TODELLA outo ilmiö. Löytyykö apua ?...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 07/2002 » TODELLA outo ilmiö. Löytyykö apua ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Torstaina, 11. heinäkuuta, 2002 - klo 10.54:   
Osaisiko joku kertoa mistä voi johtua eräs omituinen ilmiö joka tulee koneella vastaan silloin tällöin (satunnaisesti).

Normaalin käytön aikana saatan yllättäen törmätä tilanteeseen jossa kone alkaa käyttäytyä ikään kuin jokin näppäin olisi painettuna pohjaan koko ajan. Se mikä näppäin on kyseessä vaihtelee satunnaisesti mutta viimeksi vähän aikaa sitten Cinema 4D:tä käyttäessä ilmiö iski näppäimen 5 muodossa (eli oli aivan kuin olisin painanut näppäimen 5 pohjaan).

Ilmiö iskee satunnaisesti ja aivan varoittamatta. Ensin kone toimii aivan normaalisti ja sitten - pam. Tuo tekee koneesta aika käyttökelvottoman kuten arvata saattaa. Lähinnä tulee mieleen kaksi vaihtoehtoista selitystä tuolle:

-Jokin outo virus (epätodennäköistä)
-Näppaimistöadapteri temppuilee (olettaisin näin)

Koneena on tornitettu A1200 V-Tower tornissa, kiihdytinkorttina Blizzard 1230-IV 32 megan muistilla. Koneessa on myös Mediator, Voodoo 3 ja SB äänikortti.

Apua kaivataan. Tekisi mieli antaa koneen maistaa 10 kilon lekaa jos tuo ilmiö iskee vaikka kesken pitkän ADOM-session tai rankan 3D-mallinnuksen.

J.

 

Jon
Torstaina, 11. heinäkuuta, 2002 - klo 13.21:   
Voisikohan olla adapteri tai näppäimistö?

Itsellä on vähän saman kaltainen, ainakin ikävä ongelma tuon Lyra-adapterin kanssa.

Kun koneen käynnistää, niin JOSKUS sen voi resetoida painamalla vain yhtä nappia, esim. Ctrl tai Amiga..en tiedä millä perusteella se arpoo. Kylmäkäynnistyksen yhteydessä tuleekin paineltua sitten kaikkia erityisnappeja siltä varalta että resetti tapahtuisi. Koneen voi resetoida monta kertaa sillä napilla. Jos painaa jotain muuta nappia niin ongelma yleensä poistuu..ihmeellistä.

En ole sitten irrottanut ja yrittänyt asentaa sitä uudestaan kun on tosi hankalassa paikassa: torni auki, turbot ja mediatorit irti jne..Lyra on ikävä asentaa, se piirin painaminen emoa vasten hirvittää..

 

Esa
Perjantaina, 12. heinäkuuta, 2002 - klo 10.17:   
Voisiko ilmiö johtua kuumuudesta/ilman kosteudesta?

Minulla ainakin on näillä ilmoilla ongelmia Blizzardin 060/50/SCSI-II systeemin kanssa, kun kone hyytyy kerrasta. Sitten ei auta resetti eikä mikään. Se vain pitää jähdyttää (toisaalta kesällä voi työskennellä tietokoneela vaikka aamuyöstä, jolloin ilma on jonkun verran viilämpää...)

 

JPQ
Perjantaina, 12. heinäkuuta, 2002 - klo 14.27:   
Mullakin tuo 060/50Mhz jämähtelee. Mutta mulla auttaa resetti. Paitsi joskus eli tulee TV ruudulle sitä punaista vilkuttelua. Eipä ole aina tehnyt eli epäilen että mättäisikö joku softa...

 

Frn
Perjantaina, 12. heinäkuuta, 2002 - klo 17.00:   
Mulla oli kanssa ongelmia lämpenemisen kanssa, ei auttanut kuin jäähdytys. Näytti vain mustaa ruutua, vaikka resetoisi tai laittaisi virrat pois hetkeksi. Eroon pääsin kun puristelin virtaliittimen holkkeja hieman. Ilmeisesti lämpö laajensi niitä juuri sopivasti, eikä kone saanut kunnolla virtaa.

 

Jon
Perjantaina, 12. heinäkuuta, 2002 - klo 23.14:   
Minulla näppisongelmat eivät ainakaan kuumasta koneesta johdu :) En tiedä mikä siinä oikein mättää kun ei ole resursseja eikä taitoja mitata joko komponenttia.

Olen keksinyt ongelmaani ratkaisun, niin typerä kuin se onkin (vaan niin on ongelmakin). Ehkä joku päivä kun joudun avaamaan koneen atomeiksi, yritän laittaa Lyran paremmin kiinni :)

 

Jon
Perjantaina, 12. heinäkuuta, 2002 - klo 23.16:   
Ainiin, J: meinaatko toisaan laittaa Sharkia tuohon viritykseen (joka muistuttaa omaani)?

Itse en ole hirveän innostunut ajatuksesta, mutta saapa nähdä mitä aika tuo tullessaan. Elbox on ollut kovin hiljaa ja Hyperion meinaa etteivät ole kovin yhteistyöhaluisia olleet (OS 4:n suhteen)...

 

jPV
Lauantaina, 13. heinäkuuta, 2002 - klo 3.25:   
Hmmm.. ihan kuin mulla olisi ollu samantapainen ongelma joskus kun sain tän näppisadapterin ja testasin pc:n näppistä, mutta en nyt millään muista varmaksi. Mulla on normaalisti käytössä a4k:n näppis (tää e\boxin adapteri tukee sekä amigan että pc:n näppiksiä), mutta nyt tämän illan olen testimielessä käyttäny pc:n näppistä (ei ole sama jota silloin aiemmin testasin), mutta eipä tälläkään nyt ole ilmenny mitään ongelmia.. paitsi ctrl-win-win yhdistelmä ei aina toimi jos ctrl:n vetäisee ekana pohjaan tms. A4k:n näppiksen kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia puolen vuoden käytön aikana. Suosittelisin myös muiden pc-näppisten lainaamista ja testaamista, jos vaikka niissä olisi eroja.

 

Tuomas
Lauantaina, 13. heinäkuuta, 2002 - klo 17.37:   
Mulla on joskus sama ongelma. Tosin mulla ei ole näppisadapteria vaan käytössä on alkuperäinen 1200:n näppis ja A500:sta otettu kontrolleri. Eli joku nappi jää niinkuin jumiin. Vaiva poistunut aina sillä kun vain näppäilee näpyköitä. Tapahtuu aika harvoin. Mulla tuo "juminappi" on joka kerralla sama. Aidosta nappulan jumittumisesta ei ole kyse.

 

Kuu
Maanantaina, 22. heinäkuuta, 2002 - klo 20.52:   
Tämähän nyt ei alkuperäiseen aiheeseen liity, mutta ehkä lähinnä Jonin
ongelmaan. Oletan että käytät KingCON:ia. Kokeileppa poistaa se ja
katso miten näppisadapteri temppuilee. Sama ongelma poistui ainakin
täällä ja mulla on Lyra + Win95 keyboard.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: