Apua tarvistisin amigani kanssa...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 02/2003 » Apua tarvistisin amigani kanssa... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Stein
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 12.16:   
Ongelmani on seuraavanlainen:

Pitäisi saada muutama vanhempi amigan peli toimimaan amiga 2000:ssa, jossa on
3.1 käyttis (40.063). Relokick-ohjelma ilmoittaa ladattaessa, että
"incorrect kickstart file". Johtuukohan tämä viallisesta
kickstartista vai viallisesta relokick-ohjelmasta vaiko kenties näiden
yhteensopimattomuudesta?

Toinen mielenkiintoinen juttu ilmenee pelatessa vanhoja seikkailupelejä (esim. monkey island2 ja indiana jones fate of atlantis). Vika on hyvin
eriskummallinen: hiiren osoitin on ikään kuin 1,5 cm korkeammalla kuin, mitä
kone sen luule olevan. Tarkka hiirenkäyttö on siis todella vaikeaa. Onkohan
tämäkin vika samaa perua edellisen kanssa ja mitähän asialle voisi tehdä? Eroa
ei ole sillä, pelataanko kovalevyltä vai suoraan disketeiltä.

Toivon, että joku osaa ongelmissani minua auttaa ja kiitän jo etukäteen.

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 12.24:   
Suosittelen käyttämään Blizkickiä ja uutta kickstart-tiedostoa. Kickstartithan löytyy netistä kun 5 minuuttia googlailee ja blizkick löytyy aminetista.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 12.49:   
RElokickin readme tiedostossa varmaan kerrotaan mitä moinen "incorrect kickstart file" tarkoittaa, mutta luulisin että kickstart tiedosto jota yrität ladata ei sovi A2000:lle.

 

zipper
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 17.06:   
Relokick-korppu pitää poistaa heti kun ruudulle tulee teksti "kicking
up" tai sinnepäin.

 

Zero
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.23:   
Minulla on puolestaan ongelmia Blizkickin kanssa. Olen yrittänyt kickstart versioita 2.0 ja 3.0, eikä kumpikaan onnistu. Toisella ruutu jää mustaksi ja toisellä vaalean harmaaksi. Eli kummallakaan ei pääse edes siihen early boot menuun. Turbona Blizzard 1230-IV. Kick 3.1:n patchaus startup-sequencessa onnistuu kyllä.

Syy vanhemman kickin käytön yrittämiseen on vähän samantyyppinen kuin Steinillä. Minulla Indiana Jonesit ja Monkey Island I eivät ota vastaan kuin yhden painalluksen per hiiren nappi per pelikerta. Eli pelaaminen on mahdotonta (Indy IV:ssä voi sentään käyttää enteriä hiiren nappina). Kummalista on se että korpuilta pelatessa hiiri toimii ok, samoin kuin jos kopioin kaikki tiedostot Amigalta PC:lle ja kokeilen WinUAE:lla.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 11.41:   
Hooligan: ei pitäisi antaa täällä piraatti vinkkejä.
Terveisin vihainen Amigisti.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 14.51:   
Jep kiinnitin samaan huomiota, mut en sitten viittiny sanoa mitään.

 

Ibe U
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 15.29:   
Netistä löytyy mitä vain viiden minuutin surffailun jälkeen.

Ei mun mielestä pidä ottaa kantaa tosi asioiden toteamisesta.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 16.28:   
No puuttumatta juuri tuohon ylläolevaan, niin.. Jokainen voi toki omantunnon mukaan surffata mihin haluaa ja imutta mitä haluaa, mut ei se warezin käyttöön kehotus taida olla oikeen paikallaan täällä.

Musta on syytä heti alkuunsa ihan periaatteen vuoksi rajata toi pois, muuten täällä on kohta miljoona warezin kaupittelijaa myymässä tuolla torialueella satojen kopioitujen pelikorppujen kokoelmia, jotka on just kaivanut pölyttymästä jostain ullakolta. Noita on nyysseissä jne ihan tarpeeksi. Jos siihen ei puututa ennen sitä, niin on aika paha mennä sanomaan jollekin ettei sen warezi-levy mainokset ole toivottuja.

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 16.48:   
Voi herran jestas sentään. Jos joku haluaa imeä netistä kickstart 1.3:n tai 2.0:n niin antaa palaa jos ne löytyy. Vai väittääkö joku että 1.3/2.0 sirujen menekki on niin kova että siitä kärsii joku muu kuin kyseisen herran omatunto?
Eiköhän lopeteta jeesustelu heti alkuunsa..

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.01:   
Lukisit mitä minäkin sanoine ennenkun vastaat. Vai muutetaanko Sakun nimi suomen Amiga warettajien Ry:ksi ? :)

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.02:   
Lue varsinkin toi eka kappale jokuseen kertaan.

 

miksuh
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.14:   
Mut mulle on tasan tarkalleen yks ja sama, kuten sanoin tosta OS4/MOS keskustelustakin.

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 18.29:   
Ibe U: Ei muuten löydy mitä vain paitsi jos
löydät erään asian niin saat isot taputukset.
Eli miten CMYK->RGB ja RGB->CMYK Tehdään tarkasti ei sitä simppeliä kaavaa joka taisi olla
C=1-R
M=1-G
Y=1-B
K=Max(C,M,Y)
tai tuonne päin. Saattoi olla jopa Min tuo funkitio joka toiminta lienee suht ilmeinen.
Anteeksi täysin Offtopic juttu mutta piti vain sanomani ettei kaikkea heti netistä löydä jos ollenkaan kuten tuota esimerkkiäni.
Hooligan: Pirasmi on aina piratismia. PISTE

 

Hooligan/DCS
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.03:   
@miksuh

Missäköhän kohtaa olen puhunut juuri sinusta? Tavaapa koko kirjoitus uusiksi. Pysy housuissas.
Johan mä _olen_ samaa mieltä sun kanssa ekassa kappaleessas niinkuin tässä annettu vertailu kertoo:

"Jos joku haluaa imeä netistä kickstart 1.3:n tai 2.0:n niin antaa palaa jos ne löytyy"
===
"Jokainen voi toki omantunnon mukaan surffata mihin haluaa ja imutta mitä haluaa"


Ja mitä tulee tuohon nimen vaihtamiseen.. jätän moisen ylireagoinnin kummemmin kommentoimatta. Pidetään vitsinä.

@jpq

Pirasmi on aina pirasmia, sen tiedämme kaikki

 

jPV
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.04:   
JPQ: oisko tuo sellainen?-) http://www.adaptiveview.com/cw/doc5a.html
Löyty 5 minuutissa ;)

 

shd / RNO
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.16:   
Voisitte lopettaa abandonwarezin paheksumisen, sillä paheksumisesta ei ole mitään hyötyä. Nykyään Amigoista ei verkossa ole juuri muuta jäljellä kuin aminet ja abandonwarez sitet. Kuka häviää tälläisestä luvattomasta kopioinnista? Jos ainoa "häviävä" ryhmä on pari intiaania jotka myyvät kotoaan ikivanhoja pelejä niin paljoa puolustettavaa ei ole.

shd / RNO
Heikki Orsila

 

JPQ
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.35:   
jPV: Mitkä oli hakusanat ? ja toiseksi mikä hakukone ? ja en tiedä onko tuo mutta on ainakin eri kaava joka on entuudestaan eli kokeilen sitä tässä joskus. Eli kiitoksia.
shd/RNO: yhteisön tässä yritän pelastaa mutta miksi juuri intiaaneja ? mulle tuli tietty mielle yhtymä tuosta. Ja toiseksi minä en tykkää lähinnä tästä että foruumia käytetään näin muuten en puutu asiaan. Ja onhan kaikkia 3.1:Sta vanhemmasta
musta selvästi obsolete. Eli rajani astetta ihmillisempi kuin valmistajan itsensä.

 

jPV
Tiistaina, 4. helmikuuta, 2003 - klo 19.45:   
JPQ: googlehan se... jollain "cmyk rgb mathematical conversion" tms hakusanoilla löysin. "cmyk rgb conversion formula" sanoillahan toi ois tullu heti ekaksi.

 

Ville
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 8.50:   
-->Stein:

Hae Aminetista (yllätys :)) reboot&start -paketti, lue sen ohjeet ja monet vanhatkin pelit saa toimimaan.

http://ftp.uni-paderborn.de/aminetbin/find?reboot-start.lha

 

Seppo
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 22.32:   
Stein: Jos sinulla on riittävästi muistia ja kovalevyllä tilaa, installoi netistä WHDLoad/JST eikä tartte kauheesti kikkailla. Hdinstallereita löytyy nykyisin useimmille Amigan klassikoille ja harvinaisuuksillekin (www.whdload.de) ja voit käynnistellä pelit suoraan Workbenchistä (eikä tartte joka välissä bootata konetta poistuakseen pelistä). Installerit löytyy myös mainitsemillesi LucasArtsin peleille, ja niiden avulla nuo mainitsemasi pointteriprobleemitkin pitäis poistua :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: