Uusi puzzle-peli: AmiBlocks [BETA]...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » Uusi puzzle-peli: AmiBlocks [BETA] « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jon
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 13.39:   
Hei, ajattelinpa laittaa beta-version kehityksessä olevasta puzzle-pelistä testattavaksi muillekin. Kyseessä ei ole ihan vielä Aminet-tasoinen julkaisu, tai ainakin suunnitelmani ovat kunnianhimoisemmat kuin mitä peli tällä hetkellä on. Peli kuitenkin on täysin pelattava, eikä kaatuile ainakaan täällä.

Vaatimukset. AmigaOS 3.x, ReAction tai ClassAction. Huom! Jotkut ClassActionin systeemit eivät toimi virheettömästi, huomasin tämän kokeillessani peliä OS 3.0:lla..

Mukana lähdekoodi. Peli on itse asiassa tehty erästä Oulun yliopiston kurssia varten, mikä selittää mukana olevan HTML-dokumentin (joka kannattaa lukaista :)

Ideoita ja bugiraportteja otetaan vastaan.

http://www.student.oulu.fi/~jniemima/amiga/

tarkemmin:

http://www.student.oulu.fi/~jniemima/amiga/AmiBlocks.zip

 

jPV
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 15.10:   
Hieno harjoitustyö! :) Kivasti toimii ja skaalautuukin vielä ;) Yrittäis nyt vielä päästä tosta hiscoren viimeiseltä sijalta vähän ylös päin ;)

 

Jon
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 15.41:   
Se on vaikea. Mutta helpottuu vissiin jos nostaa MovesPerTurnia :) Lopullinen versio ottaa sitten huomioon vaikeustason ja antaa bonuksia.

Bonuksia voisi sisältyä myös erikoispalasiin.

 

miksuh
Tiistaina, 15. lokakuuta, 2002 - klo 17.32:   
Kuvia kehiin :) ei voi ny imuttaa tota :)

 

Jon
Keskiviikkona, 16. lokakuuta, 2002 - klo 10.18:   
Kuvia löytyy: (samasta paketista purettuna)

http://www.student.oulu.fi/~jniemima/amiga/AmiBlocks/

Versio 0.8 kehittyy kivasti :)

 

JPQ
Maanantaina, 21. lokakuuta, 2002 - klo 18.04:   
Miten ihmeessä tätä pelataan ?

 

Jon
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 8.43:   
Olen laittanut Aminetiin version 0.8...siinä on paljon parannuksia 0.7:aan verrattuna (mm. undo, jokerit). Jos kaikki menee ok, niin lienee imuroitavissa pian.

JPQ: raahaa hiirellä palasia pitkin lautaa ja kokoa niistä neliöitä, saman värisistä siis.

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 9.08:   
Pelailin aikani tuota 0.7 versiota, ja totesin että vaikka sitä ei pysty päihittämään, ei sekään pysty päihittämään minua.

Kyllästyin kun olin saanut yli 300 pistettä ja koneen asettamien palasten määrä oli 305. Vaikka varioin siirtojen määriä ja kerralla lisättävien osien määrää, ei mielenkiinto jaksanut pysyä yllä kauaa.

Kun kyllästyin, lisäsin vielä mustat ruudut käyttöön ja sain tuon vielä jatkumaan yli 50 pisteen ajan. Liian "helppo" !

Pinenenä korjausehdotuksena esittäisin, että eri väriset pallot korvattaisiin erinlaisilla kuvioilla, koska ensi yrittämällä minun 16 väriäni ei näyttänyt kaikkia palloja.

 

Jon
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 9.56:   
Aika hyviä tuloksia, Esa :) Peliä on muutettu niin, että siinä on oletuksena mustat palaset, ja vain yksi siirto per kierros. Oma ennätykseni on 310 pistettä.

Itse olen pitänyt peliä vaikeana, koska omani harvoin jatkuvat yli 50 kierroksen. Mutta pitää katsoa miten peliä voisi tasapainottaa/kehittää kun tulee lisää palautetta, jos tulee ;)

16 väriä pitäisi riittää jos avoinna ei ole useita muita ohjelmia jotka olisivat varanneet värit itselleen. AmiBlocks käyttää väriä 0 (taustaväri), musta, sininen, punainen, keltainen ja vihreä, eli oikeastaan vain 6 väriä. Tietenkin nappulat yms. voivat käyttää käyttöjärjestelmän varaamia värejä.

Yksi mahdollisuus olisi että peli antaisi edes virheilmoituksen jos ei saa varattua haluamiaan kyniä.

Kiitos Esa kommenteista!

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 14.13:   
No jos tuo on noin tiukkaa pisteiden saanti, niin olenko minä "huijannut", kun huomasin palloja voitavan siirtää myös nurkittain ? Silloinhan siirtoja ei tarvita lähellekään yhtä paljoa, kun neliöt ovat jo kasassa.

Ja jos ehdotuksia saa tehdä, niin neliöt voisivat hävitä heti synnyttyään eikä vasta seuraavan siirron kuvaruudun päivityksessä. Kyllähän vielä näkyvän neliön päälle voi siirtää vieressä olevan pallon, mutta se tuntuu "oudolta".

 

JPQ
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 15.50:   
Saakos lähdekoodia käyttää koodauksen opiskeluun ? Kun tuo värien varaaminen (varsinkin WB ruudulta) ja toi GUI "tyyli" on hämärän peitossa.

 

Jon
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 16.13:   
Kokeile Esa 0.8-versiota? Jossain vaiheessa korjasin jotain päivitysongelmia...samasta paikasta löytyy.

Viistosiirto toimii tarkoituksella, mielestäni se kuuluu asiaan. On muuten uskomatonta mikäli olet saanut yli 300 pistettä versiolla 0.7. Tarkoittaisi siis että olet saanut 300 "räjäytystä", koska jokaisesta sai vain yhden pisteen. Versiossa 0.8 saa jo kymmenen. Nyt se varmaan kaatuu johonkin ylivuotoon jos Esa pelaa :)

JPQ: jos lataat 0.8 version sivultani, niin olen liittänyt mukaan pienen "lisenssihuomautuksen"..koodia saa siis käyttää epäkaupallisesti hyväkseen jos siitä suinkin apua on. Värien varaaminen muuten herätti minullakin ihmetystä: miksi jokainen komponentti pitää antaa 32-bittisessä "left-aligned" muodossa?

Tarkoituksena olisi viilata koodia ja lisätä OctaMED-soittorutiini (jos onnistuu, en ainakaan aiemmin osannut). Haluaisin päästä eroon myös koukkufunktiosta, joka nappaa kiinni IDCMP_WindowRefresh-viestin, mutta en tiedä miten voisin saada sen kiinni ReAction-tyylin tapahtumakäsittelijässä?!

 

JPQ
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 18.12:   
Jon: minä käytän vai oppimateriaalina eli en kopio riviäkään. Eli lisenssi kait vähän löysempi. Eli vähän niinkuin kirjan esimerkkiä tyyliin noin se tehdään. Tulavaisuutta varten värit annetaan noin kait ? Ja tulevaisuus ei ole vielä täällä joskaan se jäi pitkähkölle katkolle. ja mulla hämärä se ainakin miten Wb ruudulta saa värejä sitä ei kunnolla minusta selitetty.

 

KimmoK
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 21.40:   
"miksi jokainen komponentti pitää antaa 32-bittisessä "left-aligned" muodossa?"

se on se Parhelia512-SE tuki :P ;)

 

Jon
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 22.20:   
JPQ: ei haittaa vaikka kopioisitkin.

Kimmo: :)

 

JPQ
Tiistaina, 22. lokakuuta, 2002 - klo 23.38:   
Jon: Kiva tietää. Kun AmigaOS yhteensopivat sourcet jotka on ajan mukaisia on todella kiven takana. Vieläpä VBCC yhteensopivat kait?. Mikäs niissä värien varauksen eri laatu luokissa erona? (lienee tarkkuus)

KimmoK: Aivan tätä minäkin tarkoitan eli tuleville korteille/piirisarjoille.Säilyy modulaarisuus. Mutta Mikä kumman kortti tuo on ? tiedän vaikuttaa uudelta olikos tuossa 10bit väri komponentit. Kaikille lopuksi tiedoksi SGIin työasemissa 16bit värikomponentit. (lienee vain näissä tosi uusissa) Että turhaa tuollainen ei voi olla.

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 23. lokakuuta, 2002 - klo 9.35:   
Jon: Ei kait ihme, että minä kyllästyin tuohon ;)

Kyllä minä sain tuon tuloksen 350+ jo eka yrittämällä ja joka välissä olin vaihtelemassa asetuksia. Loput 50 tuli, kun pidin mustat ruudut päällä, ja niistäkin sain ylimääräisiä pisteitä, kun loogisesti jätin vapaiksi ruuduiksi vain aiempien mustien ruutujen vierustoja.

Liekö tuo minun "menestykseni" seurausta jostakin satunnaislukugeneraattorin epäsatunnaisuudesta. Pitänee kokeilla jossakin välissä vielä toisen kerran ja vaikkapa 0.8 versiolla, jos se kerta on uudempi.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: