VisualPrefs ei toimi Voodoon kanssa ?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 09/2001 asti » VisualPrefs ei toimi Voodoon kanssa ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Maanantaina, 16. heinäkuuta, 2001 - klo 22.37:   
Onko joku saanut visualprefsin toimimaan asiallisesti Mediator/Voodoo-yhdistelmän kanssa ? Itse sain tässä jokin aikaa sitten lopultakin Voodoon pelittämään (tosin monitori pitää päivittää, 800x600 on aika onneton reso mutta ei nykyinen monttu parempaan pysty). Ongelmana on että visualprefs ei näköjään halua toimia systeemissä mukisematta, käynnistyksessä tulee aina jokin deadend alert eikä käynnistyksen shelli-ikkuna sulkeudu. Kuitenkin suspendilla systeemi käynnistyy ja visualprefsin muutokset tulevat voimaan. Mutta startupin shelli siis jää näkyviin ja se pitää pienentää nurkkaan häpeämään. Jos visualprefsin käynnistyksen kommentoi pois startupista ei ongelmia ole.

 

Mika Hanhijärvi
Maanantaina, 16. heinäkuuta, 2001 - klo 23.37:   
No mulla ei itselläni ole Voodoo3:a, joten tohon en varmuudella
osaa sanoa mitään, mutta Visualprefsin kanssa yleisin ongelma on se,
että se on melkoinen ahmatti käyttämään Stackia eli pinoa. Eli kaikki
ekana kannattaisi tarkistaa onko sulla käytössä StackAttack niminen
apuohjelma ? Eli StackAttack lisää tarvittaessa ohjelmille varattua
pinoa ja estää siten pinoylivuodon aiheuttamia koneen kippaamisia.
Ilman StackAttackia Visualprefs voi tosiaan tehdä Amigasta aika
huteran, eli jos sulla ei ole sitä käytössä niin kannattaa hakea se
aminetista ja asentaa se. Joku jolla on kokemusta Voodoo3:sta voi
varmaan kertoa omia kokemuksiaan siihen liittyen.

 

waimo
Maanantaina, 23. heinäkuuta, 2001 - klo 23.20:   
Mulla oli se kanssa vähän aikaa käytössä, mutta jouduin ottamaan sen pois koska se hidasti aika paljon konetta.(603e, 200mhz/040, 25mhz/Z2, PicassoIV) Mullakin tuli jotain sotkua vähän ajan käytön jälkeen...
Sen ainakin huomasin että VP oli hitaampi P96:n kuin CGX:n(v3) kanssa. Mutta tosiaan toi CGX 3 on aika paljon hitaampi muuten käytössä, että otin lopulta koko VP:n pois käytöstä...
Ja tosta stackattackista: ei siitä mun mielestä paljon hyötyä ollut eli kone kaatui saman verran kuin ennenkin(se tietysti voi johtua muistakin asioista kuin SA:sta).

 

Mika Hanhijärvi
Tiistaina, 24. heinäkuuta, 2001 - klo 3.18:   
No kyllä siitä ainakin mulla on melkoseti hyötyä ollut. Varsinkin
rankemman päälle patchatyssa koneessa tuon huomaa. Yksi Amigan softien
yleisimmistä kaatumisen syistä on yleensäkin juuri tuo pinoylivuoto.
Ei stackattack tietenkään pysty ohjelmien muita bukeja peittelemään.

 

Wizor
Keskiviikkona, 8. elokuuta, 2001 - klo 8.57:   
Täällä toimii VP ihan hyvin Voodoo3k:n kanssa.Alusta asti toiminut. Nyt kun tuli tuo uusi versio VP:stä niin se rendaa jostain syystä Shell ikkunan vieritysnappulat liian alas Size-nappulan alle :-/ muuten on toiminut vallanloistavasti.

En osaa nyt suoralta kädeltä sanoa mikä sulla saattaisi mättää, mutta jos pistät lisää tietoa vaikka emaililla niin katsotaan josko saataisiin toimimaan.

-Tk

 

J.
Keskiviikkona, 8. elokuuta, 2001 - klo 9.11:   
Hieman uutta tietoa tuosta. Jos Visualprefsin käynnistyskomento on startupissa siellä missä sen ilmeisesti kuuluisi olla (ihan IPrefsin ohessa) tulee tuollainen käynnistysongelma (ja muistaakseni tulee ongelmia myös MCP:n kanssa). Jos taas pistää käynnistyskomennon myöhemmin startuppiin ei ole mitään ongelmia mutta valitut muutokset eivät näy WB:ssä. Kuitenkin jos avaa VisualPrefsin preferenssiohjelman ja valitsee Use muutokset tulevat voimaan.

 

Wizor
Keskiviikkona, 8. elokuuta, 2001 - klo 11.08:   
Tarkistan kotona miten itse ajan nuo. Joku pikku homma se kumminkin on :)

 

Wizor
Keskiviikkona, 8. elokuuta, 2001 - klo 22.49:   
Jeh. Kauhean modifioidussa S-S:ssäni on toimiva järjestys :

C:MCP020
C:ConClip
Run NIL: Workbench:Tools/VisualPrefs
C:IPrefs

VP:llä on stackia näemmä 14k ja ei se hirveemmin sitä kyllä käytä. 506 tavua näyttäisi olevan koko ajan käytössä vaikka tekis mitä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: