Uusimmasta Smart File Systemistä

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 06/2002 » Uusimmasta Smart File Systemistä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Niksa
Perjantaina, 7. kesäkuuta, 2002 - klo 16.16:   
Onko porukalla kokemuksia uusimmasta Smart File Systeemistä (1.193 ??? ilmeisesti). Mulla on käytössä ollut 1.84 joka toimii helvetin hyvin, mutta olen pähkäillyt kannattaako päivittää kun sitä nykyään ilmeisesti joku eri sälli kehittelee. Entäs tuhoutuuko partitiot jos Hdtoolboxista päivittää 1.84:n päälle?

Kannattaako toi blocksize olla 1024 tai 512, mulla tuli automaattisesti 1024, mutta ilmeisesti moni käyttää 512. Buffereita pistin 120, suositeltiin ohjeissa 100, kannattaisko vielä lisätä jos on 64 megaa rammia?? Entä voiko noita blokkikoko tai buffereita säätää jälkikäteen menettämättä tietoja partitiosta?

 

jPV
Perjantaina, 7. kesäkuuta, 2002 - klo 17.31:   
Itse olen pähkäilly samaa ja olen toistaiseksi pitäytynyt 1.84:ssä, kun kerran mitään vikaa ei ole ollu, niin miksipä vaihtamaan ;)

512 vanha perinteinen default-arvo ffs:llä, mutta se on kovin hidas isompien fileiden kanssa, joten itse suosittelisin 1024 tai 2048 tavun blokkikokoa. Yli 4096:n ei kuitenkaan kannata laittaa sillä isojen tiedostojen siirron nopeutumisen ja hukkatilan suhde menee turhan huonoksi. Mulla on systeemipartitiolla ja pikkufileitä sisältävillä 1024 ja sitten jollain varastolevyillä 2048. Buffereita laitan yleensä 300-400. Kyllähän tolla 64M:lla voi varmaan lisätä, kunhan nyt ei kymmeniä partitioita ole ;)

Blokkikokoa ei vissiin voi säätää jälkikäteen, mutta buffereita voi.

 

KimmoK
Perjantaina, 7. kesäkuuta, 2002 - klo 18.01:   
Jossain välissä (muistelen että viimeisen reilun 6kk aikana) SFS partitioiden yhteensopivuudessa oli epäjatkumo.

Päivitä suoraan uusi PPC SFS OS4:n yhteydessä, sitten aikanaan... ;)

 

itix
Maanantaina, 24. kesäkuuta, 2002 - klo 1.39:   
SFS 1.193 ja uudemmat toimivat suoraan 1.84:sen päälle asennettuna. Joten sen voi melko huoletta asentaa.

Block size kannattaa melkein olla 1024 tavua. Se ei kuitenkaan niin paljon tuhlaa levytilaa ja suurien mp3 tiedostojen ym. käsittely voi nopeutua hieman. 2048 voi olla jo tarpeettoman iso. Suuret blokkikoot nopeuttavat lähinnä vasta silloin kun levy alkaa olla pahasti fragmentoitunut.

Buffereita kannattaa pitää sellaiset 100. Lähinnä se vaikuttaa hakemistojen lataamiseen ja tiedostojen avaukseen. Liian suuri bufferi ei tee muuta kuin tuhlaa muistia.

 

miksuh
Maanantaina, 24. kesäkuuta, 2002 - klo 11.37:   
Blokkikokoa ei voi säätää jälkikäteen.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: