OpenGL:n tekstuurit

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2002 » OpenGL:n tekstuurit « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Lu0maska
Tiistaina, 7. toukokuuta, 2002 - klo 1.35:   
Pienen säätämisen jälkeen OpenGL-ohjelmointi
amigalla osoittautuikin yllättäen aika
mahdolliseksi, mutta sitten tuli eteen
pieni (aika naurettava oikeastaan)
ongelma:

Onko amigalle jotain pientä ja sievää
(tai isompaa) freeware/shareware-ohjelmaa,
jolla kuvia voisi muuttaa SGI:n .rgb -muotoon?
Siis että ne saisi ladattua tekstuureiksi
OpenGL:ään.

 

Lu0maska
Tiistaina, 7. toukokuuta, 2002 - klo 15.06:   
Eipä hätää, netpbm hoiti homman.

 

JPQ
Keskiviikkona, 8. toukokuuta, 2002 - klo 22.32:   
Minkälaista säätämista tarvitaan. Voisi kiinnostaa itseäkin.

 

Lu0maska
Torstaina, 9. toukokuuta, 2002 - klo 21.26:   
No tässä kaikille asiasta kiinnostuneille jotain simppeleitä ohjeita alkuunpääsyyn,
ainakin yksi tapa:

C-kääntäjä, itse tykästyin VBCC:n, se on hyvin toiminut ja tekee myös WarpOS-koodia.
http://www.compilers.de/vbcc/

StormMesa asennettuna ja toimivana, ja developerfilet paikallaan. Siihen Kaikki tarvittava löytyy täältä:
http://www.haage-partner.com/3dworld/smesa-download-e.htm

Käyttiksen includet, en muista tarvittiinko kuitenkaan:
http://www.amiga.com/3.9/

Aminetistä muutama oiva esimerkki (jotka saa käännettyä toimiviksi ilman mitään muutoksia):
http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Bouncing_Cube.lha
http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/CollStars.lha
http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Rocketcar12.lha
http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/earth.lha

Eiköhän noilla alkuun pääse.

Ja ne jotka tietävät enemmän voivat jatkaa ohjeita tästä. ;)

 

JPQ
Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.12:   
Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen)

 

JPQ
Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.14:   
Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen) VBCC kelpaisi muuten mutta ´siinä oli ainaskin joskus vielä jotain puuttweita. Tarkistan senkin. Tosin tykkään enempi kunnon ympäristöstä ala HiSoftC++. Huom. StormC väki teidän editorinne ei ole makuuni. Ja hintakin on hirveä.

 

JPQ
Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.15:   
Lu0maska:lle vielä miksei muillekkin Onko OpenGL objekteille mitään editoria.

 

Lu0maska
Sunnuntaina, 12. toukokuuta, 2002 - klo 20.22:   
Hyvä kysymys, tietääkö joku onko jotain ohjelmaa,
joka muuttaa vaikka jonkun renderöintiohjelman
objekteja opengl-koodiksi?
(Niitä on olemassa, mutta onko Amigalle?)

 

tomppa
Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.01:   
Tai yleensä jotain (PD) mallinnusohjelmia joista sais mm. asciina kamat pihalle. Oon yrittäny etsiä muttei oikein ole löytynyt mitään kunnollisia, tietääks kukaan? Jotain pc:n MilkShaken tapasta(leikin sillä just vähän, tuntu kivalta.. sais vaan Amylle...) hmm... projektin paikka jos intoo vaan riittäs. jonkinlaisia konverttereja muistaakseni Aminetistä kyllä löytyy, en tosin oo testannu.

 

JPQ
Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.22:   
Lu0maska: Ihanne itselleni olisi Cinema4D. Ainoa reundaus softa jolla edes "törkyä" saan aikaiseksi. Rendaus softa olisi tosiaan paras hommaan. Minäkin kaipasin juuri Amigalle editoria. Enkä muille koneille. Nykyään edes C64 ei kepaa. Heh. :-)

 

Lu0maska
Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.51:   
Tuollaisen löysin:

http://fr3dy.meanmachine.ch/3dto3d.html

Input: RAW, 3D Studio, Imagine 2.x/3.x, Lightwave, Autodesk, POV-Ray, Wafefront
Output: RAW, Moray, PovRay, Ascii, OpenGL C File etc...

 

J.
Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 15.23:   
JPQ: C4D on kyllä ihan jees softa, ainoa huono puoli on ettei sillä pysty tekemään kunnollista tekstuurianimaatiota. Mutta on helppokäyttöinen ja muuten mukavan tehokas.

 

JPQ
Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 17.15:   
J.: Helppo käyttöistä tarkotinkin en monipuolista.
Ja on siinä sekin pulma että sellaita CD kappaletta jossa ei näy kulmia sillä ei saa aikaiseksi mun taidoilla ainakaan.....
Lu0Maska: Toivotaan että tuolle on käyttöä. Tuo C File vaikuttaa mielenkiintoiselta. Eikai sen avulla saisi demoihin ja peleihin vektori malleja?
Ongelma onkin siinä ettei tuo Cinema 4D softaa...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: