Virhe Waveblaster-rakennusohjeessa

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 09/2002 » Virhe Waveblaster-rakennusohjeessa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Petteri
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 9.56:   
Kyllä nyt nolottaa. Viimeisimpään Sakuun (#40) kirjoittamaani rakennusohjeeseen oli päässyt livahtamaan pieni asiavirhe.

Eli kun rakennusohjeen osaluettelossa on teksti "25-napainen urospuolinen D-liitin (sarjaporttia varten)", niin siinä pitäisi lukea että "25-napainen naaraspuolinen D-liitin (sarjaporttia varten)".

Pahoittelen kömmähdystä.

T: Petteri Bamberg

 

JPQ
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 22.13:   
Laitappa ensi lehteäkin varten errata viesti että asia tavoittaa usemmat. Onneksi ei ollut mikrobitti tason virhejoka olisi tuhonnut kallista rautaa.

 

Petteri
Perjantaina, 13. syyskuuta, 2002 - klo 13.06:   
Laitoin tuosta jo viestiä Anulle, joten seuraavassa numerossa tuon pitäisi olla.

 

JPQ
Perjantaina, 13. syyskuuta, 2002 - klo 14.18:   
Hyvä! Päätinpä sanoa koska en tiedä olisitko itse keksinyt. Kun en tiedä minkä tason amigisti olet mutta kait aika hyvä kun pystyit tuonkin laitteen tekemään.

 

Petteri
Maanantaina, 16. syyskuuta, 2002 - klo 13.35:   
No, itse asiassa tuo sama rakennusohje on jo pyörinyt Aminetissä useamman vuoden ajan nimellä Waveblaster.lha. Tuo kirjoittamani rakennusohje on itse asiassa vain yksinkertaistettu (ja suomenkielinen) versio tuosta alkuperäisestä ohjeesta. Päädyinkin kirjoittamaan oman versioni tuosta lähinnä sen johdosta, että Saku-lehdessä ei pitkiin aikoihin ole minkäänlaisia rakennusohjeita näkynyt. Lisäksi Saku#40:n kohdalla tuntui olevan melkoinen pula artikkeleista, joten päätin tässä vain kantaa korteni kekoon :)

 

Jupp3
Maanantaina, 16. syyskuuta, 2002 - klo 14.36:   
Mitenkähän moisen saisi toimimaan syntetisaattorin "rinnalla"?

Meinaan omassa Casiossa eivät soundit ole kovinkaan kummoiset...

 

Petteri
Maanantaina, 16. syyskuuta, 2002 - klo 15.49:   
Eli tarkoitat vissiin sitä, että miten Waveblaster-kortin saisi ketjutettua syntikan kanssa MIDI-liitännän kautta? Aminetistä ainakin löytyy paketti nimeltä Waveblaster2midi.lha, jossa kerrotaan miten Waveblaster-liitäntään lisätään standardi MIDI-In-liitin. Itse en kuitenkaan ole koskaan tuollaista liitäntääni tarvinnut, joten minulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia tuon toimivuudesta.

P.S: Elektroniikkakirjassa nimeltä "307 kytkentää" kerrotaan, miten Waveblaster-kortista rakennetaan itsenäinen soitinmoduli, joka siis toimii suoraan esim. pelkän MIDI-koskettimiston kanssa ilman tietokonettakin.

 

Petteri
Perjantaina, 20. syyskuuta, 2002 - klo 14.03:   
Satuinpas muuten löytämään mielenkiintoisen linkin:

http://www.pcavtech.com/soundcards/MIDI/

Tuolla sivulla on MP3-muotoisia ääninäytteitä eri äänikorttien MIDI-äänenlaadusta, mukana mm. SoundBlaster LIVE!, AWE32, sekä myös tuo paljon mainostamani Yamaha DB50XG :)

 

JPQ
Perjantaina, 20. syyskuuta, 2002 - klo 14.51:   
Kiitoksia voisipa jopa harkita rakennuttaa jonkun syntsan tällätavalla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: