Ongelmia netin virittelyssä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 09/2002 » Ongelmia netin virittelyssä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Petri
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 18.21:   
Itse olen yrittänyt ottaa yhteyttä toasin 10 megaiseen ethernet verkkoon huonoilla tuloksilla. Miamiinit toimii siihen asti hyvin kunnes se kysyy DNS serveriä. Vaikka olen kokeillut kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ei mitään tunnu löytyvän. Verkkokorttina on Mediatorissa kiinni d-linkin DFE-530TX. Olen kokeillut ottaa yhteyttä myös Genesiksellä, mutta lopputulos on sama. Osaisiko kukaan kertoa vinkkiä mistä voisi kiikastaa?

 

Jontsa
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 18.36:   
Tiedä kannattaako miamiinitin kanssa nysvätä. Oletko kokeillut
naputella asetuksia suoraan miamiin?
Mikä versio Miamista on käytössä? dx vai 3.x?

 

Petri
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 18.59:   
Miamin versio on 3.2b. Olen yrittänyt tunkea asetuksia myös käsin, mutta lopputulos on sama. Kun kaikki asetukset on naputeltu menee miami kyllä online-tilaan, mutta ei sillä mihinkään pääse. Esimerkiksi Ibrowse herjaa juuri noista DNS servereistä. Olisikin hyvä jos joku, jolla yhteys toimii kertoisi mitä asetuksia kannattaa sorkkia.

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 19.49:   
Täällä toimii ihan ok MiamiDX:n läpi kun kertoi sille verkkokortin ajurin, loi interface eth0:n sekä verkkokortin hardware-kohtaan ja sille ne IP-asetukset (ip, netmask, gateway, dns jne)

 

jPV
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 20.05:   
Petri: sulla on siis tiedossa siellä käytettävän nameserverin osoite? Ja onko teillä omat ip:t siellä, että niitä ei haeta dhcp:llä tai pppoe:llä tms? Ja entä jos miamin ollessa onlinenä koitat pingata jotain toista osoitetta numeromuotoisella ip-osoitteella, jolloin ei tarvita sitä dns:ää...

 

Frn
Perjantaina, 6. syyskuuta, 2002 - klo 3.20:   
Miamissa oli joku bugi GUI moduleissa, muistaakseni ainakin MUI-moduleissa. Jätin sikseen ja TOAS verkko toiminut esim. Genesis TCP/IP:lla jo monta vuotta. Kerro jos et saa toimiin... Varmasti saa!

 

Kuu
Perjantaina, 6. syyskuuta, 2002 - klo 20.47:   
nii, olikse et Genesis eikä tavallinen Miami ei tue DHCP:tä tms...
jostakin tuollasesta syystä jouduin hankkimaan DX:n ja mulla toimii
moitteetta, Unexin kortti Realtekin piirillä Mediatorissa kiinni.

 

Petri
Lauantaina, 7. syyskuuta, 2002 - klo 10.53:   
joo tiedossa on IP, gateway, netmask, host name, domain, sekä kolme DNS serveriä. Pingi ei palaa muualta kuin yllätys yllätys omasta IP:stä.

 

jPV
Lauantaina, 7. syyskuuta, 2002 - klo 13.36:   
No kyllä sen noilla tiedoilla pitäisi saada toimimaan... suoraan asetuksiin naputtelemalla nuo. Oletko voinu testata verkkokortin toimivuuden esim. kahden koneen välillä? Alkaisi kuulostaa siltä, että vika on muualla kuin verkkoasetuksissa.

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 10.20:   
Itse kokeilin joskus kouluun viedessäni A1200:lla ja Miami ei saanut niitä DNS:ä toimimaan. Pääsin esim. koulun sivuille AWeb:llä vain ip-osoitteella. Tehtiin yhdestä pc:stä siihen nopsaan wingate:lla reititys. Sitä ei ehditty oikein rassaamaan. Ihme juttu silti ettet saa vastausta ip:sta. Mites siitä DNS:n ip:sta vastaako?

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 10.21:   
Ainiin, ja kaapelikin kannattaa tarkistaa. Ihan kunnolla oikeen, itselläni oli kerran se kotiverkossa vikana.

 

jPV
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 13.10:   
Niin ja kaapelista se, ettei ole vahingossa tullu hankittua ristiinkytkettyä, kun pitäis olla suora tms :)

 

Petri
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 16.25:   
Eipä vastaa dns:n ip. Yhteyttä on myös kokeiltu saada toisessa kämpässä eri kaapelilla, mutta lopputulos edelleen sama. Taitaa olla verkkokortissa tai sen ajureissa jotain härpylää :(

 

jPV
Keskiviikkona, 11. syyskuuta, 2002 - klo 20.36:   
Mitäs pciinfo-käsky kertoo?

 

Matti Kuuva
Torstaina, 12. syyskuuta, 2002 - klo 7.57:   
Vilkkuuko kortin ledi?

 

Petri
Torstaina, 12. syyskuuta, 2002 - klo 11.55:   
Hommasin tuon d-linkin tilalle Unexin NexNIC ND010 verkkokortin ja homma rupesi heti toimimaan :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: