Amiga500+ ja TV

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 09/2001 asti » Amiga500+ ja TV « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jussi Tuominen
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2001 - klo 22.58:   
Olen hankkinut tässä vähän aikaa sitten uuden telkan (Samsung väritelevisio+txt-tv).Suunnittelen telkan liittämistä Amiga500+ koneeseen.Nyt tarvitsen neuvoja saadakseni Amigan näkymään telkassani.

 

Wizor
Sunnuntaina, 3. kesäkuuta, 2001 - klo 14.11:   
Ainakin kolme vaihtoehtoa on :

1. Mustavalko CVBS ulostulo Amigassa. Normaali RCA liitin.

2. RGB piuha. Menee töllö taakse SCART liittimeen Amigan monitori liittimestä. Paras kuvalaatu. Saatavuus saattaa olla aika heikko. Telkkarin pitää myös tukea RGB:tä.

3. TV-Modulaattori palikka. Tulee kiinni Amigan monitoriliittimeen ja modulaattorista menee sit piuha telkkarin antenniliittimeen. Näitä saattaa käytettynä saadakin. Kuvanlaatu ei päätä huimaa tosin. Yksi mulla olis käyttämättömänä jos kiinnostaa.

 

Jussi TUominen
Tiistaina, 12. kesäkuuta, 2001 - klo 18.16:   
Kuinka huono kuvanlaatu on..Reippaastikko huonompi kuin jonkun värimonitorin niinkö (luultavasti kai niin).Kuinka paljon sä pyydät siitä.Itse olisin valmis sadasta pariin sataan maksamaan.Kuinka kallis se RGB-johto sitten on ja miksi muuten mulle kerrottiin,että scart-liittimelläkin sais telkan liitettyä Amigaan.Kokeilin sitä kyllä,mutta eipä tuo kumminkaan tuntunut saavan mitään kuvaa telkkaan.Kyllä on hyvä,kun on ihan tietämätön mitä aikoo tehdä millekin.Harkitsen muuten ostavani 3.1-käyttiksen samalla tässä jossain vaiheessa.
Lähetä varmuuden vuoksi sekä tänne,että sähkärilleni tarjouksesi.

 

JUSO
Tiistaina, 12. kesäkuuta, 2001 - klo 18.46:   
RGB-piuhassa on scart telkkuun ja rgb-liitin amigaan.Hinnan
löydät Amiga-jälleenmyyjien sivuilta.Voipi kyllä helposti tinailla itsekkin
joskin sopivan Amigapään etsintä voi käydä työstä.
Ennenhän noita tinaili ukko-kun-ukko ja tavaroitakin löytyi helposti.
Piirustuksetkin on saatavilla.Jos ei enää aminetissa,niin minulla ainakin.
Kuvanlaatu nyt ei kummoinen ole.On nykyään totuttu parempaan.
Mutta peleihin kyllä menettelee.

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 12. kesäkuuta, 2001 - klo 19.00:   
Huomautettakoon vielä, että tuo vaatii sen, että TV tajuaa jotain RGB:n päälle. Pelkkä piuha ei siis riitä. Ja kytkentäkaaviot löytyy myös minulta jos tarvitsee.

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 14. kesäkuuta, 2001 - klo 17.53:   
Just juottelin #AmigaFIN:n heppujen avustuksella yhden Amiga SCART piuhan yhdelle kaverille, joka sitä A500:ssa käyttelee, hyvin toimii. Pientä sähelystä oli alussa tosin, kun en ollut tuommoista piuhaa ennen tehnyt ja oli aluksi käytössä vain netistä löytyneet hiukan harhaan johtavat ohjeet, mutta onnistuhan se lopulta.

Kyllä siis tuommoinen piuha on paljon parempi vaihtoehto kuin telkkumodulaattori, modulaattorin kuva on aivan järkyttävän suttuinen tuohon verrattuna.

 

Kalle
Keskiviikkona, 1. elokuuta, 2001 - klo 20.34:   
Mulla kai on tollanen originaali piuha Amigalta. Saatin se sillon, ku ostettiin toi meiän 500-hirmu.

 

JPQ
Keskiviikkona, 1. elokuuta, 2001 - klo 20.59:   
23D-liitin löyty(nee siksi tämä jos tilanne on muuttunut niin ei saa) Sp-elektroniikasta. www.spelektroniikka.fi
kyllä bebekistäkin varmaan saa mutta itse suosittelen ylläolevaa. (tavara laadukkaaamman oloista)

 

jkurki
Keskiviikkona, 1. elokuuta, 2001 - klo 23.45:   
Yleisin tapa saada aikaan D23 on ottaa D25 ja rautasaha.. Se että onko kyseessä viisain tai turvallisin tapa onkin kokonaan toinen juttu

 

Mika Hanhijärvi
Torstaina, 2. elokuuta, 2001 - klo 11.43:   
Helsingistä saa ainakin Partco:sta noita D23-liittimiä ja niiden kuoria. Muistaakseni yksi kaveri osti AmigaSCART -kaapelia varten tuommoiset juuri Partcosta. Eli webissä:

http://www.partco.fi

 

JPQ
Torstaina, 2. elokuuta, 2001 - klo 13.51:   
Tarkoitin muuten D23 enkä 23D.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: