Toimiiko A1200:ssa vanhat A500-pelit?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » Toimiiko A1200:ssa vanhat A500-pelit? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

hh
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 11.15:   
Eli toimiiko A1200:ssa vanhat A500 pelit?

 

Petteri
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 12.38:   
Commodoren aikoinaan tekemän ilmoituksen mukaan 60% vanhoista peleistä toimii A1200:sellä, mutta todellisuudessa lukema lienee suurempi. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että mitä uudempi peli sitä suuremalla todennäköisyydellä se toimii myös uudemmilla Amigoilla.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 15.03:   
Suuri osa toimii joko suoraan tai sitten erinäisten apuohjelmien kanssa kikkailemalla näin kokemuksen mukaan ainakin jos kyseessä on kohtuullisen vakio A1200.

 

JPQ
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 15.31:   
Joki puhui 80% prosentista joskus minusta. Eikä tyhmiä eikä höhliä kysymyksiä ole , osasto kysymykselle on vain väärä.

 

JPQ
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 15.33:   
Minulle kävi moka osasto onkin oikea katsoinkin osastot toisessa järjestyksessä kuin normaalisti siksi tuo virhe anteeksi kaikille.

 

J.
Lauantaina, 23. marraskuuta, 2002 - klo 16.36:   
Vanhat pelit ovat kyllä joskus ihan kivoja. Itse kokeilin tässä muutamaa vanhaa peliä omalla A1200T/Mediator/Voodoo-kombollani (tosin pelit piti pelata natiivilla graffalla). Deliverance ainakin toimi ihan kivasti (tosin aika kamalan näköinen 19" monitorilla). Pitää tässä varmaan jossain välissä instata Lotus 2 kovalle. Harmi ettei Black Cryptiä saa pelaamaan ilman KS1.3-filua, voisi olla ihan kiva.

Onko muuten kukaan saanut Knightmarea toimimaan kunnolla ? Itse kokeilin HD-instata sen (WHDLoad) mutta siinä tulee virhe heti alussa.

J.

 

Jon
Maanantaina, 25. marraskuuta, 2002 - klo 10.04:   
hh: jos värkkäät kovalevyn kanssa, niin tsekkaa ihmeessä JST ja WHDLoad -installerit esim. Aminetista!

 

Jarmo Piippo
Maanantaina, 25. marraskuuta, 2002 - klo 10.40:   
Itse suosittelen konekeräilijänä tottakai pelaamaan vanhat Amiga-pelit aidolla A500:lla ja videomonitorilla. ;) VGA-putkilla ne näyttävät vähän siltä kuin pyörisivät emulaattorissa, mikä vie tunnelman poies (huom! makuasia jne).

 

jPV
Maanantaina, 25. marraskuuta, 2002 - klo 10.51:   
Joo, a500:sia pyörii joka nurkassa ja saa melkein ilmaiseksi, joten sellainen on hyvä olla vanhoja klassikkoja varten vaikka oiskin toinen Amiga käytössä. Uudemmilla Amigoilla on mm. helpompi siirrellä netistä löytyviä pelejä/demoja korpuille ja sitten käytellä niitä siinä a500:ssa :)

 

PK
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 8.53:   
Näinhän se on...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: