Kolme pulmaa.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 02/2003 » Kolme pulmaa. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 13.14:   
Mulla kaksi pulmaa ensinnäkin välillä näppis sekoaa niin että vain irrotus ja udelleen kytkeminen auttaa. Ja testattu kahdella näppiksellä eli Micronikin Classic tornissa Infinitiv näppikslelä ja Win95 näppiksellä. Ja joskus ns. näppikseltä rupeaa tulemaan törkyä ja kerran muuten oli kaikki mielestäni ok mutta ALTeista tuli = merkkejä.
Ja toinen pulma eilenkin YAM (muutkin softat ehkä tekee samaa joskus) jämähti yht. äkkiä. Miksi muuten sitten Octamed SOund Studio sekoaa joskus niin ettei edes valikoihin pääse?
PS. Kaikki pulmat on yhtä ärsyttäviä...

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 13.31:   
tuo YAM:n jämähdys pulma (ainakin iconified tilassa) on tiedossa oleva ongelma, jopa YAM:n bugtrack listalla. Ainakaan uusimmassa 2.4-dev versiossa sitä ei ole vielä korjattu. Ärsyttävästi vanhemmassa YAM:ssa sen sai virkoamaan lähettämällä sille ctrl-c:n jolloin se restarttasi.. nyt ei toimi enään 2.4:ssa.

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 14.09:   
Oisko sulla se piuha joka menee näppis adapterista amigan emolle jotenkin huonosti.

Mulla oli vähän samoja oireita näppäimiä meni ja tuli, kummallisia kirjainyhditelmiä,,,

Korjaantui kun siirsin piuhan edestä päin katsottuna niin vasemmalle kuin sain.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 14.42:   
Mullakin jotain outoa näppiksen ja hiiren kanssa.
Mulla on Amiga majotettuna sellaseen Ikeasta ostettun tietokonepöydän tornille tarkotettuun lokeroon. Näppis sitten on toki sillä rullilla varustetulla näppistasolla, jonka voi työntää pois tieltä, kun konetta ei käytä. Näppistasossa on oikeassa reunassa pienempi näppistason alle työnnettävä rotta-alusta.

Monesti nykyään käy niin, että jos esim polvella täräyttää vähänkin kovempaa sitä näppistasoa, niin hiiren kursori alkaa vipattaa ihan hulluna. Eli se siis alkaa vilkkua (katoaa ja tulee näkyviin taas). Sitten kun näppikseltä painaa ihan mitä tahansa nappulaa, niin se hiiren kursori rauhottuu.

Ensimmäinen ajatus on, että hiiren johto on taas menossa poikki (ei olisi eka kerta). Tuo pitäisi tarkistaa joku päivä. Mutta miten kummassa se näppikseltä nappulan painaminen tohon vaikuttaa ? Eihän se hiiri ja näppis edes ole samassa adapterissa jne.

Hiiri on siis kiinni Amigan hiiriportissa ja näppis on kiinni Micronic:n näppisadapterissa.

Suht mystinen juttu.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.18:   
miksuh: molempiahan ehkä jos väärin sekoile hallintiin käyttiksen input.devicen tai sellaisen kautta siis matalimalla tasolla.
Ibe U: On vain näppis adapterin kanssa sellainen pulma että suorastaan ikävässä paikassa mutta pitää tutkia. Tuo kävi itselläkin näet mielessä.
Jani Kuituneimi: Kiitos

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.42:   
JPQ: Mun piti purkaa kaikki, on zorro laudan alla.

 

Thematic
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 13.51:   
Omassa koneessani ei ole näppiksessä muuta kuin se, että joooooooooooooooskus joku merkki toistuu yllättäen.
YAM:sta taitaa olla 2.3pre1 tms. ja on hyvinkin mahdollista, että sille pitäisi saada joskus ctrl-c:tä. Olenkin jo pitkään lopettanut sen aina kun olen lukenut viestin, uudelleen käynnistelystä ei tunnu olevan haittaa. Ja aivan äskettäin, kun jokin jumitti (juuri kun käskin Delitrackeria vaihtamaan modulia), huomasin että painettuani ctrl-amiga-amiga, tilanne laukesi ja näin sekä kuulin kuinka prosessit jatkuivat taas normaalissa päiväjärjestyksessä. Uudelleenkäynnistystä ei tietenkään voinut enää estää, mutta kertokaapa joku mikä keskeytys tms. ilmiö tuossa oli takana... tosin YAM ei tainnut olla käynnissä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 22.01:   
Ibe U: täytyy minunkin.
Thematic: Ja mulla YAM jämähti kun naputtelin vastausta juuri valmis lähetystä vailla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: