PC-korput sekoilee

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2002 » Viestit 04/2002 » PC-korput sekoilee « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Petteri
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 13.07:   
Mikähän mahtaa olla vikana, kun normaalit AmigaDOS-korput toimivat koneessani (A1200/030/50MHz) kuin unelma, mutta MSDOS-korpuille pukkaa read/write-erroria sen kun ehtii? Levykkeen formatoituminenkin on lähinnä tuurista kiinni, sillä koko operaatio päättyy yleensä tylyyn write-error ilmoitukseen. Ja vaikka levykkeen formatoiminen onnistuisikin, niin levykkeelle kirjoittaminen ei sitten aina onnistukaan.

Filesysteeminä käytän Aminetistä imuroitua fat95:sta, jolla saa pitkät tiedostonimet käyttöön MSDOS-levykkeillä. Koneen mukana tulleella CrossDOSilla sama vika toistuu, joten filesysteemin vaihtuminen ei liene vian syy.

 

JariI
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 14.53:   
Mulla on sama ongelma ollu aikapäiviä. Välillä muistaakseni säätelin trackdisk.devicen priorityn isommaksi, mutta se auttoi vaan sen takia kun mulla on squirrel-scsi ja se vaatii vähän liiankin paljon prossutehoa.

Sit kyllästyin vaihtelemaan priorityä kun huomasin että virheen yli pääsee useimmiten ottamalla disketin ulos ja laittamalla takasin sisään.

Virheen perimmäistä syytä en osaa sanoa, kokeile priorityn nostamista ettei muiden ohjelmien käyttö aiheuta häiriöitä. Jos sulla ei vielä oo Executivea: kannattaa käydä täällä www.megabaud.fi/~petrin/Executive.html. Auttanu mun kaikenlaisissa tahmaamis asioissa paljon ( voi pelailla vaikka adomia samalla kun pakkaa tai laskeskelee ray-traceria eikä pelaaminen häiriinny).

 

ml
Tiistaina, 16. huhtikuuta, 2002 - klo 17.19:   
Jotkut Amigan levarit ei meinaa toimia FAT-diskeillä. Tiedän kaksi tapausta (A600 ja A500). Jos olisi ulkoinen levari, niin sitä voisi kokeilla.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: