Lisälevarin käyttö ykköslevarina A500...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 01/2003 » Lisälevarin käyttö ykköslevarina A500:ssa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Esa
Tiistaina, 21. tammikuuta, 2003 - klo 20.45:   
Mulla on A500 ja lisälevari siihen. Kun oli ollut jonkin aikaa laite poissa käytöstä niin tuo sisäinen asema sanoi itsensä irti (tai niin ainkin päättelin ku ei mikään peli puuttaa...) Olisiko mitenkään mahdollista käyttää lisälevaria sisäisen sijaan?

 

Flux
Keskiviikkona, 22. tammikuuta, 2003 - klo 15.06:   
On toki. Avaat lisälevarin ja otat sieltä pelkän levyaseman irti, minkä vaihdat sisäisen aseman tilalle.

 

Esa
Keskiviikkona, 22. tammikuuta, 2003 - klo 16.51:   
Mutta kun haluaisin käyttää ulkoista asemaa toisinaan myös toisen Amigan kanssa.

Mitenkäs tuo ulkoinen sitten saataisiin ensisijaiseksi? Vaikuttaako mitään jos sisäisen vetää irti? Ja jos ei, miten vaikeaa on moinen systeemi haxoroida emolle?

Katoin noita vanhoja messuja kans... Siellä mainittiin Panasonicin disuasema missä on jumpperi millä voi valita että onko se pc vai amiga asema... jos sellaisen löytäisin, toimisiko se A500:ssa? Vai tukeeko A500 HD-asemia?

 

Flux
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 1.54:   
Johdon irroitus ei auta. Emoa pystynee modikoimaan siten, että ulkoinen asema muuttuu 0-asemaksi. Lisälevarin modifikoiminen ei auta.

Eipä HD-asemat juuri Amigassa toimi. Eikös A500-koneet ole nykyään niin halpoja, että voisit harkita ostaa kokonaan toisen koneen.

 

Jarmo
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 8.32:   
Flux: Jep, joidenkin lisälevarien koneisto tosiaan käy suoraan sisäisen aseman tilalle (itselläni on Senatorin koneisto tornissa DF0:na, siisti etulevykin!), joidenkin taas ei käy, erilaisen liittimen takia.

 

Anu
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 13.52:   
> Eipä HD-asemat juuri Amigassa toimi.

Mhäh? Itse ainakin käyttelin lähes kymmenen vuotta erinäisiä HD-asemia ongelmitta sekä A500:ssa, A1200:ssa että A3000:ssa. Mikäs niissä ei "juuri toimi"? Tietenkin se vaatii KS2.04:n tai uudemman ja ajantasaisen setpatchin, mutta sen kummempiin ongelmiin en itse törmännyt. Asemia ehti olla vuosien varrella useita erilaisia, mutta Chinon taisi olla itselläni se yleisin.

Monissa lisälevareissa oli muuten ihan dippikytkin, jolla sai valita mitä asematunnusta levari käyttää. Sisäisissä levareissa oli yleisempää että skaala oli esim. df0-df2, mutta on minulla ollut pari lisälevariakin, jossa oli tuo df0-valinta.

 

Flux
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 20.00:   
Oletin, että kysyjällä on perus A500 1.2/1.3.

Tuleeko A500:n ulkoiseen lisälevariliitäntään modaamatta 0-aseman valintasignaalikin?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: