Skannerit ja digikamerat

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 07/2002 » Skannerit ja digikamerat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Perjantaina, 19. heinäkuuta, 2002 - klo 18.38:   
Mitä skannereita ja digitaali kameroita käytätte amigallanne? PS. Siis koskee myös filmiskannereita ja käsiskannerit tai mustavalko skannerit eivät kiinnosta pätkääkään.

 

Jontsa
Maanantaina, 22. heinäkuuta, 2002 - klo 8.24:   
Itsellä on Epson gt7000 Photo scsi-väylässä ja siihen dia/filmi-adapteri. Skanneri toimii vallan mainiosti ja adapterilla dioista saa todella hyvää jälkeä.
Negatiivien kanssa onkin ollut ongelmia. En tiedä olisiko samaa oireilua muillakin platformeilla vai olenko tehnyt jotain väärin, mutta kuvista tulee aina "haaleita" eli värit eivät erotu toisistaan.

 

Esa
Maanantaina, 22. heinäkuuta, 2002 - klo 9.12:   
Minulla on Epson Perfection 1200S + diakansi. Käytän sitä sekä BetaScan että ImageFX ohjelmilla. Minulla on myös ScanQuix virallinen versio, mutta se on jotenkin kömpelö enkä ole jaksanut tutustua. Lisäksi en ole saanut aikaiseksi ICS:nkään asennusta toimivaksi.

Tuloksiin olen muutoin tyytyväinen, mutta ImageFX pitäisi saada konfattua niin, että ICS toimisi, ja sitä varten pitäisi hankkia kalibrointi kohde... BetaScanin oletusarvot ovat silmämääräisesti paremmat ja tulosteet Epson C80 tulostimelle ovat todella hienot. BS ei valitettavasti tue tuota diakantta ja värinegoja en ole jaksanut alkaa virittämään kohdalleen. Yhden liki onnistuneen kokeilun tein ImageFX:llä, mutta en tallentanut parametreja...

 

Jupp3
Torstaina, 25. heinäkuuta, 2002 - klo 13.27:   
Täällä on Agfa SnapScan 310 SCSI-skanneri, pakkohan se oli 150mk hintaan ostaa :)

(Jäi semmoinen tunne, että liikkeen myyjät ajattelivat, että SCSI on "huono" ominaisuus vrt. PAR/USB)

Niin, eli erittäin hyvin toimii, skannaussoftaa (myös ilmaista) löytyy todella paljon.

Ihan pelkkä tasoskanneri on, ei mitään Dia/Nega skannausta.

Tarkkuus on 300dpi, joka ainakin minulle riittää erittäin hyvin.

Muttasiis 150mk on niin mitättömän pieni summa... Niin, ja on tuota tullut kyllä käytettyäkin kohtuullisesti :)

(Toi oli sii syksittäinen käytetty, ennenkuin alatte kysellä...)

Eli, tuolla ei pitäis olla mitään ongelmia Amigassa (Ellei sitten yritä käyttää jollain Surf Squirrelilla, tavallisella pelittää hyvin)

 

JPQ
Torstaina, 25. heinäkuuta, 2002 - klo 14.43:   
(Jäi semmoinen tunne, että liikkeen myyjät ajattelivat, että SCSI on "huono" ominaisuus vrt. PAR/USB)

Tuo paljon mahdollista. Ammattitaitoinen myyjä on harvinaisuus kait nykyään. Tuo USB kyllä vähän lelukeksintö vaikka minä sanonkin. Olisi edes UPB.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: