Mikä verkkokortti zorro-väylään?...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 07/2002 » Mikä verkkokortti zorro-väylään? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Valtteri Murto
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 13.45:   
En tahdo vielä itsekään uskoa, mutta niin vain kävi että 19kk odottelun jälkeen sain kämppääni verkkoyhteyden!

Nyt pitäisi piakkoin saada Amigakin verkkoon, eli haussa on A4000T:n Z3-väylään sopiva kortti.

Lähinnä kiinnostaisi tietää, minkälaisia kortteja on tarjolla ja minkälaisia kokemuksia ihmisillä on korttien toiminnasta.

GE:n sivuilta löytyi X-surf hintaan 116e, onko muita kortteja vielä tarjolla?

Ja tietenkin jos jollain on yo. spekseihin sopiva kortti myynnissä, otan tarjouksia ilolla vastaan. :)

 

Joanna
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 13.58:   
Periaatteessa (= en ole testannut) ZIII paikkojen pitäisi olla yhteensopivia vanhojenkin ZII korttien kanssa eli jos sattuu jostain löytymään esim Hyrdran tai Commodoren (2065?) kortteja niin niilläkin varmaan surffaisi.

Tosin varminta lienee ostaa uusi korti ja tukea Boogieta samalla.

Joanna

 

jPV
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 14.42:   
Hydran Amiganet 1.1:ssä ainakin on huonona puolena, että se ei toimi ilman pientä modifikaatiota a2000:sta uudemmissa koneissa ja muutoksen jälkeenkin vain viimeisenä korttina väylässä. Muuten se kyllä on todettu toimivaksi sekä a4k:ssa että Z2-väyläisessä A1200:ssa. Muita vaihtoehtoja on Ariadne 1 ja 2. Ariadne2 on uusin zorro-verkkokortti ennen tuota em. X-surf:ia. Jos itse olisin ostamassa, niin mieluiten ottaisin Ariadne2:n tai X-surf:n.. ovat sentää vähän modernimpaa tekniikkaa kuin noi muut mainitut :)

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 18.08:   
Itselläni on ollut jo useamman vuoden Ariadne-kortti
käytössä A4000:ssa eikä ongelmia ole ollut. Kyseessä
on siis se vanhempi Ariadne, eikä se uudempi. Ajuritkin
saa kätevästi netistä :) Nopeutta en ole testannut sen
tarkemmin, mutta suurimmat nopeudet mitä olen nähnyt
ovat olleen n. 1,3Mbit/s joten riittävän nopea se on :)

 

jPV
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 19.20:   
Riittävän nopea mihin?-) 1.3Mbit/s nyt ei ole kovin hyvä 10Mbit/s verkossa esim ;) Mutta joo, kyllä sillä suht hyvin pitäisi siirtyä.. paljon enemmän mitä toi mainittu lukema, mikäli vaan verkossa riittää kaistaa.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 22.24:   
hmm, miksi mulle tuli tunne, että olen laskenut väärin.
No kuitenkin, riittävän nopea netin käyttöön että se
pullonkaula on kaapelimodeemi eikä tietokone :)

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 22.29:   
Nopea nopeus-testi.. noin 800KB/s Amigan ja Linux
palvelimen välillä.. eli noin puolet teoreettisesta
maksimista mikä ei ole niin paha ottaen huomioon
koneiden määrän verkossa ja Wintöötin kakat mitä se
broadcastailee..

 

jPV
Keskiviikkona, 31. heinäkuuta, 2002 - klo 23.34:   
Eikös se teoreettinen maksimi ole jossain megatavussa per sekunti.. tai hivenen yli. 10Mbps korteilla... Eli tuohan on oikeammin aika lähellä sitä maksimia ;) Itse en Hydralla (zorro2-väylässä, huom.) saanut kuin jotain 600kB/s. PCI-kortilla Mediatorissa on taas lähtenyt kamaa optimiolosuhteissa sen megatavun paikkeilla, yleensä kyllä vähän vähemmän.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: