Kick Off 2:n SM-kisat

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » Kick Off 2:n SM-kisat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Lauri Kärpijoki
Torstaina, 24. lokakuuta, 2002 - klo 11.00:   
Itselläni ei ole nettiyhteyttä, tai siis omalta koneelta mahdollisuutta päästä webbiin, mutta koulussa selaillessa eteeni osui sivut, joissa kerrottiin Kick Off 2:n MM-kisoista. Tuli mieleen, että josko kansalliset KO2-kisat olisi
paikallaan. Mahdollisesti voitaisiin tehdä niin, että perittäisiin osallistumismaksu, joista sitten kerättäisiin yhteissumma. Mielellään vielä niin, että summasta tulisi riittävä, jolla jo pääsisi Kick Off 2:n MM-kisoihin (Kreikassako seuraavaksi pitäisi olla). :) Kuitenkin SM-kisat pelissä voisivat olla paikallaan. Ehkä moiset saisi SAKUn kautta järjestettyä? Ko. peli on ainakin oma suosikkini. :) (ja ilmeisesti aika monen muunkin, päätellen siitä, että MM-kisoihin Englannissa oli tullut porukkaa Hollannista, Ruotsista ja Kreikastakin. Tosin ilmeisesti vapaaehtoiset pääsivät mukaan, eikä suoranaista karsintaa ollut. mm. pelin graafikko (kait se sellainen oli) Steve Screech oli kisoissa mukana, sijoittui tosin vain keskivaiheille. Ilmeisesti harjoittelun puutetta.

Mielipiteitä? Kommentteja voi myös lähettää
sähköpostiin tai vaikka soittaa puhelimella.
Numeroni on 02-2503319.

 

Lauri Kärpijoki
Torstaina, 24. lokakuuta, 2002 - klo 12.09:   
Onhan noita kisoja näemmä ollut enemmänkin. Siis ihan kansallisia ja turnauksia. Kävin ruotsalaisia sivuja äsken jonkun verran katselemassa ja jollain norjalaisella sivulla. Miksei Suomessa ole vastaavia turnauksia ollut vai onko ollut?

 

Matti Kuuva
Perjantaina, 25. lokakuuta, 2002 - klo 9.00:   
KickOff2 on kyllä hyvä peli! Aikaa on taas kulunut kun on tullu pelattua. En ikinä saanu pelikaveria siihen. Harmi..

Ou jees! Perinteet kunniaan!! :)

 

miksuh
Torstaina, 14. marraskuuta, 2002 - klo 15.23:   
Sensible socceria ennemmin :)

 

Zero
Torstaina, 14. marraskuuta, 2002 - klo 17.12:   
Samaa mieltä miksuhin kanssa. En ole koskaan päässyt sinuiksi Kick Offien kanssa. Ja Sensible Soccerissa on tälläkin hetkellä pelikausi kesken. Kaveriporukan kans on myös pelailtu omia mestaruuskisoja.

 

Lauri Kärpijoki
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 9.44:   
Tosin Kick Off 2 on Amigan arvostetuin ja parhain jalkapallopeli. Paras ohjattavuus. Nykyäänkin jalkapallopeleissä on pallo liimattuna jalkaan, mutta KO2:ssa ei tällaista ollut, vaikka se ilmestyi sentään yli 10 vuotta sitten. Se
tarjoaa haastetta ja on erinomainen kaksinpelissä.

SS on helppo, yksinkertainen, epärealistinen, hidas ja tylsä peli.

 

Teuvo
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 10.38:   
Onko Kick Off 2:ssa Team A vahvempi vai kuvittelenko vain? En ole pitäny tilastoa, mutta kaksinpeleissä Team A:n pelaaja tuntuisi juoksevan Team B:n ukot kumoon turhan helposti. Ehkä tämä on vain kuvitelmaa. Team B:llä en ole havainnut tällaista "jyräämiskykyä".

 

Jon
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 10.47:   
Sensible Soccereista on monta versiota. Minä ainakin olen niin huono, etten meinaa pärjätä 95/96-versiossa.

Objektiivisia väittämiä. Minun mielestäni olen nähnyt useammin sanan "Sensible Soccer" kuin "Kick Off" viime vuosina. Tietenkin SS:n saatavuus lienee parempi, mikä voi myös vaikuttaa asiaan. SS:ssä ei pallo ole liimattu jalkaan, ainakin osa pelaajista on niin tumpeloita että se meinaa karata.

 

Jon
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 10.48:   
Niin, tarkoitin tietenkin subjektiivisia :)

 

Matti Kuuva
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 11.43:   
SS ei ole helppo. KO2 on vauhdikkaampi, ehkäpä hieman vaikeampi kuin SS. KO2 tuntuu tylsältä kuin mikä, kunnes alkaa oppia miten sitä pelataan. Eli ei nykypelaajille pullamössösukupolvelle. SS taas on tehty harvinaisen miellyttäväksi aivan alusta asti. KO2 on kyllä hyvä, mutta en sanoisi että jompikumpi näistä olisi toistaan parempi. Ongelma tuntuu niissä olevan se että haastetta ei pelanneemmalle enää ole.

 

miksuh
Torstaina, 28. marraskuuta, 2002 - klo 19.12:   
Etselläni on sekä Goal, että Sensible world of soccer, eli se 96-97 paikkeilla tullut versio. Itse pidän Sensiblestä enemmän, vaikka Goal onki ehkä realistisempi. Se on kuitenkin musta vaikeampi siksi päädyn vain satunnaisena futispelien pelaajana yleensä sensibleen :)

 

Lauri Kärpijoki
Maanantaina, 2. joulukuuta, 2002 - klo 13.49:   
Jon, yksi syy siihen, miksi viime vuosina olet kuullut Sensible Soccerista enemmän, voi olla se, että Sensible Soccer on monta vuotta uudempi. Ei se tietysti ihan paskakaan ihmisten mielestä voi olla, vaikka tietysti silläkin osa-alueella voi varmaan saavuttaa jonkinmoisen legendan aseman.
SS on ilmestynyt myös PC:lle huomattavasti toimivampana versiona ilmeisesti kuin KO:t, ainakin Kick Off-kotisivuilla sanottiin, että PC-versio oli kaikkein surkein. Huonompi jopa, kuin Amstradille tehty.

Sensible Soccerin pelaamiseen ihmisellä on pienempi kynnys juuri siksi, koska se on niin helppo. Kick Off 2 antaa paljon sitten, kun siinä on oppinut edes hiukan hallitsemaan ja siirtelemään palloa. Vaikka olisikin huono pelissä, niin voi olla, että kaveri on vielä huonompi, eli ainakin kaksinpeleissä voi olla vaihtelua.

Sensible Soccerissa oli oikein laulutkin alussa. (multimediaa, kjähkjäh;-) Kick Off 2 oli keskittynyt oleellisempaan, eli itse peliin. Mutta koska peli toimii loistavasti, ei mahdolliset muihin asioihin liittyvät puutteet vaivaa.

Minun mielestäni kuitenkin SS oli liian hidas, epärealistinen (ihme kierteet esim.) ja sattumanvarainen. Kick Off 2-sivuilla sanottiin, että Kick Off 2:ssa ei tule kahta samanlaista maalia. Tosin esim. rankkareissa varmaan tulee joskus ja tietty on sellainen kiva jippo aloituksissa, jonka ehkä monet muutkin minun lisäkseni tietävät. ;-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: