Paljonko 603e/200Mhz nopeuttaa 060/50...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 01/2003 » Paljonko 603e/200Mhz nopeuttaa 060/50Mhz nähden ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Sunnuntaina, 5. tammikuuta, 2003 - klo 18.13:   
Paljonko 603e/200Mhz nopeuttaa 060/50Mhz nähden ?
Ja missä kaikessa jos pelit/demot unohdetaan on hyötyä ?
Nimimerkki mietin miten paljon hyötyä saisin PPC:llä aikaseksi eli onko turhaa minun käytössäni. On meinaan uudet turbot kalliita.

 

KimmoK
Sunnuntaina, 5. tammikuuta, 2003 - klo 21.16:   
Pjaap. MP3 soittelot pelannee pienemmillä CPU kuormilla.
MP3 pakkaukset tapahtunee about 5 kertaa nopeammin.
Weppiselain lataa sivujen kuvat nopeammin.
MPEG video pyörii sulavammin...
Tiedostonpakkaukset nopeutuu moninkertaisesti.
Useat datatyyppien kautta tapahtuvat toiminteet nopeutunevat.
jne...

Lisäksi mahdollinen SCSI ohjain voi nopeuttaa kovalevytoimintoja esim. 5 kertaisesti.

OS4:n tai MOS:n kanssa tullee ilmeisesti noin 2* nopeutus miltei kaikissa (toimivissa) 68k sovelluksissa.

(ilmeisestikin AmigaOne ja etenkin Pegasos ovat edelleen halvenpia kuin mitä mninulle olisi CSPPC ja jos A4k tai CSPPC hajoaa niin sitten siitä vasta kallista tulisi ... ei tää ole halpa harrastus...)

 

JPQ
Sunnuntaina, 5. tammikuuta, 2003 - klo 22.27:   
Niinpä niin mahdollinen scsi ohjain mulla on jo 68060 turbossa scsi. Ja uusssa ppc turboissa ei ole välttämättä scsi ohjainta vai oliko niin että joku customi kaaapeli uupuu.
KimmoK: Ei tosiaanakaan jos omistaa A4k:sen ole kiviaa tuo turbo homma. Ainoa syy minkä itse hyväksi havaitsin oli tuo AmigaOS4/MorphOS siis minun käytössäni ja nekin kaipaisi softaa että siitä oikeasti iloa olisi. Siis natiiveja softia.

 

JPQ
Maanantaina, 6. tammikuuta, 2003 - klo 16.43:   
No paljonko sanotaan 80Minuutin MP3 muunnostaa kestää jos materiaali ladataan kiintolevyltä.
Siis jommalla kummalla eli 68060/50:lla tai 603e/200Mhz:illä ? entäs jos materiaali onkin rami diskillä.
Kyllähän minäkin tuon 060/50Mhz testin voin itsekkin yrittää tehdä ei sinänsä.

 

KimmoK
Tiistaina, 7. tammikuuta, 2003 - klo 8.00:   
Taaskaan nämä ei ole itsetestaamiani nopeuksia, mutta sanovat että about 4 minuutin biisi pakkautuu about 20 minuuttia 060/50:llä. En tiedä millä laadulla tuo on tehty, millä softalla yms.

Kaveri tuommoisella 603/200 turbolla kehui kuitenkin että pakkaus tapahtuu nopeammin kuin reaaliajassa, eli semmoinen 4 minuutin biisi pakkautuisi hieman alle neljässä minuutissa.
(muinoin moinen tulos "kepitti" joitain 500Mhz pentium koneita, mutta jälleen käytetty softa vaikuttanee todella paljon)


((yksi kaveri on ihmetellyt 1Ghz G4 laptopin hitautta .PNG kuvan käsittelyssä, kuulemma 200Mhz tuplapenapro + Linux pieksee mennen tullen ja palatessa (decadia nopeanpi), on ilmeisesti apple pistänyt koneen mukaan viimisen päälle skeidat softat...))

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: