Uusi MiniGL-peli

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2003 » Uusi MiniGL-peli « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Lu0maska
Sunnuntaina, 2. helmikuuta, 2003 - klo 23.46:   
Tuollaista väännellyt iltojen iloksi:

www.nic.fi/~varsa/hype.html

Ihan kohta valmis. :)

 

Jon
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 0.37:   
Siistiä...Itsekin olen ajatellut MiniGL:ää ruveta opiskelemaan. Mulla ei ole StormMesa-viritykset oikein toimineet ainakaan PPC-puolella ja M68K-kirjastot puuttuu - en ole testannut siis aiempaakaan MenoBox-peliä, valitettavasti... :(

 

JPQ
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 14.10:   
Riittääkös 68060 ja CV/643d nauttivaan elämykseen? + 128Megaa muistia ?

 

Lu0maska
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 16.19:   
Pyörii ihan pelattavasti jo 68040/25 ja BVisionilla.
Lisäksi nopeutta lisää kun tiputta resoa.

 

Lu0maska
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 0.12:   
Se on täytetty! :)

Screenshotteja ja varsinainen peli: (68k ja wos-versiot)
www.nic.fi/~varsa/alybox/

ps. pyöriikö morphosissa?

 

Hooligan/DCS
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 6.36:   
Features-lista on vähintäänkin earth shattering ja megalomanic ;)

 

KimmoK
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 9.04:   
"And finally, message for all of you: Stop whining and start coding! :D"

Olipas hyvin sanottu siellä takana!

 

Jon
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 10.29:   
Siinäpä on todella omaperäiseltä vaikuttava tuoteperhe :) Voisiko joku laittaa minulle StormMesan kirjastot, mallia 68K?

 

Lu0maska
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 13.33:   
StormMesan (tämä uusin räpellys ei tosin käytä enää sitä, vaan MiniGL:ää -> Pelkkä Warp3D riittää) löytää yhä osoitteesta:
http://www.haage-partner.de/download/3DWorld/StormMesa/
H&P näyttää sulkeneen varsinaisen sivuston, mutta siellä ne filet silti ovat.

 

KimmoK
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 13.34:   
No niin.. sitten seuraava projekti:
http://www.amigaflame.demon.co.uk/amisorw.htm

 

KimmoK
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 13.35:   
Hymiöt jälkitoimituksena: ;) ;) ;)

 

JPQ
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 16.31:   
KimmoK: selainen juttu jos tuon porttaatte niin kiitos. Ja jos se vielä pelattava Amigallani niin toinen kiitos.
Kysymys Suurille Guruille:
Mitenhän upeaa jälkeä tuolla Cybervision64/3d 3d omainisuujsilla saisi aikaseksi 68060:llan kanssa edes 320x240 resoluutiolla eli mietin että kannataako koko hommaan edes minun tutustua eli tuohon MiniGL:ää tai Warp3D:tä.

 

Jupp3
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 17.15:   
Juu, ihan kivoja, yllättävänkin addiktiivisia noi pelit ovat, tosin, todistihan Tetriskin jo aikanaan, ettei addiktiiviseen peliin tarvita muuta kuin palikoita :)

Lu0maska: Sitten siihen kivaan asiaan, eli BUGEIHIN: :)

Elikkä, joskus pelissä voi tehdä ilmeisesti "laittomaksi tarkoitettuja" siirtoja, eli painamalla numpadin 2+4 yhtä aikaa, liikkuu palikka joskus vasemmalle alaviistoon (Muillakin suunnilla tuntuu tekevän saman, mutta ainakin 2+4:llä ei "kierrä" alemman/vasemmanpuoleisen ruudun kautta aina)

Sitten feature-ehdotuksia...

Ruudulle näkyviin pisteet, jäljellä olevien palikoiden lukumäärä...

"Höh, toihan oli ihan mahdoton kenttä!"

Tuollainen tunne tulee jokaisella väkisinkin joskus :)

Ilmeisesti kehittelet kentät jollain algoritmilla? Voisiko kyseistä algoritmia käyttää oikean ratkaisun (yhden monista) näyttämiseen pelaajan kuoleman jälkeen?

3D:ta ollut itsenikin tarkoitus opiskella, mutta väliin on jäänyt, yksi projekti nyt on isometrista 3D:ta, mutta sitä kai ei lasketa :)

 

Lu0maska
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 18.26:   
KimmoK:
Öh, joo, jepjep. ;)

Jupp3:
Ouuu, luulin jo korjanneeni tuon bugin, joystickilla pelatessa ei ainakaan pitäisi olla mahdollista.
Omalla näppiksellä/näppisadapterilla ei onnistunut sivuttaissiirto ilman että mentäisiin molempien ruutujen kautta. :(

Hyviä ideoita, varsinkin se oikean reitin näyttäminen, featureita tulee jos tulee uusia versioita, mieluummin unohtaisi jo koko sekavan lähdekoodin ja rupeaisi koodaamaan taas jotain Ihan Uutta. Ja ne kaikki kentät ovat täysin mahdollisia, vaikeita kyllä toisinaan, mutta mahdollisia.
Ja kyllä, olen itse pelannut koko pelin läpi. :)

 

Jupp3
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 22.04:   
Juu, toki jos uusia hyviä ideoita on, toki niitäkin saa alkaa kehittelemään :)

Ajattelin vain antaa vähän palautetta, mitä tuosta voisi parannella, jos vain jaksaa/haluaa, toki ihan kiva noinkin

Sitten, mielestäni on vähän "tyhmää" kun pitää viimeisen palikan jälkeen liikkua johonkin suuntaan "tyhjän päälle", tuntuu kuin tekisi itsemurhaa :)

 

zipper
Tiistaina, 11. helmikuuta, 2003 - klo 11.17:   
Hei, PPC-versio toimii vihdoinkin 16bit tilassa; edistystä Imusta ja Menosta :-)

 

Jon
Torstaina, 13. helmikuuta, 2003 - klo 23.19:   
Aarrgh. Nyt kun viimein pääsin testaamaan - ja asennettuani lucyplay:n Aminetista - niin peli herjaa että "can't initialize joystick" - WTF??

 

Jon
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 13.43:   
Eli voisko tuon joystick-jutun vaikka optionaalisesti disabloida vai miten sen saisi toimimaan, onkohan ongelma LucyPlayssä vaikko AlyBoxissa?

(tahtoo pelata! :)

 

Jon
Tiistaina, 18. helmikuuta, 2003 - klo 0.04:   
Noniin, se uudempi versio toimi hienosti :)

Jos saa jotain toivomuksia/ideoita laittaa, niin...lisää psykedeliaa kehiin! Taustalla voisi kieppua jotain värikkäitä häkkyröitä yms. Vaikea kuvitella miten hyvin se toimisi mutta voisi kokeilla?

Lisää värejä, palasiin/tekstuureihin. Ehkä myös erityyppisiä palasia jotka monimutkaistavat peliä.

MiniGL-versio Spindizzystä :)

Ei muutakuin tsemppiä ja lisää boksipelejä kehiin!

 

Lu0maska
Tiistaina, 18. helmikuuta, 2003 - klo 19.03:   
Hienoa että toimii. :)

Ja psykedeliasta puheenollen, on jo uus projekti työn alla, joka tulee olemaan todella hämmentävä...
(Siitä ei vielä kannata puhua liikaa, jos meneekin puihin.:) )

 

JPQ
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 21.41:   
AlyBox valittaa mullakin joystick pulmia ja toiseksi jotain Z buffer juttua jos käytän siis ikkunassa ajettavaa ja jos sitä ei ikkuna versiota se valittaa kanssa mutta jotain muuta. Olisi kiva testata meinaan ei peli sinänsä kinnosta vaan MiniGL:än vääntö omassa koneessa.

 

Jon
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 22.18:   
Ota uusin versio (Aminetista?) ja lisää skriptiin -forcejoy

 

JPQ
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 23.03:   
Jon: Aminetista juuri uusimman otin. Mutta nyt lisään -forcejoyn jos auttaisi...

 

JPQ
Keskiviikkona, 19. helmikuuta, 2003 - klo 23.11:   
Window versio valittaa: No Mem Z Buffer tai sinne päin.
Ja tuo toinen kaataa suoraan.

 

Lu0maska
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 1.06:   
JPQ: Graffakortin muisti ei riitä z-bufferille, auttaa jos pienentää resoa ja sulkee muita screenejä/ikkunoita. afaik.
Ja Lucyplay.librarystä pitäisi olla vähintään v4.

 

JPQ
Torstaina, 20. helmikuuta, 2003 - klo 1.14:   
Lu0maska: katsotaan Z Buffer hommaan ja lucyplay on v4 saako muualta kuin aminetista uudemman?

 

JPQ
Lauantaina, 22. helmikuuta, 2003 - klo 21.10:   
CGX:än kanssa taisi sekoilla siirryin takaisin P96:seen CGX:än typerän pulman takia ja nyt toimii vaan värit tuntui olevan aivan väärät. Ja tuo typerä pulma on se että kohdistin vaihtaa joskus värejään kun käyn paletti pohjaisen ruudun puolella. Ja miksi muuten pyöri ikkunassa pehmeämmin ? ja kuinkahan helppoa MiniGL:lle koodaus on täytyy tutkia?