SWOS ongelma!

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2003 » SWOS ongelma! « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joni Laaksonen
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 22.55:   
Minulla on tälläinen ongelma, kun omistan SWOS Euro '96 version, ja se on nyt hitas!!

Koneeni on 060/50MHz, 2 Chip, 128 Mt fast ja saan sen tällä hetkellä vain päälle whdload:in avulla ja siinä tämä ongelma ilmenee!! Muulla tavalla en saa sitä enään toimimaan. (jst, oma installointi ohjelma)

Ennen minulla oli 030/25MHz, 1 Chip, 8 Mt Fast ja siinä toimi swos:in ihan omallakin installointi ohjelmalla. Muttei taas toiminut whdloadin tai jst:in kautta.

Mikä neuvoksi? Kerro tässä on elämäni pelissä!!! :(

 

Jon
Torstaina, 30. tammikuuta, 2003 - klo 13.55:   
Ainakaan 040:llä peliä ei saa päälle cachen kanssa. 030:llä peli toimii mainiosti.

 

Seppo
Torstaina, 30. tammikuuta, 2003 - klo 16.49:   
Tästä oli juttua jokin aika sitten tuolla WHDLoad postituslistalla, ja ongelman ydin on kuulemma se, että blittaukset ja ohjelman suoritus chip rammilta aiheuttaa konflikteja, jotka sitten näkyvät näillä nopeilla prossuilla (060/040). Cachen disablointi (nocache tooltype) pitäis auttaa jonkin verran mutta tehokkain tapa olisi siirtää koodin suoritus fast ram:iin. Nykyiset WHDLoad/JST-installerit ei tietääkseni tee sitä, ja siksi ne hidastelee/brakailee 040/060-prossuilla, joissa on kaiken lisäksi burst-tyyppinen cache, siis erilainen kuin 030:lla
(huom. tämä kaikki on vapaasti lainattu tuolta postituslistan keskustelusta, eli näin viisaammat on minulle kertoneet :)

Eli voisit kokeilla tuota nocachea (josset ole jo
kokeillut), muita vaihtoehtoja ei taida olla (paitsi tietenkin turbokortin disablointi ja suoraan korpuilla pelaaminen :)

 

Puhis
Lauantaina, 15. helmikuuta, 2003 - klo 12.14:   
Toisenlainen ongelma: Kiintolevyltä pelatessa peli toimii (vaikka valikoiden ym. vaihto tahmaa) ja peli tallentaa. Mutta kun yrittää ladata tallennettua peliä, tulee virheilmoitus, jossa väitetään tallenteen olevan peräisin SWOSin eri versiosta eikä toimi.

Mitä prkl... Onko muilla ollut samaa ongelma?