SetPatch-ongelma (OS3.5)

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 10/2002 » SetPatch-ongelma (OS3.5) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Petteri
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 13.47:   
Ongelma on seuraava: Kone kaatuu aina kun ensimmäisen bootin yhteydessä Startup-sequence ajaa SetPatch-ohjelman. Kaatuminen aiheuttaa gurun, jonka pois klikkaamisen jälkeen Blizzard 1230/IV-turbokorttini kytkeytyy pois päältä, eikä kone pysty boottaamaan loppuun asti koska muisti loppuu kesken. Jos pidän reset-nappia n. 10 sekuntia pohjassa, kytkeytyy turbo taas toimintaan ja kone boottaa niin kuin pitääkin. Kaatuilua on esiintynyt siitä lähtien kun siirsin koneen tee-se-itse - kotelosta Micronikin torniin. Tornissa on ZorroII-interface, joka kytkeytyy emolevyn ja turbokortin väliin. Itse epäilen, että tuo kaatuilu johtuu juuri tuosta ZorroII-laudasta, koska sitä lukuunottamatta laitteisto on pysynyt samana edellisen kotelon ajoista lähtien.

 

virgo
Tiistaina, 3. syyskuuta, 2002 - klo 15.35:   
Itselläni oli samantapainen ongelma, mutta syyt sen kaatuiluun tuskin ovat täsmälleen samat.

Setpatch (se uusi) patchää aika montaa asiaa, ja yksi niistä on A1200:n ide-liitäntä. Koska koneessani ei ole yhtäkään ide-liitäntäistä laitetta, kone kaatui tai ei suostunut käynnistymään ollenkaan tuon setpatchin jälkeen.

Setpatchiin on olemassa muutamia parametrejä jotka jättävät esim. Ide-systeemin rauhaan bootissa. Jos ette ole koskaan huomanneet mitä kaikkea Setpatch tekee, ajakaapa kone ilman boottia cli-ikkunaan ja ajakaa setpatch. Saatte näkyviin melkoisen listan, mitä kaikkea se yrittää päivittää.

Boottikovikselle muistaakseni pystyi kirjoittamaan tietyn tiedoston, jossa oli mainittu kaikki patchiä tarvitsevat laitteet, ettei se selannut kaikkia lävitse. Minä itse en tiedä noista mitään, koska setpatch-optioiden avulla ongelmani katosi täysin.

Mutta Boogie mesosi joskus sillon OS3.5:n saapuessa, että tällainenkin optio on olemassa. Se joka näistä tietää enemmän, täsmentäkööt.

Edit: Muokattu luettavammaksi. -Thoriel

 

Petteri
Torstaina, 5. syyskuuta, 2002 - klo 12.42:   
Joo, olen kyllä kokeillut tuota "NOROMUPDATES"-optiota. Kone kyllä tuolloin boottaa ihan siivosti, mutta sitten CD-aseman kanssa kommunikointi scsi.devicen kautta ei onnistu, vaan sen sijaan joudun käyttämään atapi.deviceä.

 

Teemu K.
Perjantaina, 20. syyskuuta, 2002 - klo 9.03:   
Kokeileppas käynnistää komennolla :

C:Setpatch NONSD QUIET

mitä sitten tapahtuu?

 

Petteri
Keskiviikkona, 25. syyskuuta, 2002 - klo 14.05:   
Sama ongelma edelleen.

 

Petteri
Maanantaina, 7. lokakuuta, 2002 - klo 14.33:   
No nyt tuokin ongelma on pois päiväjärjestyksestä! Huomasin nimittäin, että siirtämällä Startup-sequencessa olevan CPU-komennon suoritettavaksi vasta Setpatchin jälkeen, kone boottaa aivan normaalisti. Ongelman aiheuttajana oli CPU-komennon kanssa käyttämäni FASTROM-optio, sillä ilman tuota optiota kone ei kaadu vaikka CPU-komento suoritettaisiinkin ennen SetPatchia.

Eli jos CPU-komennon FASTROM-optiota käytettäessä kone kaatuilee bootissa, siirrä CPU-komento suoritettavaksi vasta SetPatchin jälkeen, niin ongelma poistuu.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: