DVD-ROM asema Amigaan: SCSI vai EIDE?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 11/2002 » DVD-ROM asema Amigaan: SCSI vai EIDE? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Seppo Typpö
Keskiviikkona, 20. marraskuuta, 2002 - klo 13.26:   
Olen tässä ollut jo jonkun aikaa laittamassa DVD-asemaa tuohon A1200T:hen, korvaamaan aataminaikuista 15x Toshibaa (SCSI). Nyt olen sitten kiikun kaakun tuon SCSI:n ja EIDE/Atapi:n välillä, koneesta kun löytyy niin BPPC:n SCSI kuin EIDE'99.

Huima hintaero puoltaisi IDE-laitetta, mutta vaikuttaako tuon laitteen CPU-syöppöys esim Froggerin tai AMPin suorituskykyyn, vai onko asialla toiston kannalta merkitystä ollenkaan?

Kaikki mielipiteet otetaan kiitollisna vastaan :)

 

Jontsa
Keskiviikkona, 20. marraskuuta, 2002 - klo 14.04:   
Itse olen käyttänyt scsi dvd-asemaa cyberstormppc kortilla ja tehot eivät siinä riitä dvd-leffan pyöritykseen katsottavalla nopeudella. Amp:sta löytyi muistaakseni optio millä kuvanlaatua alentamalla saatiin nopeutta rutkasti lisää. Mutta mitään katselunautintoa ei kannata odottaa.

Itse kysymykseesi en osaa vastata, kun en ole Ide-väylää testannut.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 20. marraskuuta, 2002 - klo 15.30:   
SCSI on varmasti parempi vaihtoehto tässä tapauksessa kun CPU teho on tiukilla jo pelkän DVD elokuvan pyörittämisessa nimittäin IDE syö CPU tehoa aivan julmetusti. Tietokone on yleensä enemmän tai vähemmän jumissa aina kun kovalevy alkaa raksuttamaan.

 

jPV
Keskiviikkona, 20. marraskuuta, 2002 - klo 18.59:   
Paitsi että paljonko tuolta asemalta pitää lukea dataa leffaa varten.. enkoodattuna kun se tulee, niin ei varmaankaan lähellekään niin paljoa kuin muuten käytettäessä, mutta ainahan se ide jonkin verran rasittaa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: