Mistä motorolan 68030?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 06/2001 » Mistä motorolan 68030? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Reko Turja
Lauantaina, 9. kesäkuuta, 2001 - klo 18.23:   
Niin kukapa mahtaisi Suomessa myydä tai välittää Motorolan prosareita, kun elektroniikkaliikkeet eivät tiedä eivätkä välitä ;)Pitäisi tuohon turboon iskeä vähän tiuhempivälitteinen '030 tämänhetkisen 25 Mhz:n tilalle, mutta uutena ei tunnu mistään saavan.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 9. kesäkuuta, 2001 - klo 20.05:   
Ei taida olla Suomessa yhtään elektroniikka liikettä tosiaan josta noita saisi eikä nämä meidän Amiga liikkeetkään noita valikoimissaan pidä lukuun ottamatta 68882 prosessorin nopeinta mallia joskus olen nähnyt. Joudut varmaankin turvautumaan sellaisen ostamiseen suoraan Motorolalta. Niillä on haara-osastoja joista lähin lienee jossain pohjoismaissa, mutta eivät taida yksittäis kappalein myydä kuitenkaan. Jonkun tusinan verran suostunevat myymään kyllä mutta hinta voi olla korkeahko. Juuri Motorolalta ei ole kokemuksia mutta monilta muilta piiri valmistajilta kyllä. Toinen vaihtoehto on etsiä käsiin joku vanha IIfx macci jossa oli ainakin 40Mhz 030 prosessori ja ripata siitä.

 

Reko Turja
Sunnuntaina, 10. kesäkuuta, 2001 - klo 0.20:   
Oon kierrellytkin käytettyjen koneiden myyntiliikkeitä just ton fx:n takia, mutta nihkeää on - Sattuneesta syystä noi fx:n omistajat ei meinaa luopua koneistaan =)

 

Jani Kuituniemi
Sunnuntaina, 10. kesäkuuta, 2001 - klo 20.41:   
Toinen vaihtoehto on ainakin IIvx joka lienee yleisempi. Siinä on 030+882/33Mhz .. vai olikohan se 32Mhz jolla sita ajetaan, lienee kuitenkin 33Mhz prosessorit. LC-III:ssa taitaa olla vain 25Mhz prosessori ja ei matikkaa ellen aivan väärin muista. Mac IIse taisi olla myös 32Mhz 030 pohjainen.. onhan niitä. Itse aikoinaan ryöväsin LC-475:sesta 040 prosessoreita.. 25Mhz ne on, mutta hyvä olla varaosia ;)

 

Juha-Pekka KuuselaJPQ
Perjantaina, 15. kesäkuuta, 2001 - klo 13.25:   
Kolmas vaihtoehto on joku lääkintälaite missä on kuulemma kaksikin 68030:laa.Kellotaajuutta en tiedä.Tämä kyllä kielii jonkun verran motorlan prossujen tasosta intelliin nähden. myös se kielii kun kattoo kuinka monessa mamen tukemassa pelikoneessa on intellin prossu.Jossain on 8085.

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 16. kesäkuuta, 2001 - klo 2.44:   
noita lienee hiukan vaikea löytää jostain käytettynä, sen verran speciaali kamaa ;) Luulisin myös, että lienee käyttävät mielummin 683xx sarjaa joka on 030:aan perustuva mikrocontrolleri.. helpompi ja halvempi vaihtoehto :) Mutta siis, paras keino varmasti löytää 030 ja 040 prosessoreita on ostaa jostain käytetty Macci. Vaatinee kyllä sitten sen että jaksaa joutella irti osia :)

 

JPQ
Tiistaina, 19. kesäkuuta, 2001 - klo 13.14:   
Viestini idea olikin yllättäen siinä.Että intel ei näy kelpaavan kellekkään joka saa itse valita prosessorin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: