DoubleBufferointi näyttökortilla...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2002 » DoubleBufferointi näyttökortilla « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Tiistaina, 25. kesäkuuta, 2002 - klo 14.00:   
Mulla on idea että teen ylileveän (siis virtuaali näytön)näytön jonka näytettävää kohtaa vuorotellen. Siis näytän sitä mitä ei juuri päivitetä. Toivotaan että ymmärsitte.
Uusia ideoita kaivataan toteukseen siis näyttökortin kanssa. Viime sakussahan oli juttu käyttis rutiineilla jota en vielä katsonut sitä siis miten se sopisi näyttökorteille.
PS. Assemblyt on jo lähellä.....

 

itix
Keskiviikkona, 26. kesäkuuta, 2002 - klo 3.54:   
Käyttisrutiineilla sen pitäisi toimia näyttökorteillakin. Joten sitäkin voi käyttää.

Aika yleinen tapa on rendata graffat bufferiin ja kopioida sisältö suoraan ikkunaan. Näytönohjaimien kanssa se toimii hyvin koska chunky-moodit eivät välky samalla tavalla blitattaessa kuin planaarigrafiikka.

 

JPQ
Keskiviikkona, 26. kesäkuuta, 2002 - klo 14.13:   
Käyttis rutiineilla ajattelinkin tehdä. Systeemi ystävällinen koodi on niin paljon kivempaa. T. Laiska koodari. Kyllä tiedän että ideani toiminee kun virtuaali näyttökin toimii mutta ajattelin jos olisi parempia ideoita. Tuo toinen idea toimisi muuten mutta siinäkin pitäisi tuo DoubleBuffering tehdä. Kun sen vverran kauan 320x240 kestää ainakin 68060/50Mhz+Cybervision64/3D:een kanssa.

 

itix
Perjantaina, 28. kesäkuuta, 2002 - klo 1.45:   
Hmm... mutta kun rendauksen tekee offscreenbufferiin lopputulos on sama kuin aidossa double bufferoinnissa. Ainoastaan prossutehoa kuluu enemmän.

Yksi erilainen tapa voisi olla rakentaa kaksi erillistä näyttöä ja vaihtaa niitä keskenään. Tai vaihtaa näytön bittikartat. Se vaatii jonkin verran perehtymistä näyttöjen syvimpään olemukseen mutta on kohtuullisen helppoa. Esimerkiksi joskus muinoin vaihdoin näytön lennossa 32-värisestä 8+8 -väriseksi dual playfield-screeniksi tilanteen mukaan. ViewPorttiin ja muihin struktuureihin pokettamalla on helppo tehdä kaikenlaisia trikkejä. Eri asia on sitten miten ne toimivat näytönohjaimien kanssa...

RKM:stä löytyy joitain esimerkkejä miten saa tehtyä double bufferoinnin mutta kaiken kaikkiaan kaikissa on sama perusperiaate: vaihdetaan osoittimia.

 

JPQ
Perjantaina, 28. kesäkuuta, 2002 - klo 14.16:   
Tuo on viewportti juttu ei toimi näyttökorteilla se on vissi. Toiseksi ruudun vaihto tahti mittaus ohjelman mukaan on kakiskertaa sekunnissa eli liian harvoin. PS. Ei ole amigassa nopeampaa 68k prossua kuin 68060/50Mhz prossu yli kellotettuja en laske.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: