Ulkoinen scandoubler

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 11/2002 » Ulkoinen scandoubler « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Perjantaina, 15. marraskuuta, 2002 - klo 20.15:   
Viestiketju siirretty kauppojen syntymisen jälkeen Tori-osastolta Classic Amigaan, koska ketjussa on hyödyllistä tietoa scandoublereista.

 

Flux
Perjantaina, 8. marraskuuta, 2002 - klo 20.49:   
Ostan A1200:aan ulkoisen scandoublerin. Ostajan sijainti on Tampere.

Toimiiko nuo muuten kaikissa Amigoissa? Entä kuvanlaatu? A2000:ssani olen tottunut GVP Impact Vision 24 :n timmiin kuvanlaatuun, missä signaali tuplataan digimuodosta. Ulkoisessa mallissa signaali otetaan kaiketi analogimuodosta, jonka luulisi huonontavan kuvanlaatua.

 

JPQ
Lauantaina, 9. marraskuuta, 2002 - klo 1.32:   
Huonontaa niin paljon kuvaa että en suosittele kenelläkään sellaista kuin hätä varaksi. Mulla tuli osketusta tuon takia pitkässä käytössä johtui kylläkin siitä miten monitori näytti 50hz:sia mutta muukin kuva oli suht hirveä. Eli pitäisin itse jos olisi mielummin IV24:sen scandoublerina... Analogi singnaalistahan se skandoubler sen tekee. Ja Scandoublereissa on laatueroja luulisin

 

Flux
Lauantaina, 9. marraskuuta, 2002 - klo 10.53:   
http://batman.jypoly.fi/~saku/lehti/online/25/scandoubler.HTML

Tuossa ei kyllä ulkoista mallia haukuta, mutta ei kyllä kehutakaan.

A1200:ssani ei ole mitään scandoubleria, koska IV24 ei siihen sovi. Hikinen 1084 tai sitten 28" laajakuva.

 

JPQ
Lauantaina, 9. marraskuuta, 2002 - klo 19.48:   
Flux: eipä niin no sanotaan tekniikan tuntien eli analooginen amigan singnaali digitoidaan ja siinä mikä mulla oli 16bit värit eli 6bittiä vihreään ja loput osaatkin jakaa. Miten hikinen ? no kyllä tekisin näin vaikeasti PAL tilat tv:seen ja normaali oloissa VGA Putki joku osaa idean selittää paremmin luulisin. Mutta Scandoubler on musta oikeastaan hätä vara jos muuta ei ole.

 

Flux
Maanantaina, 11. marraskuuta, 2002 - klo 0.18:   
PAL-tilat on paljon paremman näköisiä hyvällä scandoublerilla trinitron-montussa kuin esim 1084:ssa. Kupletin juoni on kuvan tarkkuus (sumeus) ja yhtenäinen väripinta.

 

jPV
Maanantaina, 11. marraskuuta, 2002 - klo 12.43:   
Riippuu mitä tiloja käyttää.. jos pelien/demojen lores-tiloja pitää katella, niin ennemmin mä käytän 1084:ää tai tv:tä kuin svga:ta, jossa pikselit näkyvät turhankin selkeästi :) Pieni hardware-blurraus on paikallaan matalilla resoilla ;) Lisäksi jos virkistystaajuus on 50Hz, niin se välkkynee pahemmin uusilla "nopeafosforisilla" monitoreilla... eri asia sitten esim PIV:n scandoublerilla, jolla saa nostettua pal-tilojen virkistystaajuutta. Tosin eipä mulla ole mitään kokemusta noista ulkoisista scandoublereista, että minkä laatuista kuvaa niistä nyt sitten oikeasti tulee.. :)

 

JPQ
Maanantaina, 11. marraskuuta, 2002 - klo 14.34:   
Mulla oli sellainen unohtui manita että tietyt värit tuli suht tasina väri pintoina mutta eräissä väreissä esintyi kivoja raitoja ylhäältä als. Ja muutenkin sumeahko kuva ja 1280x256/1280x512 tiloista jäi joka toinen pikseli pois leveys suunnassa. PAL Overscanista jäi 8pikseliä (olikohan Lowres vai Hires pikseliä en muista) myöskin näkymättä. Flux jos saat tosi halvalla voisi jotenkin menetellä mutta en voi suositella.

Varsinkin kun on kyseessä AGA amiga tuntuu toimivan paremmin Amiga500/500+:sella ja 2000:sessa. Ja ainakaan tuo
väri ongelma minkä sanoin ei ole niin suuri.

 

Flux
Perjantaina, 15. marraskuuta, 2002 - klo 11.07:   
Noin. Löytyi Lisa ja Alice piirien päälle painettava digisignaaleista tuplaava malli, jonka kuvanlaatu on IV24-tasoa. Tämän debatin saa siirtää mappi ööhön.

Edit: Siirretty kauppojen syntymisen jälkeen Tori-osastolta Classic Amigaan, koska ketjussa on hyödyllistä tietoa scandoublereista. -Thoriel

 

Flux
Lauantaina, 16. marraskuuta, 2002 - klo 19.27:   
Otin A1200:n tyhjän lisäliitinpaikan hyötykäyttöön scandoublerin vga-töpselille.

http://sivut.koti.soon.fi/psaarinen/vga1.jpg
http://sivut.koti.soon.fi/psaarinen/vga2.jpg

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: