Coldfire kiihdytin kortti

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 » Coldfire kiihdytin kortti « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 14.06:   
http://www.cdtv.org.uk/coldfire/

Sivuja päivtetty 1.12.2002

Ainakin mua voisi kiinnostaa Coldfire pohjainen amiga, mikäli sitä yhteen sopivuutta löytyy.

 

JPQ
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 15.04:   
Jossain mielessä minuakin. Nyky 68060:llaan nähden 3-5kertainen teho riittäisi varmastii minulla pitkään nykyisenkin kanssa tulee toimeen.

 

Matti Kuuva
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 15.43:   
Noista oli aikanaan CU Magazinessa juttua, mutta hylättiin koska yhteensopivuudesta osittaisena ei paljoa hyötyä olisi ollut (muistelen 25% yht.sop).

 

Joanna
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 15.58:   
Periaatteessa hyvä idea eikä raudasta tule mikään mutkikas (ainakaan minun mittapuullani). Se että saako ne siihen koskaan käyttistä päälle on se tuskainen osa. No, sen näkee seuraavan parin vuoden sisällä.

 

JPQ
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 18.46:   
Joanna: Entäs tarviikos se käyttis softansa ?
jos tarvitsee niin idea lienee susi.

 

KimmoK
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 20.09:   
Vaikkaan että softan ajamiseksi riittää jokin heavy duty cyberpatcher/oxypatcher softa joka muuttaa lennosta ajettavia binäärejä korvaten kaikki ei tuetut käskyt emulaatiolla. (en ole varma onko edes tuommoinen tarpeen uusimmilla coldfireillä joista taitaa löytyä aika tarkalleen täysi 68k käskykanta, toisin kuin aikaisemmissa...)

Itselleni siirtyminen coldfireen olisi joninlainen dead end. Mutta jos PPC hommat menee munilleen niin ehkäpä tuo vois olla varasuunnitelma nro3.

 

JPQ
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2002 - klo 20.41:   
KimmoK: mikä on vara suunnitelma nro 2? ja varasuunnitelma nro1 on PPC homma vai ?

 

nasu
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 0.22:   
KimmoK: Itseasiassa jos ColdFire on varasuunnitelma nro3, niin mitkä ovat varasuunnitelmat nro2 ja nro1? Ja mikä on pääsuunnitelma ennen kaikkia varasuunnitelmia?

Nasu "Nasu" Nasula

 

KimmoK
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 8.14:   
1. AmigaOS PPC kone
2. MorphOS PPC kone
3. oli Amithlon (RIP), nyt se vois olla tuo coldfire

Sitten kun Amiga4000:sta aika jättää, en ole laisinkaan varma että viitsisin UAE:tä ottaa pääharrastekoneeksi ja Linuxin hiplaamiseen olen liian vanha, joten jos 1-3 ei onnistu, niin sitten lienee ajankohtaista luopua kotitietokoneharrastuksesta.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 8.49:   
Paitsi että voisin tietysti käyttää piraattikopiota Amithlonista ja lähettää maksun nimettömässä kirjeessä Bernielle...
(minun omantuntoni mukaan tuo olisi täysin reilua)

ja näin syntyi vaihtoehto 4

 

Joanna
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 9.02:   
Ottaen huomioon ettei Amithlon 1.0 toimi edes läheskään kaikissa nykykoneissa ja sitämukaa kun laitekanta uusiintuu sen yhteensopivuus vain heikkenee. Tietenkin on mahdoliista rakentaa kone erikseen sitä varten jossa on juuri oikeat osat jokapaikassa mutta sekin käy hankalaksi vallankin kun mennään semmoisiin osiin kuten Emolevyihin (eri piirisarjat eivät ole keskenään yhteensopivia) joista on aika työlästä saada tietoa sitten kun ne eivät enää ole hittiuutuuksia.

Tietenkin häkkäämällä sitä linuxikerneliä sen saisi toimimaan ehkä muissakin koneissa mutta jos siihen pitää mennä kannattaa ennemmin käyttää sitten jo koko linuxia.

Minä en periaatteessa vastusta rahan lähettämistä asianomaisille mutta toisaalta en ymmärrä myöskään tuollaisen merkitystä ellei kyse ole oman mielenrauhan vuoksi tehtävästä lahjoituksesta. Ja kun kyseessä on GPL-lisenssin alainen tuote ei lahjoituksen tarvitse olla kovinkaan iso.. :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: