Grafiikka korteista yms.

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 » Grafiikka korteista yms. « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Maanantaina, 9. joulukuuta, 2002 - klo 8.30:   
Hei

Ostin grafiikka kortin ja koska se on ensimmäinen minulla haluaisin tietää onko jotain erityisesti huomioon otettavaa tai jotain mitä kannattaisi tehdä. GVP Spectrum

TS. Mitä hieno säätöjä tai virittelyä kannattaisi tehdä.

 

Ibe U
Maanantaina, 9. joulukuuta, 2002 - klo 11.23:   
Niin softana on P96.

 

cAHVA
Maanantaina, 9. joulukuuta, 2002 - klo 15.06:   
No eipä mulla sen kummepaa tule mieleen... En tiedä mikä OS-versio sulla on, mutta muistaakseni vanhemmissa(1.x-3.1) ikonit taitaa mennä chipmuistiin. Patchin nimeä en nyt muista, mutta sellanen mikä siirtää ikonit graffakortin muistiin(tai fast) chip-muistin sijaan. Nopeutti mulla aikoinaan hieman. OS3.5:n ja 3.9:n mukana Wbcontrol(?) ohjelmalla saa ajettua saman asian, eli siellä on ruksimahdollisuus että säilytetäänkö ikonit fastissa vai ei.

Picassomodella kannattaa vähän hienosäätää virkistystaajuuksia ylöspäin jos monsu sallii.
(Pienellä varauksella kuitenkin, eli mä virittelin vähän liikaa ja tais monsu vaurioitua)

 

JPQ
Maanantaina, 9. joulukuuta, 2002 - klo 18.51:   
cAHVA: AmigaOS3.5:sissä mulla ainakin joskus loppui isoilla ikoni määri Chip vaikka onkin graffa kortti. AmigaOS3.9:sissä ikonit sain FastiinKääännytettyä. Mikä monitori sinulla on että voimme miettiä tuliko vikaa monitoriin eli siksipä kyselen että tiettyä uudempaa et pystyne (monitori suojelee itse itseään) hajoittamaan tuolla tavalla. Eräät vanhat taas menee kerrasta lopullisesti pimeäksi jos synkit on liikaa.

 

cAHVA
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 13.41:   
No Microvitec 17" oli ja on edelleen monsuna. Ei se välttämättä mun säädöistä vaurioitunut. Ikä varmaan vaan painaa. Mutta kyllä mä sitä syncciä aika paljon hilasin ylöspäin. Alko tulee varjoja ja kaikkea muuta kivaa. Nyt vaikka pistää ihan defaulteilla niin "varjoja" näkyy. Eli ei se nyt ihan hajalla ole, vaurioitunut kyllä. Sitten monsu menee itsestään pois päältä ja takas eli räpsähtelee aika ikävästi. Luultavasti kontaktihäiriö.

 

cAHVA
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 13.44:   
Ainiin, joo ei noita uusia monsuja saa kirveelläkään rikki. Eli nehän ei näytä mitään jos yrittää liian korkealle virittää.

 

JPQ
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2002 - klo 16.35:   
cAHVA: Tai liian alas. Sitäpähän minäkin juuri sanoin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: