H&P:n StormC-tarjouksesta

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2003 » H&P:n StormC-tarjouksesta « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 10.34:   
Onko kukaan täällä käyttänyt hyväkseen tuota Haage & Partnerin StormC 4.0-tarjousta (täysi StormC 4.0 hintaan 49.95 euroa) ? Tuo on kyllä tosi houkutteleva tarjous, tuohon hintaan kiinnostaisi kyllä hankkia tuo, semminkin kun ilmeisesti StormC 3.0 ei tue täysin C++ standardia (ainakin string-luokka puuttuu ja standardisäiliöistäkään en ole varma) mutta ilmeisesti tuo 4.0 tukee sitä kunnolla.

Onko tuosta SC4.0:sta kommentteja, kuinka hyvä pakkaus se on ? Kannattaisiko se hankkia tuohon hintaan ?

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 10.40:   
Yleinen mielipide näyttäisi olevan, että kukaan ei halua tukea H&P:tä enää tuon Bernien käsittelyn jälkeen. Ehkä kaupankäynti on todellakin hiljentynyt tuossa firmassa, ja tätä kokeillaan kikkana sen vilkastuttamiseksi. Minä en tuota hanki.

 

J.
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.12:   
No jaa, vaihtoehtonahan on tyytyä kolmosversioon ja yrittää koodata kaikki puuttuvat toiminteet itse. Kyllähän sekin onnistuu mutta tuntuu pyörän uudelleen keksimiseltä. Muita vaihtoehtoja ei ole, mitään gcc/makefile/blah-systeemiä en ryhdy käyttämään, koodaushomman urakka saa rajoittua koodin kirjoittamiseen ja testaamiseen.

 

Jon
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.29:   
Itse olen miettinyt entä minkälainen debuggeri siinä on? Toimisikohan uudempienkin GCC-versioiden kanssa?

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.57:   
J: No ei se makefilen kirjotus nyt niin rankkaa puuhaa ole :) Yleensä pärjää vastaavalla perusfileellä, kuin minkä esimerkin kirjotin tänne tossa vähän aikaa sitten. Yleensä makefileen runko kirjotetaan kun aletaan koodaamaan ja sitten projektin kasvaessa lisäillään sinne kamaa jos on tarvis. Ei sitä nyt jatkuvasti tarvitse viilata.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.59:   
Jon: Mä luulisin että StormC:n GCC on enemmän tai vähemmän muokattu versio. Eli jos uudemman GCC:n haluaa saada sen kanssa toimimaan nin eka pitää muokata vastaavasti sitä uutta kääntäjää. Tosin toi nyt on vaan arvelua, ihan hyvä jos vaan heitämällä onnistuu mut en oikein usko tohon.

 

J.
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.36:   
miksuh: en ole väittänytkään että olisi rankkaa puuhaa. Aikaa siihen kuitenkin menee joka on pois varsinaisesta koodaushommasta. Mukavampaa on vain graafisessa liitynnässä lisätä uusi files projektiin tai ottaa files poies. Ja onhan se mukavampaa kun käännöksessä tulee virheitä/varoituksia ja tarttee vain tuplaklikata virheilmoitusta ja saa fileksen heti auki oikeasta kohdasta. Tuollaisia pikku helpotuksia.

Ja tuleehan siinä mukana debuggeri ja muita käteviä työkaluja koodin kehitykseen. Vaikken olekaan käyttänyt niitä nykyisen SC3:n kanssa ei sitä koskaan tiedä milloin tulee tarvetta (pitäisi varmaan muuttaa asennetta enemmän debuggerimyötäiseksi, varmaan sopivasti käytettynä helpottaa korjailua).

Enivei, miten tuo nelosversio noudattaa C++:n standardiominaisuuksia, kuten string-luokkaa ja vakiosäiliöitä (list, vector, map, multimap...) ? Kolmosversiossa noita ei tunnu pahemmin löytyvän mikä ei ole hauskaa.

 

Jon
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.38:   
Semmoinenkin IDE on kuin AmIDE, löytyneen sourceforgesta. Tukee ainakin SAS/C:tä.

GoldED tukee myös aika paljon ohjelmointiin liittyviä asioita. Itse olen tosin niin vähän perehtynyt sen ominaisuuksiin että makefilet kirjoitan käsin. (oppiipahan jotain)

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 12.50:   
Jon: tärkein ominaisuus kuitenkin GoldEdissä minusta väri koodaus varsinkin jos joudun siirtymään siihen joskus.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 13.00:   
Meinaat siis synbtax-hilightingia ? Se kyllä kieltämättä auttaaa asiaa. Tosin suosittelen ennemmin uutta GoldED AIX:a, siinä kun koko sen editori-ikkunan taustavärin voi erikseen valita niin, että ne eriväriset tekstit erottuu paremmin. Vanhassa GoldED:ssä se taustavärisysteemi on suht kökkö. Kyllä sen silläkin saa toimimaan, mutta AIX näyttää kyllä paljon kivemmalta.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 13.16:   
miksuh: kyllä sitäpä juuri ja mulla värit niin että normaali harmaa toimii. Ja toiseksi mitä maksaa GoldED AIX ja mistä saa ja mikä on hinta eli joskus jos on ylimääräistä rahaa voisi harkita ?
Normaali harmaa eli WB harmaa eli 170,170,170. Ja lisäksi hyvä monitori niin se on siinä.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 13.44:   
Mun mielestäni värillinen teksti sillä perus-harmaalla pohjalla on lähes lukukelvoton. Varsinkin siis vaaleammat kirkkaat värisävyt teksteissä on ongelma. Tosin paljon johtuu varmasti mun silmistäkin, jotka ei niin maailman tarkimmat ole :) Mielelläni pidän kuitenkin reilunkokosen reson päällä. Jokatapauksessa itse pidän tummemmasta taustasta, josta myös vaaleammat tekstit erottuu kunnolla. Eli tähän tyyliin, tässä pari GoldED AIX:n screenshottia:

http://members.aol.com/goldedstudioaix/images/screen_web.gif
http://members.aol.com/goldedstudioaix/images/screen_c.gif

Tuossa itse GoldEWD AIX:n sivu:

http://golded.dietmar-eilert.de/

Saatavuudesta tällähetkellä varmaan tuolta sivulta löytyy jotain infoa.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 14.05:   
Oikeestaan toi tummempi sininen on vielä enempi mun mieleen :) Ennenkun GCC:n siirryin, niin mulla oli Hisoft C:n IDE:ssäkin sen editori ikkunan tausta aika tumman sininen. Siitä erottuu hyvin noi eriväriset tekstit.

 

J.
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 14.10:   
Eikö kukaan osaa vastata tuohon StormC 4:n C++-toimivuuteen ? Siis onko siinä kunnolla toteutettu kaikki standardit C++:n ominaisuudet (string-luokka, standardisäiliöt yms.) ?

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.33:   
miksuh: Monitori mulla salaisuutena ja musta teksti ja sopiva fontti. Ja muita tummia värejä vaikka esim. 0,0,255 toimisi loistavasti. Ja
kiitos vinkistä sanoo HiSoft C++:san käyttäjä. Ja suosin muutenkin voimakaita selkeitä värejä.
J.: Oikeastaan erittäin hyvä kysymys joka kiinnostaa itseänikin mutta en osaa auttaa.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.34:   
miksuh: Mikä fontti oli kuvaruutu kuvissa ?

 

Piru
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 11.53:   
J.:

Siis StormC 4 on vaan IDE gcc:lle.

gcc osaa c++:n täysin, eli ihme olisi jos StormC 4 ei niitä tukisi...

 

J.
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 12.35:   
Piru: Niin muistelen lukeneenikin, mutta nimenomaan tuo IDE on avaintekijä. Ei huvita ruveta väsäilemään makefilejä (vaikka eihän se vaikeaa ole), senkin ajan voi käyttää koodinvääntämiseen tai muuhun. Ja onhan tuossa muuta tilpehööriä kuten debuggeri ja optimointityökalu.

Miten muuten tuo GCC jota SC4:ssä käytetään, tekeekö se kuinka tehokasta (nopeaa/tiivistä) koodia ?

 

Jupp3
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 10.43:   
Ei oikein huvita alkaa maksamaan, kun (periaatteessa) saman (eli GCC:n) saa ilmaiseksikin...

Olikos tuossa toi GCC jotenkin "integroitu" vai voiko sitä päivittää helposti uudempaan, jos/kun moinen ilmestyy?

"Suoraan paketista" versiolla ei kai voi kääntää MorphOSille, mutta voiko StormC:n muokata itse niin, että moinen onnistuu?

"Tavallisella" GCC:llähän kai voi kääntää periaatteessa mille alustalle tahansa, eikös ainakin vanhemmalla StormC:llä vain 0x0:lle ja WarpOSille?

Niin, ja jotenkin sellainen tunne, että Amiga-yhteisössä kovinkaan moni ei muutenkaan haluaisi tukea kyseistä firmaa... :)

 

J.
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 11.00:   
Jupp: ...ja joutuisi sitten temppuilemaan makefilejen kanssa, no thanks. Ellei jostain muualta saisi kunnon IDE:ä GCC:lle se ei ole mieluinen vaihtoehto.

Mitä tulee H&P:n huonoon karmaan tapaus Bernien johdosta, kuinka moni on mahtanut tuon jälkeen poistaa koneeltaan OS3.5:n tai 3.9:n ja palannut käyttämään pätsättyä 3.1:tä ? Jos rupeaa uhoamaan ettei aio tukea H&P:tä pitäisi niin kyllä tehdä, muu olisi tekopyhää.

 

Jon
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 12.11:   
J: no siis eihän niitä rahoja saa takaisin vaikka formatoisi kovalevynsä, eli aika tulokseton mielenosoitushan se olisi. Mutta jos et ole vielä kokeillut, niin tsekkaa GoldEDin demo - en tosin ole varma, onko siihen integroitu GCC-toiminnallisuutta mukaan. Itsekään en omista uusinta AIX-versiota (vielä)eli suosittelen melkein kysymään Dietmarilta itseltään tarkemmin.

 

Esa Haapaniemi
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 9.35:   
J: Vaikka minä mainitsin, että en aio tuota StormC:tä hankkia, en tee sitä "vastalauseena" vaan ihan koska ohjelmointi ei ole minun heiniäni. Kommentti firman maineen menettämisestä selittyy heittona siihen suuntaan, että joku on jossakin töpeksinyt. En halua alkaa inttämään siitä sen enempää.

 

J.
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 10.39:   
Vilkaisin tässä tuolta GoldED-sivulta tuon GED AIX:in ominaisuuksia. Nähtävästi tuo voidaan integroida joko SAS/C:n, VBCC:n tai StormC:n kanssa. SAS ei oikein käy vaihtoehdoksi, se kun on ikivanha ja voi olla vaikeasti saatavilla. Stormin kanssa on edelleen tuo kunnollisen C++-tuen puute ongelmana ellen ostaisi tuota SC4:ää (jolloin tilanne palaisi taas SC4:n ostamiseksi joka tapauksessa). VBCC voisi olla käypä vaihtoehto, se taisi jossain loppuaikojen Amiga Formatin C-kääntäjävertailussa saada aika hyvän arvostelun. Ja eikös VBCC ole ilmainen ja tue myös PPC:tä ?

Osaisiko joku kommentoida tuota VBCC:tä, onko se kuinka hyvä ? Ja mistä tuon kätevimmin saisi ?

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 11.46:   
J: Kyllä sen voi integroida myös GCC:n kanssa. Itseasiassa GoldED AIX:n mukana tulee GCC :) Kato vaikka sieltä download sivulta :) Siellä on evaluation versio, josta on esim GCC karsittu pois että paketti olisi pienempi.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 11.57:   
VBCC:n saa esim aminetista muistaakseni. Ihan sivuhuomautuksena, VBCC on ihan yhtälailla komentorivikääntäjä kuin GCC:kin. Senkin kanssa tarvii isompien projektien kanssa makefilejä jne.
Kyllä tuota VBCC:tä monet on käyttäny, eli ihan hyvä se ilmeisesti on. VBCC on ehkä hiukan enemmän Amiga-kääntäjä kuin GCC, mutta tuo on pitkälti makuasia.

Itselläni VBCC on kyllä asennettuna, mutta en näe syytä siirtyä enää nyt GCC:stä siihen. Itselleni esim: Mysql ja SDL SDK:n mukaisten sorsien helppo kääntäminen on tärkeää ja GCC:llä se käy leikiten. En tiedä onnistuuko tuo miten VBCC:llä. Tuo on iso syy miksi siirryin Hisoftista GCC:hen.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.15:   
Tuola on ainaki VBCC saatavilla.

http://devnull.owl.de/~frank/vbcc_e.html

On tosiaan aikalailla pitkälti makuasia haluaako käyttää VBCC:tä vai GCC:tä. Kumpikin on hyviä ja kumpikin osaa tehdä sekä m68k, että PPC koodia. Kannattaa valita se, joka itselle tuntuu sopivan parhaiten.

 

J.
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.23:   
miksuh: Miten muuten VBCC:n C++-tuen kanssa, ainakin kun katsoin tuolta antamastasi linkistä en nähnyt viittausta C++:aan ? Tukeeko VBCC C++:aan yhtä hyvin kuin GCC ? Jossei niin sitten se ei käy.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.33:   
Mä en osaa sanoa... Itselläni VBCC:n käyttö jäi lähinnä kokeilun asteelle. Asensin sen samoihin akoihin kun aloin etsiä vaihtoehtoa Hisoftille.
Sitten kun lopulta sain asennettua toimivan GCC:n ja muut tärkeimät geekgadgetsin roinat, niin VBCC jäi käyttämättömäksi. Eli mä en tosiaan osaa vastata tohon.

Esimerkiksi #amigafinillä olijoista ainakin iti käyttää VBCC:tä muistaakseni. Ja pyöriihän se iti täälläkin välillä. iti = Ilkka Lehtoranta siis.
Se ainakin varmaan osaa enempi selittää tosta.

 

Jon
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.42:   
VBCC ei tue C++. Mutta se on sairaan helppo asentaa ja soveltuu Amigalla C-ohjelmointiin mainiosti (PowerUP, WOS, MorphOS, 68K).

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.48:   
Riippuu aikapaljon siitä miten asiaa ajattelee, mutta tavallaan VBCC:n eduksi voi laskea sen, että
se on suhteellisen pieni paketti. GCC:n kanssa taas, ei nyt vältämättä kaikkea tarvii, mutta yleensä kannattaa asentaa ainakin tärkeimät osat geekgadgetsista. Ja geekgadgets on aika massiivinen paketti, oma GG asennukseni GCC mukaanlukien on pakattuna muistaakseni jotain yli 32Mt. Toisaalta GG:n mukana tulee sitten hirmuinen läjä gnu-työkaluja jne.

 

JPQ
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.51:   
J.: Mikäs juttu on tuoli ? siis tuo H&P partner juttu en ole kuullutkaan eli selittää kiitos.
PS. Pitääkö tässä kohta suunnitella oma AmigoZero (siis uuden sukupolven Amiga)...

 

JPQ
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.54:   
Jon: Ja toiseksi minä sain kerrna VBCC toiminaan eli luultavasti joskus myöhemmin myös mutta GCC:tä vaikka noudatin neuvoja en saanut.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.57:   
Joo siis VBCC on paljon helpompi asentaa, johtuen just tosta et GCC:n ympärille kertyy sit kaikkea geekgadets roinaa. Helpointa alottaa GCC:n kanssa on asentaa jonkun jo valmiiksi tekemä GG-asennus.
Itsekin tein noin, mulla on SixK:n tekemä GG-paketti ja hyvin on toiminu. Eli SixK:han on tää heppuli, joka on esim mysqld:n ja ison läjän muuta kamaa portannu Amigalle.

 

J.
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 12.58:   
Jaaha, VBCC:ssä ei C++-tukea. Siispä täytynee tyytyä GCC:hen. Tarkoituksena on nimen omaan siirtyminen omassa koodauksessa enempi C++:n suuntaan joten kääntäjän täytyy tukea C++:aa.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 13.00:   
JPQ: Jos mulla olis netti kotona voisin heittää sulle ton SixK:n tekemän paketin, se toimii mulla ja neurella ihan suoraan, kunhan ennen koodauksen alotusta ajaa GG-startup scriptin. Assyilla asennettiin mun koneelta toi paketti neurelle ja hyvin silläkin toimi.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 13.18:   
Jos joku haluu ton, niin senkun tulee käymää Espoossa polttavan romppuaseman kanssa :)

 

Jon
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 13.30:   
Olen imuroinut kaikki paketit GeekGadgetista ja pitäisi alkaa asentamaan. Ei sen pitäisi kuulemma vaikeaa olla. Pitää vaan huolehtia siitä, että miten purkuohjelma ja tiedostojärjestelmä suhtautuu linkkeihin...tai sitten SnoopDossia kehiin.

Helpoin tapa saada GCC pelaamaan on varmaan GED AIX. Ainakin se on tuonut jollekin epätoivoisille sieluille pelastuksen ja valon.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 13.35:   
Jep se on yksi hyvä vaihtoehto.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 14.43:   
Meikäläisellä on myös GG asennus tehty niin, että pyysin MorphOS koodaajalta .tar.gz kopion siitä asennuksesta mitä se käyttää kun en itse saanut sitä toimimaan kunnolla. Ilmeisesti ne symlinkit jota siellä on hajoaa hyvin helposti jos ei osaa tehdä asioita oikein. GG asennus on mulla hiukan vajaat 100 megatavua.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 15.31:   
Joo ja varsinkin tärkeää on käyttää GG:n tar ja gzip ohjelmia. Jotkut noista aminetin gg:n kuulumattomista vastaavista sotkee tuota.

 

JPQ
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 16.47:   
miksuh: eipä onnistu minulta. Löytyykös tuota pakettia netistä ?
Jani Kuituniemi: Tuo liikaa minulle eli ei tule kyseeseenkään.

 

miksuh
Perjantaina, 7. helmikuuta, 2003 - klo 17.04:   
JPQ: Ei taida olla.

 

Jon
Lauantaina, 8. helmikuuta, 2003 - klo 19.10:   
Olen nyt asentanut koko GeegGadgets-roinat sekä FFS että SFS -osioille. Ainakin C-ohjelma kääntyy molemmissa asennuksissa ihan hyvin, pienten muutosten jälkeen (onko GCC nuuka castauksien suhteen, kun sain paljon varoituksia mitä VBCC ei antanut?)...C++-ohjelmia en ole ehtinyt kokeilla, ei ole sopivaa sorsaa saatavilla.

INSTALL-tiedostossa on näköjään ohjeet myös minimaaliselle asennukselle, pitää yrittää sitä seuraavaksi. Mutta siis ainakin tähän asti kaikki on mennyt aika sulavasti noudattaen vain BOOT.lha.readmen ohjeita.

GCC teki hieman isomman exen kuin VBCC, tai oikeastaan koko nousi 20kt:sta -> 30kt.. -O3 -parametrilla pieneni jonnekin tuohon välille. Ehkä joku asiantuntija voisi antaa muutaman hyvän vinkin GCC-käytön suhteen?

 

Jon
Lauantaina, 8. helmikuuta, 2003 - klo 22.48:   
Jeps, ja kun tein yksinkertaisen C++-ohjelman, joka käytti yhtä luokkaa, exen koko oli 200kt :) Jotain pientä säätämisen varaa olisi ehkä tiedossa?

 

JPQ
Sunnuntaina, 9. helmikuuta, 2003 - klo 11.47:   
Jon: Aargh tuollahan saa äkkiä Windowsin Amigalle portattua kokoineen kaikkineen... :)

 

Jupp3
Sunnuntaina, 9. helmikuuta, 2003 - klo 19.36:   
http://www.innoidea.hu/subsites/amiga/developer/phpwebdev.php

Tuolla näyttäisi olevan joku GCC:n "valmisasennus" en ole itse testannut, oma on manuaalisesti asennettu ja ihme kyllä, tuntuu jopa toimivan...

 

Fabio
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 12.59:   
Mulla on asennettuna GG 4000:selle ja 1200:selle samalla tavalla mutta gcc toimii ainoastaan 1200:ssa, 4000:ssa antaa virheilmoituksen "EMT trap" ja kun yritin kääntää circlemud3.1 4000:ssa niin viruschecker versio2.5 ilmoitti "trabbi" viruksesta muistissa mutta kun tarkistin sillä sekä GG asennuksen ja Circlen hakemiston niin ei löytynyt mitään virusta. Outo tapaus.

 

JPQ
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 16.33:   
Fabio: Onko molemille koneille oikeat ajattevat tiedostot eli oikealle prosulle käänetyt jos ei vika luulisin voisi olla tuossakin. Mutta tuo "virus" juttu on kyllä kumma juttu.

 

Fabio
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 13.11:   
En muista onko oikeat 4000:lle, mutta 1200:ssa ei suostu tekemään executableja ja 4k on sellaisessa tilassa että jos ajaa user-startupin niin kone jumittuu siihen kun wb on avattu vaikka sieltä on kaikki kommentoitu eli ei pitäisi tehdä mitään muutakuin lukea se, jos sen kommentoi startup-seuqencessa niin silloin kone käynnistyy normaalisti, ja hetken aikaa oli niin että ei suostunut käynnistymään ollenkaan virrat sai kyllä päälle mutta dvd aseman pyörähdyksen jälkeen ei tapahtunut mitään, ei edes päässyt earlystartuppiin tai csppc:n valikkoon.

Mutta sitä kesti vaan tunnin verran kun olin asentanut tuon stormC 3.0 nc:n ilman että oli user-startup ajettuna yllä olevan syyn vuoksi, mutta tuo user-startup juttu on ihan mysteeri, rupeekohan kone lahoamaan vai mikä on vikana. Niin ja mikä on suora polku tuohon ndk3.9:n Amigan sivuilla, kun hankin eilen tuon dev cd 2.1:n, josta asensin tuon stormc:n.

 

Piru
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 13.31:   
Jon:

'strip' palkitsee (se poistaa turhan debug/symbol roippehen binaareistä).

Jos haluaa todella pieniä binaarejä niin jättää startupit pois kokonaan ja tekee kaiken käsin, saa esim. alle 200 bytesen helloworldin. Tosin hieman advanced vääntöä.. ;)

 

Jon
Keskiviikkona, 12. helmikuuta, 2003 - klo 21.00:   
Piru: Kiitos vinkistä. Muillekin: kannattaa lukaista gg:guide/libnix.guide. Pääsin itse ihan OK-tuloksiin laittamalla -s -O2 parametrit. Vastaako tuo -s nyt sitten sen erillisen 'strip'-ohjelman käyttöä? Tuo 200 byteä kuulostaa jo aika hooceelta :)

Jos jollakin on ongelmia vielä GCC:n kanssa, niin kannattaa tsekata nämä läpi:

- Jos GeekGadgets-pakettien purku ei onnistu niin kopioi BOOT.LHA-paketista tar ja gunzip C:-hakemistoon, tai varmista muuten että ne tulevat käyttöön
- Onko asennuksen osio FFS-tyyppinen?
- Käännös/linkkausvirheet: Ovatko include-tiedostot oikeantyyppisiä? (fd2pragma on loistava työkalu include-tiedostojen tekoon eri kääntäjille, jos fd2pragman valmiit skripit kaatuvat jonkun filen puuttumiseen, niin kannattaa nostaa vikasietoa, esim. 'failat 40')
- Jos ReAction-makrot aiheuttavat ongelmia niin #define NO_INLINE_STDARG voi tuoda apua
- Jos 'maken' kanssa on ongelma niin tarkista että sisennykset ovat tabulaattoreita
- muuta?

 

Jon
Keskiviikkona, 12. helmikuuta, 2003 - klo 21.43:   
Fabio: enpä löytänyt äkkiseltään NDK:ta netistä. Hätätilassa voin tietenkin mailata sulle sen jos löydän paketin.

Voitko laittaa ne startup-hässäkät vaikka erilliseen viestiketjuun, niin ihmetellään niitä sitten siellä :)

 

miksuh
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 11.43:   
Joo GCC on ainakin oletuksena paljon tiukempi esim castausten puolesta. Periaatteessa hyvä ohjelmointitapa vaatisikin, että nuo muistetaan.
Vaikka moni kääntäjä antaakin anteeksi sen ettei niitä muista. Niin ja tohon partition tyyppiin en osaa sanoa mitään muuta, kun että hyvin mulla GCC toimii ainakin PFS3 partitioiden kanssa, ei ole ollut mitään ongelmia. SFS:stä en sitten tiedä.
Ja se libnix.guide kannattaa tosiaan lukea :)

 

Jon
Maanantaina, 17. helmikuuta, 2003 - klo 10.32:   
GoldEDin IDE päivittyy:

http://golded.dietmar-eilert.de/images/screen_gcc.gif

Seuraavasta päivityksestä lähtien (SP11) hinta nousee 69 euroon. Nyt ostamaan joka aikoo :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: