Itsetehty A2000 muistinlaajennus

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 10/2002 » Itsetehty A2000 muistinlaajennus « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Flux
Maanantaina, 30. syyskuuta, 2002 - klo 1.24:   
Varastossa on pari A2000 -raatoa, joissa ei ole CPU-korttipaikan ram-korttia. Ainoa moinen on laitettu ja ladattu täyteen B2000 käyttökoneeseen.

Monet pelit tarvitsevat megan muistia ja mieluiten A500:sta tutun slow-ram -systeemin. Pystyykö moisen tekeen A2000 emolle laittamalla rammipiirejä vanhojen selkään? Valmiita ohjeita netissä?

C=lehdessä on ohjeet moiseen A500-kohdalla (16 piiriseen vanhojen selkään ja 4-piirisessä onkin valmiit paikat). Suoraan tätä ohjetta ei voine soveltaa, koska A2000:ssa ei ole samaa gary-piiriä.

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 2. lokakuuta, 2002 - klo 9.28:   
Kuinka monta muistipiiriä A2000:ssasi on emolevyllä?

 

Flux
Keskiviikkona, 2. lokakuuta, 2002 - klo 9.48:   
Raadot, joihin haluan tee-itse-itse -muistia ovat A-mallia eli 512k 16 piirisenä emolla.

 

Joanna
Keskiviikkona, 2. lokakuuta, 2002 - klo 11.22:   
Veikkaisin että tuon vanhimman eli A-sarjan koneeseen voisi soveltaa sitä ohjetta joka oli aikoinaan tehty Amiga 1000:selle. Tuossa tuskin on sen uudempaa teknologiaa eli kaikki piirit on kortilla kunhan vaan löytää mihin pitää kytkeä.

Amiga 1000:sia tuli aikoinaan laajennettua parikin kappaletta, tosin niissä se muisti ei tullut näkyviin ilman Addmem-temppuilua jos muistan oikein. Toisaalta Trossi teki muistaakseni sitä varten aikoinaan patchatyn Kickstart-levyn joka teki sen bootin aikana.

Sitten jos kysyt mistä sen ohjeen löytäisi.. ääh.. Tuota.. :)

 

Flux
Keskiviikkona, 2. lokakuuta, 2002 - klo 11.36:   
Taisi olla A1000-ohje mikrobitissä (hyllyssä on kaikki bitit ja C=lehdet). Se ei ole autoconfiguroituvaa muistia eli ei sovellu mun käyttöön eli 1megan vaativat pelit pitäisi saada toimiin kuin A500:ssa.

Poltettu modattu rom-piirikään ei taida auttaa, sillä pelit ei kuitenkaan osaa käyttää erikoisessa osoitteessa olevaa muistia.

 

Jupp3
Torstaina, 3. lokakuuta, 2002 - klo 9.40:   
Itse olen etsinyt toimivaa emoa oman särkinäisen A2000:n sisälle, jotain grafiikkahäikkää tuntuisi olevan, yritetty ehjätä Agnuksen vaihdolla ilman menestystä...

Niin, minulla oli koneessa joku tosi hämy muistilaajennus, piiri toisen päällä tms. ja johto takapaneelissa olevaan vipuun. Kuulema esti 3. ja 4. levarin käytön, mutta itse revin moisen heti pois :)

Mutta jos olis emo huonosti toimivan tilalle, saattaisi kiinnostaakin... 1MB Chip olis kyllä ehdoton... Fastia on 8MB ja SCSI löytyy...

Niin, ja jos kiinnostaa, saattaisi olla ylimääräinen GVP:n huono SCSI-ohjain 2MB Fast-muistilla, tosin, pitäisin tuon itselläni, jos uudempi ROM siihen sattuisi löytymään... Mukana (Broadlinelta) tuli tuon ROMin mukana tullut asennuslevykin, mutta itse piiri puuttui :P

 

Matti Kuuva
Torstaina, 3. lokakuuta, 2002 - klo 10.39:   
Multa löytyis yksi tosi priimakunnossa oleva B2000 emo ECS-piirisarjalla ja 1MB CHIPillä. Lojunut kakstonnisen kotelossa sängyn alla vuosia.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: