FreeCiv-ongelma

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » FreeCiv-ongelma « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ibe U
Perjantaina, 27. syyskuuta, 2002 - klo 22.30:   
Pelin graafiikoita ladatessa tulee ilmoitus jotain seuraavan tapaista: unable find mask allthought there must be one. Guicfx ja render libraryt ovat uusimmat mahdolliset.

Toinen päivän polttava ongelma Alien Breeds 3d II rtg versio tuntuisi muuten toimivan mutta ei huoli mitään C2P

 

Ibe U
Perjantaina, 27. syyskuuta, 2002 - klo 22.35:   
Lisää mielenkiintoisia ideoita joita on tullut yön pimeinä tunteina:

Kun nykyisin tulee vanhoihin peleihin kaiken maailman lisiä, niin..........

olisiko mahdollista tehdä jotain patcheja joilla esim Settlers saataisiin toimimaan RTG:llä ja HIRES:sissä??? Olisipahan aika hyvä lisä ja nykyiakaistus moniin peleihin.

 

jPV
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 0.27:   
Öä.. nyt ei ole pelilevy koneessa kiinni, joten en pysty tarkastamaan vaikka kumpikin noista olisi asennettuna siellä. Muistaakseni mulla oli kans joku ongelma ton FreeCiv:n kanssa, mutta muisti on sen verran hyvä, että ei ole mitään havaintoa mikä se olikaan. Sain kuitenkin ratkaistua sen (: Tarkastapa vielä onko varmasti noi libraryt vähintään näin uusia:
guigfx.library 19.0 (2001-05-10)
render.library68060 30.0 (1999-05-24)

AB3D2:n rtg-patchin toimintoja en muista, mutta äkkiseltään tuntuisi, että sen ei pitäisikään tarvia mitään C2P:tä, sillä ideahan nimenomaan on, että chunky to planar konversio voidaan jättää väliin, kun pyöritetään suoraan graffakortilla, jotka ovat natiivina chunky-moodissa.

 

JPQ
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 2.20:   
Ibe U: tuskin mahdotonta mutta vaikeaa. Mutta mitäs sanosit uudesta
samanlaisesta peleistä ? (en itse vielä ainakaan pysry sellaista koodaamaan)

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 10.42:   
Nopeuttaako tuo RTG patchi AB3Ð2-TKG:ia kun ei tarvitse tuhlata tehoja C2P
konversioon?

 

jPV
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 11.06:   
Pitäis nopeuttaa joo, kun siinä ei ollu alunperinkään mikään kovin hyvä C2P. Parempiakin ois ollu saatavilla ja eikös joku tehny myös C2P-patchin, jolla saatiin vähän nopeutta lisää agallakin. Lisäksi jos graffakortti on nopeassa väylässä (Zorro3, PCI, CS/BPPC) niin jo se väylänopeuden muutos agan nopeuteen verrattuna pitäisi helpottaa asioita.

 

miksuh
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 13.03:   
Foundation on loistava korvike Settlersille :) Ja toimii graffalaudalla. Omasta mielestäni Foundation on jopa parempi kun Settlers. Settlers tyylistä näpertelyä ja maan hienosäätöä on enemmän kun tarpeeksi ja itse tykkään Foundationin taisteluista enempi.

Settlersissähän yhtä taloa kohti vain yksi oma ukkeli voi kurittaa yhtä vihollista kerralla vaikka taloon hyökkäisi hirveä lauma sotilaita. Foundationissa saa aikaseksi kunnon joukkotappeluita :) Muutenkin tappeluihin voi itse vaikuttaa enempi kun settlersissä.

Ei sillä loistava se settlerskin on yhä, harmi vaan ettei toimi graffalaudalla eikä suostu yleensäkään toimimaan pfs3 partitiolta :(

 

miksuh
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 13.05:   
Se AB3D-II:n RTG patchi on vaan aika buginen, ainakin mulla se peli kaatuu luvattoman helposti.
Aika hutera viritys on.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 13.13:   
Kiinnostavaa.. AB3D2-TKG on musta yksi parhaita 3D räiskintä pelejä Amigalle iästään huolimatta, ei toki Quaken veroinen tjsp, mutta muuten hyvä ja tunnelma on loistavan ahdistava varsinkin pimeässä korvakuulokkeilla pelaten. Mistäs tuon patchin saa? Mulla on A4000/060@50Mhz,060@50Mhz + Cv64-3D@67Mhz,Cv64-3D@67Mhz Cgfx4:lla.

 

JPQ
Lauantaina, 28. syyskuuta, 2002 - klo 14.59:   
Miksuh: Hyi hirveetä mitä koodia kuin tykkää uusista
tiedosto järjestelmistä. Eipä RAM disk tainnyt myöskään kelvata
muistanko oikein ?

 

miksuh
Maanantaina, 30. syyskuuta, 2002 - klo 13.45:   
JPQ: Joo itseäkin ihmetyttää, että miten kummassa ne on yleensäkin onnistunu tekee tommosen ohjelman, joka ei toimi PFS3-partitiolta. Minkään muun ohjelman/pelin kohdalla en ole mokomaan hommaan törmännyt. Mutta niin se vaan näkyy olevan, että Settlers toimii ihan hyvin FFS:ltä, mutta PFS3-levyltä ei lähde edes käyntiin :P Tuohon Ram-disk hommaan en osaa sanoa mitään, pitääkin joskus testiä.

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 30. syyskuuta, 2002 - klo 15.24:   
Alkuperäinen Settlers toimii ihan ok ram-diskiltä, mutta peliä ei voi tallentaa koska ram-diskillähän on aina 0 kiloa vapaata tilaa eikä Settlers tajua että se tila kasvaa jos sinne jotain yrittää änkeä.

 

JPQ
Maanantaina, 30. syyskuuta, 2002 - klo 22.54:   
Miksuh: ilmeisesti omalla tiedostojen käsittely koodilla.
Jani Kuituniemi: eli oikeastaan ei toimi OK.

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 30. syyskuuta, 2002 - klo 23.12:   
JPQ, pöh, sitä varten on n+1 patchia jotka patchaavat ram-diskin näyttämään vapaata-tilaa koneen vapaan muistin verran, jolloin Settlers kyllä toimii tai sitten mounttaa RAD-asema ja pelaa sieltä.

 

JPQ
Tiistaina, 1. lokakuuta, 2002 - klo 2.30:   
Jani Kuituniemi: Minä en laske noita patentteja. Ja
RAD RAM Disk mutta tajusin ideasi...

 

FreeCiv
Tiistaina, 1. lokakuuta, 2002 - klo 10.08:   
Mitenkäs tuo mask ongelma eli se unable find mask allthought there must be one, graphicks may look corrupt.

Libraryt ovat tosissaan uusimmat mahdolliset.

Settlers on parem kuin foundation joka oli ainakin minulle suunnaton pettymys. Varsinkin kun peli oli julkaistaessa keskeneräinen .. updatet tms..

Lienee olisi helpompi muokata vanhoja pelejä kuin tehdä uusia??

Varsinkaan kun Settlers II:sta ei amigalle ole näkyvissä.

 

Thematic
Maanantaina, 21. lokakuuta, 2002 - klo 8.28:   
Koitapa tarkistaa datatyyppi, jota guigfx.library vuorostaan käyttää. Muistaakseni Freecivin grafiikat ovat IFF ILBM-muodossa Amiga-versiossa.

 

Ibe U
Maanantaina, 21. lokakuuta, 2002 - klo 15.17:   
Tarkennusta ja lisäkysymyksiä

Grafiikat eivät toimi hiressinä sillä isometrisellä grafiikalla.

Muuten toimii

Miten mä pystyn aloittaan yksin pelin esim 4 tietokonepelaajaa?????

 

Jon
Maanantaina, 21. lokakuuta, 2002 - klo 16.54:   
Hmmm..oliko se että serveriin piti laittaa "set aifill 4" tjsp? Lue helpit..

 

itix
Torstaina, 24. lokakuuta, 2002 - klo 19.06:   
Vanhoja viestejä jo mutta vastaan kuitenkin....

Eli jos Freecivissä tulee ilmoitus "unable find mask allthought there must be one, graphicks may look corrupt." pari kertaa niin se ei ole vakavaa. Oikeastaan kyse on vain pienestä bugista Amiga-versiossa.

 

Jari
Perjantaina, 13. joulukuuta, 2002 - klo 9.11:   
Muistaakseni INSTALL tiedostossa oli ohjeita siitä että tietyt datatype -versiot ei pelitä. Mulla oli täsmälleen sama ongelma, mutta oletin sen jotenkin TCP stackin viaksi kun mulla ei oo ollu ikinä nettiä ja kokemus oli sen kanssa vähän niin jä näin.

Viime viikolla satuin kuitenkin vilkaisemaan pelihakemistoa ja päätin ottaa selvää miksi se freeciv ei toimi. Mutta kuinkas ollakkaan niin se toimikin kuin unelma ilman mitään ongelmia. Ilmeisesti ajan mittaan olin päivittänyt ne vialliset datatypet jonkin ohjelman asennuksen yhteydessä.

Saa vaan syyttää itteensä sen toimimattomuudesta, siinähän se oli ensimmäisten parinkymmenen rivin aikana selitetty miks se ei toimi. Ei nähnyt metsää puilta.

Jari

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: