) ovat 2D/3D kortteja, joten ei tarvitse mitään muita kortteja. Joku Voodoo3 2000 tai Voodoo3 3000 riittää ihan hyvin Amiga-käytössä...

 

KimmoK
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 21.03:   
Voodoo1 ja Voodoo2 tais olla semmottii että ne tarvi 2D kortin kaverikseen, mutta moiset voodoot ei toimi laisinkaan Amigassa.

 

tnt
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 21.25:   
Thanx. Ostin tuossa juuri Voodoo3 2000 kortin. Ei kun mediatoria hommaamaan...
voipi poistella.

 

Anu Seilonen
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 21.51:   
Emmepä nyt kuitenkaan poistele. Tieto voi olla hyödyksi jollekin muulle myöhemmin. Muutenkin poistamme lähinnä vain myynti- ja ostoilmoituksia kauppojen syntymisen jälkeen.

 

JPQ
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 23.09:   
Anu Seilonen: Olen samaa mieltä ja toiseksi asiasta voi syntyä muutenkin uutta keskustelua joskus tulee vaika tuki noille kivikautisille Voodoo1:selle ja Voodoo2:selle tai muuta sellaista.

 

tnt
Keskiviikkona, 12. helmikuuta, 2003 - klo 22.02:   
Onkos kukaan tilannut Mediatoria suoraan Elboxilta? Kokemuksia? Veroja? Tullimaksuja? Toimitusvaikeuksia? Tuleeko noita maksuja "postimaksun" päälle paljon?

 

nasu
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 0.46:   
Eiköhän nuo muut tulli/vero ym. maksut katoa ainakin viimeistään sitten, kun Puola pääse EU:iin mukaan.

Toisaalta halvat on hinnat myös Saksassa, josta ei kuluja tule postitusten ja tuotteen hinnan lisäksi lainkaan. Pienemmän vero% ansiosta hinta on huimasti GE Oy:ta halvemmat. Myös ruotsalainen (jos minä olen Mirageni tilannut) tarjoaa tuotteensa lähes saksalaisten hinnoilla. Itse tilasin sieltä postiennakolla ongelmitta - olipa yksi tuote viallinen, lähetin takaisin ja tuli uusi toimiva ja paikan päällä varmuudeksi vielä tarkistettu yksilö mukavasti tilalle. Eli myös ongelmat ratkaistiin hienosti.Postin kotisivuilla sai vielä seurata pakettien etenimistä länsinaapurin kanssa.

Mitä olen kuullut taas suoraan Elboxin kanssa kaupustelusta, on sekin toiminut hienosti. Joskus on kuulemma joidenkin tuotteiden toimitus viipynyt, mutta omallakin kokemuksella voin sanoa, että yhteydenottoihin Elbox vastaa todella nopeasti, yleensä aina heti seuraavan työpäivän aikana... itse olen kysynyt lähinnä apuja asennuksissa, sekä kysellyt ihan yleisesti heidän tulevaisuuden suunnitelmistaan ym.

nasu

 

jPV
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 12.23:   
Mä tilasin kans Mediator ZIV:n sekä ZorroIV:n Saksasta Eternityltä, kun kyseisestä paikasta sai ZorroIV:n todella edullisesti (muistaakseni 400 fim). Tuli kätevästi postiennakolla Suomeen. Koko paketti tuli maksamaan suurinpiirtein saman verran kuin pelkkä Mediator olisi tullu GE:ltä. Ainahan ulkomailta tilatessa on isommat riskit kuin kotimaasta ja takuu yms asiat ovat kauempana, joten kyllä sitä kotimaista jälleenmyyjääkin kannattaa tukea, varsinkin jos hinnoissa ei ole hirveetä eroa :-)

 

miksuh
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 13.00:   
tnt: Tietenkin parasta olisi tukea Boogieta ja GentleEye:ä :) Mutta jos ulkomailta meinaa ostaa, niin KDH Datentechnik ja Vesalia on todettu hyviksi. Itse tilasin aikanaan KDH:lta Mediator 1200:n. Se maksoi sillon joulutarjouksena 148EUR ja muistelen, että hinta oli jotain 200EUR kun paketti parin viikon päästä tuli suomeen. KDH on Saksalainen fiorma, kuten nimestäkin näke, eli se on EU:n alueella. Saksasta saa myös tilattua jopa ihan postiennakolla, eli luottokorttia ei välttämättä tarvita. Itselleni tuo Mediator tuli KDH:lta nimenoman postiennakolla. Tuossa KDH:n urli:

http://www.kdh-sop.de

 

miksuh
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 13.04:   
No äh siis:

http://www.kdh-shop.de

 

tnt
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 14.06:   
miksuh: Oispa joulu ainainen...
Leike KDH:n hinnastosta:

Produkte+ Bestellen Preis
Mediator 1200 inkl. MM CD 235.00EUR
Mediator 1200 Z4 inkl. MM CD 235.00EUR
Mediator 1200-SX inkl. MM CD 278.90EUR
Mediator 3000D inkl. MM CD & Z3 Board 365.00EUR
Mediator 3000T/4000T inkl. MM CD 302.00EUR
Mediator 4000 inkl. MM CD 232.00EUR
Mediator 4000D inkl. MM CD & Z3 Board 339.90EUR 309.90EUR

 

miksuh
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 17.55:   
No joo :) Tuo mun mediatori oli tosiaan KDH:n joulukalenterissa sillon :) Mutta jonkunlaista viitettä ehkä saa tosta rahtaus/postikuluista. Se oli sillon jotain vähän yli 50EUR muistaakseni.
En oo nyt sen jälkeen tilannu mitään, eli vaikea sanoa nykysistä hinnoista mitään.

 

jPV
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 18.15:   
Mulla tuli toimituskuluja jotain pikkasen päälle 20e silloin Eternityltä... eikös se ollu samoihin aikoihin kuin miksuh tilasi. Tossahan toi laskukin oli ;) ZIV 114 DEM, Mediator 362.25 DEM, kulut 35 DEM. Lisäksi kaikkiin pitää lisätä 16% veroa.. eli toimituskuluille tulee karkeesti laskettuna 35 * 1.16 * 3 / 6 = 20.3 euroa :)

 

tnt
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 20.47:   
Noh, hankittu on, tai siis matkalla. Lähdettä en tahdo tasapuolisuuden nimissä kertoa, mutta kertokaas ko. härvelin omistajat tuosta sx:n power-liittimestä. Sehän nielee ATX-virtaa, eikö? Entäs millä tuo atx-poweri herätetään? Minulla on Infinitiv-torni, se plastiikkaboxi, ja siinä on virtanappi mallia pohjaan jäävä. Atx-poweri taas tarvii vaan "resetnappi"-mallisen herätevirran sekä käynnistykseen että sammutukseen. Onko käytännön toteutuksista neuvoja? Pystyykö tuon "orginaali" napin modaamaan pohjaan jäämättömäksi tai saako jostain samankokoista namiskuukkelia oikeilla toiminnoilla sen tilalle?

 

tnt
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 20.52:   
Ja vielä samasta lankusta: mulla onpi 10/100 ethernet-kortti, 3-comin valmistama "halpamalli" p/n:760-00301000 ver1.1. isoimman komponentin päällä lukee admtek an 983b. Tietääkö kukaan, sattuuko tuo toimimaan Mediatorin perässä? ei löydy yhteensopivuuslistalta, kuten ei moni muukaan kortti.

 

jPV
Perjantaina, 21. helmikuuta, 2003 - klo 21.52:   
tnt: tuettuja kortteja ovat vaan ne, jotka ovat tuettujen korttien listalla (:

 

miksuh
Lauantaina, 22. helmikuuta, 2003 - klo 14.58:   
Niin eli siis vähintäänkin kortin piirisarja pitää löytyä sieltä listasta.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: