Aloittelijan kysymys (Amiga OS 3.9)...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 02/2003 » Aloittelijan kysymys (Amiga OS 3.9) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

A1200
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 0.49:   
Olen Amigan suhteen aloittelija, vasta opettelen käyttämään sitä, luullakseni Amiga 4000:ssa on käyttiksenä AmigaOS 3.5.

Mutta mikä on AmigaOS 3.9? Minkä mukana se on tullut, mistä sen saa, ja miten se asennetaan? Eikö A4000 ollut viimeinen "virallinen" Amiga?

Voi olla tyhmä kysymys, mutta kuten sanottu, en tiedä Amigasta oikeastaan mitään vielä. Vasta kaivoin velipojan vanhan Amiga 1200 koneen kaapin perältä :)

 

Hooligan/DCS
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 11.57:   
A4000 on vanha kuin taivas, sen jälkeen on jo omistajatkin vaihtunut moneen otteeseen. AmigaOS3.9:n saa vaikka Gentle Eyeltä (www.ge.vip.fi), se on oikeastaan hieman isompi päivitys OS3.5:n .. Jos omistaa OS3.5:n niin eipä liene syytä päivittää. Itse ostin molemmat ja OS3.9:ä pidän hukkainvestointina. Sen olisi pitänyt olla ilmainen päivitys OS3.5:seen, mielestäni.
Jos velipojan kone on ollut kaapin perällä kauemmin siinä on oletettavasti OS3.0 tai OS3.1 .. OS3.9 osto ja asennus on tässä tapauksessa suotavaa, olettaen että koneessa on kovalevy sillä OS3.9 vaatii cd-romin ja kovalevyn.

Itse voin myös myydä oman OS3.5:seni, turhahan se on kun hyllyssä on OS3.9 ja Pegasos tulee kotiin lähiaikoina MorphOS:n kera

 

jPV
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 12.23:   
Niin siis OS3.5 ja OS3.9 eivät ole tulleet valmiina minkään koneen mukana, vaan ovat erikseen ostettavia käyttöjärjestelmäversioita, jotka eivät ole kovinkaan vanhoja. Ne vaativat toimiakseen 3.1 rommit. Muistelisin, että A4000 koneissa tuli mukana OS3.0 ja A4000T koneissa OS3.1. A4000T oli myös viimeinen "virallinen" Amiga-malli, jos nyt Escomin pikkuisen päivitettyjä A1200-koneita ei lasketa.